ژاوی: صلاحیت هدایت تیم ملی اسپانیا را ندارم

ژاوی: صلاحیت هدایت تیم ملی اسپانیا را ندارم

به گزارش "ورزش سه" اولین خبر شوک آور جام جهانی را می‌توان به اخراج لوپتگی از هدایت تیم ملی اسپانیا اختصاص داد. جایی که او یک روز پیش از شروع جام جهانی به علت امضای قرارداد با باشگاه رئال مادرید از سمت خود اخراج شد و جای خود را به فرناندو هیرو داد. ماتادورها با هدایت هیرو در مرحله یک هشتم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب روسیه شدند و حذف زود هنگامی از مسابقات را تجربه کردند.


حال خبر می‌رسد روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا گزینه‌های متعددی را برای جایگزینی هیرو در نظر دارد. جدی‌ترین گزینه آن‌ها لوییز انریکه سرمربی سابق باشگاه بارسلونا است. در این میان از ژاوی هرناندز هم به عنوان گزینه یاد می‌شود اما وی می‌گوید در حال حاضر آمادگی نشستن بر روی نیمکت لاروخا را ندارد.


اسطوره تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا در این رابطه گفته است:


اول از همه باید بگویم که من آماده پذیرش این مسئولیت نیستم، در مورد دوم هم می‌توانم بگویم که در حال حاضر صلاحیت این کار را ندارم و در آخر می‌توانم به این نکته اشاره کنم که الان زمان خوبی برای قبول این مسئولیت نیست. من باید یاد بگیرم و خودم را آماده کنم و هنوز چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.


وی در ادامه تصمیم رییس فدراسیون اسپانیا را مبنی بر اخراج لوپتگی تایید کرد و عنوان نمود:


صرف نظر از اینکه باشگاه رئال مادرید بوده و یا باشگاه دیگر، لوپتگی نباید قرارداد خود را قبل از شروع جام جهانی به صورت رسمی اعلام می‌کرد. روبیالس خوب عمل نمود و با تصمیمش از حق مردم اسپانیا دفاع کرد. من اگر به جای لوپتگی بودم قبل از شروع یک تورنمنت بزرگ هرگز این کار را انجام نمی‌دادم.