مذاکره ژاپن با کلینزمن؛ اسکولاری به کره جنوبی نمی‌رود

مذاکره ژاپن با کلینزمن؛ اسکولاری به کره جنوبی نمی‌رود

سایت رسمی فوتبالی - بر اساس خبرها در توکیو، یورگن کلینزمن در صدر لیست مربیان آینده تیم ملی ژاپن قرار دارد.

سامورایی های آبی در مرحله یک هشتم جام جهانی در روز دوشنبه بعد از باخت 3 – 2 به بلژیک در روستوف از دور رقابت ها حذف شدند.

آکیرا نیشینو، مربی ژاپن، در ماه آوریل به قرارداد کوتاه مدت تا پایان جام جهانی اشاره کرده بود و انتظار می رود که این قرارداد به طور رسمی طی روزهای آینده به پایان برسد.

روزنامه اسپرتس نیپون و دیلی اسپرت گزارش داده اند که فدراسیون فوتبال ژاپن مذاکرات خود را با کلینزمن، مربی سابق آلمان و آمریکا، آغاز کرده و آماده است تا پیشنهادی 2 میلیون دلاری به قهرمان جام جهانی 1990 پرداخت کند.فدراسیون فوتبال این کشور مشتاق است تا با توجه به برگزاری جام ملت های آسیا در ژانویه 2019 همه چیز خیلی سریع پیش برود.کوزو تاشیما، رییس فدراسیون فوتبال، روز سه شنبه گفت: " این تصمیم آسانی نیست اما نمی توانیم زمان زیادی هدر بدهیم. امیدوارم که در جولای تصمیم خود را گرفته باشیم. "

تیم ملی در گام بعدی در 7 سپتامبر در ساپورو یک بازی دوستانه برگزار می کند و می خواهد کسی با سابقه جام جهانی روی نیمکتش نشسته باشد. کلینزمن در جام جهانی 2006، آلمان را به جمع 4 تیم برتر برد و در جام جهانی 2014 نیز موفق شد با آمریکا به یک هشتم صعود کند.کلینزمن از عملکرد ژاپن در برابر بلژیک تقدیر کرد و اشاره کرد که در لحظات آخر بسیار باز بازی می کردند.این مربی آلمانی به بی بی سی گفت: " سبک بازی ژاپن و حمله های این تیم واقعا تاثیرگذار بود. آنها حسرت دو دقیقه آخر راه خواهند خورد که همه چیز را برای حمله رها کردند. "

در عین حال فدراسیون فوتبال کره جنوبی خبرهای مبنی بر مذاکره با لوییز فیلیپه اسکولاری برای قبول سرمربیگری این تیم را رد کرد.برخی رسانه ها در برزیل، وطن اسکولاری، مدعی شده بودند که کره جنوبی در حال مذاکره با قهرمان جام جهانی 2002 است و آماده شده تا پیشنهادی را ارائه کند. در بیانیه ای که روز چهارشنبه در تایم صبح سئول منتشر شد، مقامات فدراسیون این موضوع را رد کردند.در این بیانیه آمده: " خبرهایی مبنی بر این که ما مذاکراتی با اسکولاری داشته ایم، تایید نشده هستند. " همچنین در ادامه اضافه شده که کمیته فنی فدراسیون فوتبال که مسئول تیم ملی است هیچ جلسه ای برگزار نکرده است: " برنامه ای برای به خدمت گرفتن هیچ مربی نداریم. "

کره ای ها هفته پیش پس از باخت برابر سوئد و مکزیک و پیروزی خیره کننده در برابر آلمان، مدافع عنوان قهرمانی، از جام جهانی 2018 به خانه برگشتند. با وجود پیروزی 2 – 0 کره جنوبی از مرحله گروهی حذف شد و نتوانست به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کند.

قرارداد شین تائه یونگ، سرمربی این تیم، در جولای 2017 تمدید شد و در اواخر این ماه به پایان می رسد. هیچ نظر رسمی درباره تمدید قرارداد او اعلام نشده اما این مربی به رسانه های محلی گفته که عمیقا در حال فکر کردن به آینده خود است.

اسکولاری 69 ساله در ماه نوامبر بعد از کسب سه عنوان قهرمانی سوپر لیگ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از باشگاه گوانگژو چین جدا شد.