لوریس و واران، ستاره‌های دفاع فرانسه

لوریس و واران، ستاره‌های دفاع فرانسه

به گزارش ورزش سه، در جریان بازی، این فرانسوی‌ها بودند که ثابت کردند دفاع خوب و مستحکمی دارند و در مقابل دروازه‌ی حریف هم کارآمد و موثر هستند. اما ناتوانی اروگوئه در نفوذ به دفاع فرانسه تا حد زیادی مدیون درخشش فوق‌العاده‌ی رافائل واران و هوگو لوریس بود.


لوریس در یکی از مهمترین لحظات بازی برای دفع ضربه‌ی سر مارتین کاسرس، با شیرجه‌ای کامل، از تمام طول بدن خود استفاده کرد تا نگذارد توپی که گل شدنش قطعی به نظر می‌رسید بر تور دروازه‌ی فرانسه بوسه بزند. اما در سوی دیگر میدان، اشتباه فاحش دروازه‌بان اروگوئه فرناندو موسلرا به اروپایی‌ها اجازه داد اختلاف را دو برابر کرده و در نهایت پیروزی به یاد ماندنی‌شان را جشن بگیرند. 

لوریس می‌گوید " در این سطح، همه چیز به تمرکز برمی‌گردد. ما امروز از نظر روانی خیلی قوی بودیم. می‌دانستیم که باید ما اول گل بزنیم و همین کار را کردیم. گل دوم ما یکی از آن لحظات خاص فوتبالی بود. موسلرا، دروازه‌بانی که از او خیلی خوشم می‌آید، واقعاً بدشانسی آورد. او یکی از بزرگترین دروازه‌‌بانهای تاریخ اروگوئه است. درسی که از آن بازی گرفتیم این بود که هر مسابقه در نوع خود چالشی جدی است و هر چه در جام جهانی جلوتر می‌رویم، نتایج، بیش از پیش به جزئیات کوچک وابسته می‌شود ". 


بسیاری از فرانسوی‌ها انتظار داشتند دفاع‌های مرکزی اروگوئه دیه‌گو گودین و خوزه خیمنز در آن بازی نقشی کلیدی داشته باشند ولی در عوض شاهد بودند که دفاع وسط تیم خودشان، رافائل واران با نمایشی درخشان در قلب خط دفاع فرانسه، حریف را از رسیدن به گلزنی ناامید کرد و در ضمن، در مقابل دروازه‌ی اروگوئه هم نقشی بسیار مثبت داشت. واران که در رئال مادرید بازی می‌کند با ضربه‌ی سر، ضربه‌ی آزاد آنتوان گریزمان را وارد دروازه کرد تا سومین گل ملی‌اش را به ثمر برساند.