زبان ارتباطی تیم بلژیک چیست؟

زبان ارتباطی تیم بلژیک چیست؟

سایت رسمی فوتبالی - ماموریت فیفا ترویج فوتبال، حفاظت از کمال آن و عرضه این ورزش به همه است. در این رقابت ها، فیفا سرگرم تنوع و عدم تبعیض بین تیم ها بوده است. اما در این جام جهانی هیچ تیمی به اندازه بلژیک تنوع نداشته است.

به گزارش فوتبالی، اتحادیه اروپا 24 زبان مورد استفاده دارد و بلژیک، یکی از اعضای این اتحادیه، این تنوع را در تیم ملی کشور خودش در جام جهانی به همراه دارد.

فرانسه، آلمانی، هلندی، انگلیسی و اسپانیایی در بلژیک صحبت می شوند. این به اضافه این واقعیت که تعداد زیادی از اعضای تیم بلژیک از پدر و مادرهای مهاجر به دنیا آمدند، بلژیک را تیمی کرده که بیشتر از تیم دیگری تنوع زبانی دارد.

تمام بازیکنان بلژیک به یک زبان صحبت نمی کنند و مربی آن ها نیز اسپانیایی زبان است، اما آنها زبان فوتبال را می فهمند. تیبو کورتوا، دروازه بان 26 ساله چلسی، به زبان های فرانسه، انگلیسی، پرتغالی، اسپانیایی و هلندی صحبت می کند. اما توماس ورمایلن، مدافع بارسلونا، تنها زبان فلامیش را صحبت می کند که یکی از زیر شاخه های زبان هلندی است.

در میکسد زون که خبرنگاران در انتظار بازیکنان برای مصاحبه بعد از بازی می مانند، می تواند کاپیتان ویسنت کمپانی را ببینید که به زبان انگلیسی صحبت می کند، توماس ورمایلن فلامیش حرف می زند و اکسل ویتسل چینی الاصل به زبان فرانسه مصاحبه می کند.

روملو لوکاکو نیز به انگلیسی مسلط است و این در حالی است که روبرتو مارتینز، سرمربی تیم، می تواند بین اسپانیایی و انگلیسی انتخاب کند تا خبرنگاران راحت تر منظور او را متوجه شوند.

این مربی پیش از دیدار دیروز برابر برزیل در کازان آرنا می دانست که چیزی خاص در تیمش وجود دارد.مارتینز گفت: " چیزی خاص در تیم من وجود دارد که شکی در آن نیست. نشانه ها مثبت هستند و از یک اشتیاق واقعی در زمین فوتبال خبر می دهند. ما بی صبرانه در انتظار بازی با برزیل هستیم. من حس میکنم ما در بالاترین حد آمادگی قرار داریم. در دو سال اخیر ما برای رسیدن به این لحظه تلاش کردیم. "

بسیاری از بازیکنان کلیدی بلژیک اصلیتی آفریقایی دارند. کمپانی، ددریک بویوتا، میکی بتشوایی و روملو لوکاکو اصلیت کنگویی دارند، مروان فلینی و ناصر چادلی مراکشی هستند و اصلیتی موسی دمبله نیز به مالی بازمیگردد.

کمپانی به اندازه پاهای قوی مغز باهوشی نیز دارد و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه بازرگانی منچستر است.

در حالی که بسیاری از بازیکنان تیم های دیگر مغرور هستند و حتی دوربین ها  و میکروفون های خبرنگارانی که درخواست مصاحبه دارند را پس می زنند، اعضای تیم شیاطین سرخ بسیار فروتن و متواضع هستند.