نقش ستاره پاری سن ژرمن در تیم ملی برزیل

نقش ستاره پاری سن ژرمن در تیم ملی برزیل

به گزارش "ورزش سه" ، طرفداران او می‌گویند که او تا پیش از جام جهانی مصدوم بوده است و در گذشته هم عملکرد درخشانی داشته است اما اکنون صدای منتقدانش هم به گوش می‌رسد.


نیمار سه نمایش ضعیف‌تر از حد انتظار داشته و طوری بازی کرده که انگار بیشتر فردی است که می‌خواهد هر طور شده به چشم بیاید تا بازیکنی که می‌خواهد به تیم کمک کند.
گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال در روسیه 42 بار اقدام به دریبل‌زنی کرده، یعنی بیش از هر بازیکن دیگری و 14 بار بیشتر از لیونل مسی، نزدیک‌ترین رقیبش. با این حال یکی از نکات ناامیدکننده بازی‌های برزیل در مرحله گروهی این بود که نیمار اصرار شدیدی به تلاش‌های بی‌ثمرش برای از پیش‌رو برداشتن بازیکنان حریف داشت و تعجبی ندارد که آمار او، تصویری زشت از فوتبالش به نمایش بگذارد.


نیمار در مرحله گروهی این مسابقات 84 بار توپ را لو داده است که بیش از هر بازیکن دیگری است و 22 بار بیشتر از نزدیک‌ترین رقیبش. البته اگر او همچنان عملکرد درخشانی داشت، می‌شد لو دادن توپ او را نادیده گرفت اما موقعیت‌هایی که او برابر دروازه از دست می‌دهد نگران‌کننده است.


این بازیکن 26ساله 18 فرصت گلزنی داشته، یعنی بیش از هر بازیکن دیگری در جام جهانی و با این حال تنها یک گل زده است. کریستیانو رونالدو از پرتغال 10 فرصت گلزنی داشت و 4 گل زد.


نیمار از نظر احساسی هم خیلی ضعیف بوده است. او پس از برد دو بر صفر مقابل کاستاریکا گریه کرد، و با کوچکترین تماسی که بازیکنان حریف با او دارند هم به زمین می‌افتد. او در بازی با صربستان پس از برخورد با آدم لیاییچ چهار و نیم بار روی زمین غلت زد، منظره‌ای که از دید تماشاگران اصلا جالب نبود.


باید دید که آیا او با فرم فعلی‌اش کمک تیم ملی برزیل است یا مانع این تیم برای کسب موفقیت؟ روبرتو فیرمینو، یکی از فداکارترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا روی نیمکت است و تیته به این ترتیب گزینه‌هایی برای بازی تهاجمی بدون نیمار در اختیار دارد. حتی برخی می‌گویند که این بازیکن سابق بارسلونا بهتر است مدتی دور از انظار باشد. پیتر اشمایکل گفته: «او همچنان تلاش می‌کند با تکنیکش همه را تحت تاثیر قرار دهد، ولی با کارهای او هیچ اتفاقی نمی‌افتد. او با این سطحی که دارد بد نیست کمی استراحت کند.»
در بازی مقابل مکزیک بعید است که نیمار روی نیمکت بنشیند اما او باید در میدان نشان دهد که نباید درباره فرمش نگرانی داشت.
منبع: رویترز- ایران ورزشی