استقبال قطر از 48 تیمی شدن جام جهانی 2022

استقبال قطر از 48 تیمی شدن جام جهانی 2022

سایت رسمی فوتبالی - مسئولان برنامه ریزی جام جهانی 2022 قطر قصد دارند درباره جام جهانی 48 تیمی  صحبت کنند و معتقد هستند می توانند به تنهایی آن را میزبانی کنند.

به گزارش فوتبالی، رییس فیفا، جیووانی اینفانتینو، قصد دارد 16 تیم دیگر به مسابقات اضافه کند و همین موضوع باعث افزایش فشارها به قطر شده که میزبانی را با چند کشور دیگر انجام دهد. این در حالی است که بعضی همسایه های خلیج فارس حدود یک سال است که این کشور را بایکوت کرده اند.

ماه گذشته در مسکو فشارها بر قطر افزایش پیدا کرد چرا که قائم مقام اینتفانتینو گفت رضایت کشور میزبان پیش شرطی است که می تواند تغییر کند.

یک مقام بالا رتبه قطری روز شنبه گفت که جام جهانی 48 تیمی  می تواند در هشت استادیوم داخل و مجاور دوحه برگزار شود.

ناصر الخاطر، معاون مدیر مذاکرات و برنامه ریزی گفت: " بله، این انجام شدنی است، ما فقط باید بدانیم که چطور پیش می رود. اگر این فرمت قطعی شود، می تواند این سبک از بازی ها را هیجان انگیز کند. "

همچنین قطر امیدوار است که بتواند در این باره مذاکره کند و قدرت وتویی که دارد می تواند کلید توسعه رقابت ها باشد.

الخاطر در افتتاحیه خانه میزبانی قطر در گورکی پارک مسکو گفت: " اگر ما حس کنم که این به نفع ما یا فوتبال نیست، انجامش نمی دهیم. اگر فرمت 48 تیمی جام جانی، فرمت هیجان انگیزی باشد اما از سنت های همیشگی پیروی نکند، چه اشکالی دارد؟ ممکن است موارد هیجان انگیزی را به رقابت ها اضافه کند. "

یک گزینه وجود دارد. یک بازی پلی آف بین 32 کشور برگزار شود و 16 برنده به 16 تیم دیگر در مرحله گروهی اضافه شوند.

الخاطر اظهار داشت: " این مانند مرگ ناگهانی است. یک بازی برگزار می شود و شما حذف می شوید و شاید حتی پیش از پیوستن سایر تیم ها اتفاق بیفتد. "

این فرمت بعد از تایید 48 تیمی  شدن جام جهانی، در ژانویه 2017 توسط مجمع فیفا رد شد. رقابت های 48 تیمی که قرار است در جام جهانی 2026 به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود، در 16 گروه سه تیمی خواهد بود.

فیفا سال گذشته گففت که ایده مرحله پلی آف تایید نشده چرا که بازنده ها حس می کنند پیش از این که جام جهانی واقعی با 32 تیم برگزار شود، به خانه رفته اند.

مانع بعدی بر سر راه 48 تیمی  شدن جام جهانی قطر این است که هر برنامه های 28 روزه فیفا برای جام جهانی نوامبر و دسامبر 2022 پیش از این تایید شده است و از برنامه نیمه سال عادی جداست. لیگ های برتر اروپایی گفته اند که از دست دادن یک آخر هفته دیگر از نوامبر را به دلیل اضافه کردن روزهای بازی جام جهانی نخواهند پذیرفت.

الخاطر در این باره گفت: " همه به سمت 32 تیمی  ماندن این رقابت ها پیش می رود. "

برنامه ریزان فیفا و قطر گفتند که تصمیم نهایی درباره رقابت های 2022 باید پیش از آغاز برنامه مسابقات انتخابی که اوایل سال آینده آغاز می شود، قطعی شود.

مذاکرات در بالاترین سطح ممکن است هفته دیگر با حضور امیر قطر در مسکو برای شرکت در مراسم فینال جام جهانی برگزار شود.

ولیعهد عربستان در بازی افتتاحیه بین روسیه و عربستان سعودی حضور داشت. سعودی ها مخالف قطر هستند و این کشور را بایکوت کرده اند و همچنین با میزبانی آنها برای جام جهانی نیز مخالف هستند.

الخاطر مدعی شد که قطر سال گذشته برای آماده کردن تدارکات مورد نظر جام جهانی کمی آزار دید: " ما در تحویل هیچ استادیومی دیرکرد نخواهیم داشت و هیچ افزایش قیمتی نیز نخواهیم داشت. موقعیت سیاسی تاثیری بر روند کاری ما نداشته است. "