در انتظار درخشش: کاستا، مودریچ و کسپر اشمایکل

در انتظار درخشش: کاستا، مودریچ و کسپر اشمایکل

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا اسپانیا و روسیه‌ی میزبان در مسکو دیدار خواهند کرد و سپس، کرواسی و دانمارک در نیژنی نووگراد برای صعود دست به گریبان خواهند شد. در ادامه گزارشی از پیش‌بازی مسابقات امروز را خواهید خواهند :


روسیه در حالی قدم به جام جهانی گذاشت که انتظارها از این تیم در حداقل ممکن بود و خیلی‌ها آن را ضعیف‌ترین روسیه‌ی چند دهه‌ی اخیر می‌دانستند. ولی پیروزی‌های شیرین و مقتدرانه بر عربستان سعودی و مصر، خیلی زود بلیط صعود به مرحله‌ی دوم را در جیب روسها گذاشت و به این امید دامن زد که شاید میزبان بتواند در جام جهانی‌ای که در خاک خودش برگزار می‌شود، نگاه‌ها را به خود معطوف کند. اما شکست مطلق در برابر اروگوئه که با نتیجه‌ی 3-0 بدست آمد نشان داد روسیه نمی‌تواند حریف قدری برای اسپانیا باشد. ولی حتی اگر روسها در این مرحله حذف شوند می‌توانند به این واقعیت که میزبان یک جام جهانی به یاد ماندنی بوده‌اند، به خود ببالند.


اما اسپانیا. شاگردان فرناندو هیرو در اولین بازی خود، در جریان تساوی 3-3 مقابل پرتغال، بارها و بارها لحظاتی خیره‌کننده به نمایش گذاشتند. آنها توپ را به گونه‌ای به حرکت درمی‌آوردند که زمانی سر الکس فرگوسن به چرخ و فلک تشبیهش کرده بود، سبکی از بازی با توپ که حریف را گیج و سردرگم می‌کند. مدل بازی بارسلونایی با تمام جلال و شکوهش در اسپانیا دیده می‌شد. سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، داوید سیلوا، کوکه و ایسکو توپ را به زیبایی بین خود به گردش درآورده و دیه‌گو کاستا جلوی آنها تهدیدی همیشگی برای دروازه‌ی پرتغال بود. اما بازی دوم اسپانیا مقابل ایران، علامت‌های سوال زیادی بوجود آورده و به این پرسش دامن زده که آیا لاروخا می‌تواند درخشش خود در جام جهانی 2010 را تکرار کند ؟


از سوی دیگر، کرواسی، تیمی است که این روزها خیلی‌ها آن را از بخت‌‌های مهم قهرمانی می‌دانند و معتقدند درحالیکه فشار و بار انتظاری که تیم‌های صاحب‌نام با آن روبرو هستند، کروات‌ها را آزار نمی‌دهد، آنها می‌توانند بی سر و صدا تا فینال پیش رفته و شگفتی‌ساز شوند. اما بار اصلی موفقیت کروات‌ها تا حد زیادی روی دوش دو نفر از هافبک‌های خلاق این تیم قرار دارد : لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ. این دو فوتبالیست در باشگاه‌های خود، رئال مادرید و بارسلونا ستاره‌هایی بی‌بدیل هستند و این توان را دارند که حتی در مقابل قدرتمندترین حریفان، ضرباهنگ مورد نظر خود را به حریف دیکته کنند. آنها در بازی مقابل دانمارک باید در میانه‌ی زمین با هافبک ستاره‌ی دانمارکی‌ها، کریستین اریکسن جدال کنند.


بازیکن دیگری که امشب مورد توجه خواهد بود کسپر اشمایکل دروازه‌بان دانمارک است. سنگربان لسترسیتی که خیلی‌ها او را یکی از بهترین دروازه‌بانهای حال حاضر دنیا می‌دانند از مقایسه‌ی بی حد و حصر خود با پدرش پیتر اشمایکل ناراحت است. اشمایکل پدر در رقابتهای یورو92 یکی از عوامل مهم قهرمانی دانمارک بود و سالها در منچستریونایتد درخشید. کسپر عکسی از خود را با قیافه‌ای درهم و ناراحت در اینستاگرام منتشر کرده و زیر آن نوشته " صورت فوتبالیستی که در یک کنفرانس خبری جام جهانی، برای چهارمین بار پیاپی از او درباره‌ی پدرش سوال می‌پرسند ". امشب در بازی کرواسی و دانمارک، کسپر اشمایکل را زیر نظر بگیرد و منتظر درخشش او برای بیرون آمدن از زیر سایه‌ی پدر باشید. کروات‌ها امشب باید بیشتر از همیشه در مقابل دروازه‌ی دانمارک زهردار باشند.