زنده باد فوتبال؛ زنده باد جام جهانی

زنده باد فوتبال؛ زنده باد جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان در یادداشتی به بهانه برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه به جذابیت های بزرگترین رویداد فوتبالی جهان پرداخته است. 


نبرد فوتبال: فتح دروازه ها بدون جنگ


بدون هیچ شک و تردیدی بزرگترین میعادگاه جهانیان در قرن حاضر، تورنمنت پر از هیجان و جذاب فوتبال در جام جهانی است. رویدادی که علیرغم چالش های سیاسی ،اقتصادی و نظامی دولتها، کلیه نگاهها را به خود جلب کرده و دیدگاه مردم کل دنیا را به شکل خیره کننده ای فریفته و مجذوب خویش نموده بطوری که بشدت عمق احساسات، عواطف و غرور ملتها را نشانه گرفته است.

 
این اعجاز فوق العاده که صرفا به یک طبقه و گروه خاصی تعلق ندارد می رود تا خود را بعنوان بدون مرز ترین پدیده اجتماعی به اغلب جهانیان إثبات کند و از مسابقات مقدماتی این شور و شوق اغاز تا اولین سوت مسابقات افتتاحیه به أوج خود رسیده وطئ یک ماه این غلیانات بر جامعه بشری حکمفرماست.   


از مهمترین نکات قابل ذکر این اوردگاه بین المللی نحوه رویارویی تیم ها به عنوان طلایه داران هر کشور از پنج قاره جهان و نوع برخورد بازیکنان، مربیان و هواداران است. گویی نبردی سخت وحساس طَی ۹۰دقیقه در داخل مستطیل سبز بین سربازان خط مقدم جبهه فوتبال از یک سو و بین هواداران روی سکوها و البته دهها وصدها بیننده و گزارشگر از هزاران مانیتور و تلویزیون و رادیو و سینما و پارک ها و منازل و کافی شاپ های کل دنیا بعنوان پشت جبهه های این نبرد شورانگیز در حال وقوع است. 


مبارزاتی که هر لحظه با شور استرس و هیجان اغاز و البته با شادی و نشاط یک طرف و أشک و آه طرف دیگر پایان میابد ولی به هیچ عنوان چهره جنگ و خونریزی و نزاع کینه جویانانه را بخود نمی گیرد و همین جاست والاترین نقش فوتبال در اتحاد بشری درحالی که توان عملیاتی و پتانسیل شور افرینی و عشق و إیثار را بدون تباهی و سیاهی از خود بجای می گذارد. 


نبردی که طَی ان سرعت دقت و تمرکز به همراه کار تیمی و اراده و البته خلاقیتهای فردی تعیین کننده چهره پیروز است و لذا فوتبال برای به دست آوردن قلب ملتها نیازی به سلاح ندارد . 


در این اوردگاه لشگرهای در حال مبارزه بعضا به کمک یکدیگر می شتابند و در پایان نیز همدیگر رو در اغوش میگیرند و اشکهای شادی و غم هم را از گونه ها پاک میکنند این است رمز و راز و جادوی فوتبال و این است معجزه قرن ما.


این فوتبال درس همدلی و اتحاد و یک رنگی است صحنه رویارویی ملتها در یک اوردگاه جهانی بدون حتی یک قطره خون . این روح فوتبال است زنده باد فوتبال.