چهار ستاره در خط پایان بازی‌های ملی؛ از مسی تا نویر و مارکز

چهار ستاره در خط پایان بازی‌های ملی؛ از مسی تا نویر و مارکز

سایت رسمی فوتبالی - جام جهانی 2018 در روسیه ادامه دارد و ما شاهد خداحافظی زودتر از انتظار تیم های بزرگی بودیم.و به دلیل تمام این اتفاقات این رقابت ها یکی از بزرگترین جام ها جهانی تاریخ تا به اینجا بوده است.

به گزارش فوتبالی،  هنوز به نیمی از مرحله یک هشتم نرسیدیم و تا به حال با قهرمان جهان، آلمان، قهرمان اروپا، پرتغال و آرژانتین لیونل مسی خداحافظی کردیم.این خروج های زود هنگام شاید باعث شود تا این آخرین جام جهانی باشد که بعضی نام های بزرگ برای کشورشان به میدان می روند.به بررسی 4 بازیکنی که باید پس از این جام جهانی از بازی های ملی خداحافظی کنند، می پردازیم.

4. رافائل مارکز

رافائل مارکز پرچمدار واقعی فوتبال مکزیک در 20 سال گذشته بوده است.این بازیکن 39 ساله، پنجمین جام جهانی خود را بعد از اولین حضور در جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن تجربه می کند.بالاترین مرحله ای که مارکز با مکزیک در آن حضور داشته یک هشتم بوده و هرگز نتوانسته به یک چهارم برسد.به نظر می رسد که آنها با توجه به دیدار برابر برزیل، یکی از مدعیان قهرمانی، که روز دوشنبه در ورزشگاره سامارا آرنا برگزار می شود، باز هم شانسی برای صعود به جمع هشت تیم برتر نداشته باشند. 

و این جام جهانی آخرین حضور مارکز در یک رویداد بین المللی است.کاپیتان تیم ملی در ترکیب ثابت حضور ندارد و بازی ها را از روی نیمکت دنبال می کند.بازیکنان جوان با کیفیت بالاتر از مارکز وجود دارند و با وجود تمام زحماتی که برای پیشرفت مکزیک کشیده است، وقت آن رسیده که کفش های خود را آویزان کند.

حضور در مرحله یک چهارم می تواند هدیه بسیار خوبی برای مهمانی خداحافظی مارکز باشد.

3. ماریو گومز

ماریو گومز عملکرد ناامید کننده ای برای آلمان در این رقابت ها داشت.این بازیکن 32 ساله نتوانست در بازی های بزرگ و خصوصا در لحظاتی که کشورش به او نیاز داشت، بدرخشد.گومز نتوانست در این رقابت ها بعد از سه بازی حضور در ترکیب تیم ملی آلمان گلزنی کند.

این بازیکن پیش از جام جهانی 2014 به تیم ملی دعوت نشده بود و با توجه به اینکه این تیم در برزیل قهرمان شد، این تصمیم درستی از سوی یواخیم لوو بود.گومز در بازی برابر مکزیک، سوئد و کره جنوبی اصلا در زمین دیده نشد.حضور در رقابت های مهم فوتبالی تفاوت بازیکنان را مشخص می کند و تنها بهترین بازیکنان می توانند در این سطح عملکرد خوبی داشته باشند.گومز با احتمالات بسیار پررنگی که دیگر هرگز جام جهانی را با آلمان نخواهد دید به سمت خانه پرواز کرد.

2. مانوئل نویر

دیدن نام نویر در فهرست آلمان برای بعضی ها شوکه کننده بود اما حتی برای دروازه بان سطح اولی مانند نویر نیز اتفاقات خوب به پایان می رسد.حداقل در سطح ملی اینطور است.نویز یکی از قهرمانان تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 بود. او نه تنها توانست جام قهرمانی جهان را بالا ببرد بلکه دستکش طلا را به عنوان بهترین دروازه بان رقابت ها از آن خود کرد.

بعد از چهار سال نویر آرزو می کرد وسیله ای داشته باشد تا بتواند در طول زمان سفر کند.نمی توان تنها نویر را به دلیل اشتباهاتی که در روسیه رخ داد، مقصر دانست اما حالا زمان مناسبی برای اوست که از دستکش هایش در تیم ملی آلمان خداحافظی کند. این بازیکن 32 ساله در بازی آخر مرحله گروهی در برابر کره جنوبی لحظات بدی را تجربه کرد. خصوصا وقتی که مالکیت توپ را در نیمه زمین کره از دست داد و مهاجم تاتنهام، سون هیونگ مین، به راحتی توانست گل دوم کره را وارد دروازه خالی او کند.وقتی به شخصیت نویر در آلمان نگاه می کنی، تنها قهرمانی در جام جهانی یک دستاورد بی نظیر است. کاری که الیور کان در 2002 نتوانست انجام دهد.

اما با توجه به حضور مارک آندره ترشتگن، دروازه بان بارسلونا و کوین ترپ، دروازه بان پاریسن ژرمن، و عملکرد فوق العاده آنها برای باشگاهشان به نطر می رسد که زمان بسیاری می برد تا دوباره نویر تبدیل به دروازه بان شماره اول آلمان شود.

1 . لیونل مسی

حالا این اتفاقی است که پیش از این نیز برای لیونل مسی رخ داده است.بعد از دومین نایب قهرمانی متوالی آرژانتین بعد از شکست در برابر شیلی در فینال کوپا آمریکا 2016، مسی اعلام کرد که از تیم ملی کناره گیری می کند.این اتفاق بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی 2014 و دو شکست متوالی در فینال کوپا آمریکا در تابستان 2015 و 2016 رخ داد.

سه سال ناامید کننده برای بهترین بازیکن دنیا.اما این خداحافظی چندان طولی نکشید و مسی یک بار دیگر لباس راه راه سفید و آبی معروف خود را بر تن کرد.این تابستان یک تجربه دردناک دیگر برای او در سطح ملی بود و حالا زمانی است که مسی می تواند یک بار دیگر از تیم ملی کشور خود خداحافظی کند. تنها چند ساعت پس از حذف آرژانتین به دست فرانسه، هم باشگاهی و هم تیمی مسی، خاویر ماسکرانو، خداحافظی رسمی خود از تیم ملی را اعلام کرد.