پنج بازیکنی که باعث حذف پرتغال شدند

پنج بازیکنی که باعث حذف پرتغال شدند

سایت رسمی فوتبالی - پرتغال با شکست 2 – 1 برابر اروگوئه در جام جهانی حذف شد و این اتفاق چندان شوک بزرگی نیز نبود. قهرمان اروپا با کمک هت تریک رونالدو در دیدار اول برابر اسپانیا یک تساوی به دست آورد و در برابر مراکش نیز با یک دیگر از کاپیتان به برتری رسید.

به گزارش فوتبالی، آنها در دیدار سوم خود در برابر ایران بعد از حملات شدید این تیم در خطر حذف شدن از گروه قرار داشتند. در این بازی رونالدو یک ضربه پنالتی را از دست داد که می توانست منجر به صدرنشین شدن آنها در گروه و رویارویی با روسیه شود.

با وجود این اتفاق نمی توان هیچ تقصیری را متوجه او دانست. بازیکنان دیگری در تیم ملی پرتغال حضور داشتند که عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند.

5. آندره سیلوا

در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی 2018، آندره سیلوا 9 گل به ثمر رساند که در دنیا رده دوازدهم و در اروپا رده پنجم بیشتری گل های زده را به او اختصاص داد. او همکاری خوبی با رونالدو که در مسابقات انتخابی 15 گل به ثمر رساند، داشت.

در جام جهانی، سیلوا در ترکیب ثابت دیدار برابر ایران به میدان رفت و علاوه بر این در برابر اسپانیا و اروگوئه نیز به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد.

در مجموع او تنها یک شوت در 116 دقیقه حضورش در زمین زد و نتوانست به هیچ گل یا پاس گلی برسد. درصد پاس او نیز 76.5% بود.

سیلوا با گذراندن یک فصل بد در میلان به این رقابت ها آمد و شاید به همین دلیل تنها در یک بازی به صورت ثابت به میدان رفت. او هنوز 22 ساله است و می تواند آینده درخشانی در پرتغال داشته باشد. 

4. ژائو ماریو

پیش از آن که عملکرد ماریو در جام جهانی را بررسی کنیم باید نحوه حضور او در این رقابت ها را بررسی کنیم.

ماریو فصل گذشته در تمام رقابت ها برای اینتر میلان و وستهام 3 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل ارسال کرد. او در اینتر تنها در 5 بازی از ابتدا به میدان رفت.

علاوه بر این او در واقع وینگر نیست. او در 3 بازی از 4 بازی پرتغال در ترکیب اولیه حاضر بود و به عنوان بال چپ بازی کرد.

این بازیکن 25 ساله با وجود 261 دقیقه بازی در روسیه نتوانست هیچ گل یا پاس گلی بدهد. او تنها 6 پاس کلیدی ارسال کرد و یک شو در چارچوب داشت که از بیرون محوطه جریمه زده شد. 

می توان گفت که او برای افزایش قدرت دفاعی در زمین حضور داشته اما 5 بار دریبل خورد و تنها 4 تکل از 9 تکل او تاثیرگذار بود.

3. گونسالو گدس

گدس بعد از یک فصل بی نظیر با والنسیا که در طول آن در 5 گل زد و 9 پاس گل داد برای تیم ملی انتخاب شد.

او در دیدار دوستانه پیش از جام جهانی دو گل در برابر الجزایر به ثمر رساند و توانست با حضور در ترکیب ثابت جام جهانی را آغاز کند.

او پاس گل دوم رونالدو در برابر اسپانیا را ارسال کرد اما این کاملا اتفاقی بود و گل نیز بر اثر اشتباه داوید دخیا به ثمر رسید. گوئدس در برابر اسپانیا موقعیت عالی برای گلزنی داشت اما آن را از دست داد.

در مجموع گدس 5 شوت به سمت دروازه زد که 3 تای آنها از بیرون محوطه جریمه بود و در 245 دقیقه حضور خود در زمین تنها 3 پاس کلیدی ارسال کرد.

انتظارات بسیار بیشتری از این ستاره جوان می رفت اما او نتوانست آنها را برآورده کند و این بار مسئولیت روی شانه های کریستیانو رونالدو را اضافه کرد.

2. روی پاتریسیو

کاپیتان سابق اسپورتینگ و بازیکن جدید ولورهمپتون در تمامی بازی ها برای پرتغال به میدان رفت و نمایش ضعیفی داشت. این بازیکن در 4 مسابقه، هشت مهار داشت که درصدی کمتر از 57.1% است.

در برابر اسپانیا می توانست روی دو گل از سه گل اسپانیا تاثیرگذار باشد اما به راحتی به کاستا اجازه داد تا گل دوم خود را وارد دروازه کند. توپ دقیقا مقابل دروازه بود و بسیار به او نزدیک بود اما پاتریشیو تنها ایستاد و نگاه کرد.

شاید انتقاد از گل های خورده در برابر اسپانیا بی رحمانه باشد اما او در گل دوم کاوانی در برابر اروگوئه در مرحله یک هشتم نیز مقصر بود. جاگیری پاتریسیو بسیار بد بود و این فضا را به کاوانی داد تا با یک ضربه توپ را به درون دروازه بفرستد.

پرتغال دروازه بان المپیک لیون، آنتونی لوپز، را نیز با خود داشت که از پاتریشیو جوان تر است. شاید پرتغال باید در یوروی بعدی فرصتی به این دروازه بان لیون بدهد.

1 . برناردو سیلوا

برناردو سیلوا یورو 2016 را به دلیل مصدومیت از دست داد. هرچند آنها بدون او نیز موفق به قهرمانی در آن مسابقات شدند. حضور او در جام جهانی امتیاز بزرگی برای این تیم بود اما به طرز فاجعه باری ناامید کننده بود.

سیلوا به جز بازی برابر ایران در همه دیدارها در ترکیب اصلی حضور داشت. در بازی برابر ایران کوارشما به جای او به میدان رفت و موفق به گلزنی شد. اما سیلوا نتوانست در 238 دقیقه حضورش در روسیه هیچ گل یا پاس گلی در کارنامه خود به ثبت برساند.

او بازی در بازی برابر اسپانیا و مراکش به صورت ثابت به میدان رفت اما در فاصله 20 یا 30 دقیقه مانده به پایان تعویض شد.

سیلوا با وجود حضور در هر 4 بازی تنها 2 شوت به سمت دروازه داشت و 4 پاس کلیدی ارسال کرد. انتظارات از این ستاره منچسترسیتی بسیار بیشتر بود.