روبرتو کارلوس: شرط بستن علیه برزیل دل شیر می‌خواهد

روبرتو کارلوس: شرط بستن علیه برزیل دل شیر می‌خواهد

سایت رسمی فوتبالی - یادداشت ویژه روبرتو کارلوس ستاره سابق فوتبال برزیل در مورد جام جهانی 2018 از نظرتان می گذرد: 

هر روز که می گذرد شانس برزیل برای قهرمانی در این رقابت ها بیشتر می شود.من این حرف را به این دلیل که برزیل کشور من است نمیزنم. هیچ تیم دیگر چنین انسجام و کیفیتی در هر پست ندارد.

نیمار راه خود را پیدا کرده، دفاع بسیار محکم است و اعتماد به نفس جریان پیدا کرده است. باید بسیار شجاع باشی که علیه ما شرط ببندی، یا احمق باشی.

اینکه بسیاری از تیم های بزرگ دیگر درگیر هستند، آزاردهنده نیست.آرژانتین، فرانسه، اسپانیا بهترین عملکرد را از خود نشان ندادند و آلمان که قهرمان چهار سال قبل بود، حذف شده است. من می دانم که بسیاری از برزیلی ها از این اتفاق خوشحال شدند اما من نشدم. وقتی یک تیم بزرگ از یک رقابت سخت بیرون می رود، دوست ندارم که در دوران ضعف به آنها ضربه بزنم.این اتفاق امسال برای آلمان افتاد اما ممکن سال در دور بعدی برای ما بیفتد.

ما نیز دوران سخت خودمان را مانند شکست در فینال 1998 و بازی 7 – 1 در 2014 داشتیم.هرچند در حال حاضر همه چیز برای برزیل خوب است. عملکرد تیم در برابر کارستایکا حتی با وجود اینکه زمان زیادی برای گلزنی طول کشید، خوب بود. ما در برابر صربستان بهتر هم بودیم. من از زننده گل اولمان بسیار راضی بودم.

پائولینیو بار دیگر ثابت کرد که بازیکن خوبی است. او در زمان درست در مکان درست قرار دارد که او را به کابوسی برای مدافعان تبدیل می کند.وقتی بازیکنان خلاقی مانند نیمار و فیلیپه کوتینیو داری، دقایق آخر می توانند بسیار خطرناک باشند.او در کورینتیانس بسیار خوب بود، در چین درخشید و حالا بازی خوبی برای بارسلونا ارائه می دهد که یکی از بزرگترین تیم های جهان است.تنها باشگاهی که نتوانست از توانایی های او استفاده کند تاتنهام بود. شاید این به خاطر سبک فوتبال انگلیسی باشد. او هرگز به سرعت بالا عادت ندارد و نمی تواند در زمین دوندگی زیادی داشته باشد.اما بازی او برای برزیل را نگاه کنید و کیفیت آشکار او را ببینید. او یکی از رهبران درون زمین است.

مکزیک حریف بعدی ماست و من انتطار صعود دارم.پیروزی آنها برابر آلمان مرا تحت تاثیر قرار داد اما آنها در برابر سوئد کاملا از هم پاشیدند. آنها خسته به نظر می آمدند و فکر میکنم در برابر تیمی که با سرعت و انسجام بازی می کند، ضعیف هستند.برزیل دقیقا همینطور است.

ما باید مراقب خاویر هرناندز باشیم که من در رئال مادرید او را تحت نظر داشتم اما خط دفاع ما بسیار قوی است: تیاگو سیلوا و میراندا قدرتمند هستند و کاسمیرو توپ های مقابل آنها را جمع می کند.

مراحل حذفی سخت است اما برزیل می تواند به ششمین جام قهرمانی خود برسد.فوتبال امروز بسیار نزدیک شده و با تیم هایی که با بازیکنان زیاد دفاع می کنند، هماهنگی یک سلاح واجب است.

ما تیم های زیادی را دیدیم که از توپ مرده استفاده می کنند و انگلیس یکی از این تیم های موفق است: شما بازی سختی در برابر تونس داشتید که تنها با دو کرنر به نفع شما شد و سپس پاناما را تنبیه کردید.گرت ساوت گیت بازیکنان بلند قدی مانند هری مگویر و جان استونز دارد که هردو می توانند روی ضربات آزاد و کرنرها به کار بیایند. این قدرت بزرگی است و تریپیر نیز می تواند موثر باشد.

در 2002 ما سه بازیکن داشتیم که مانند آنها بودند: من، رونالدینیو و ریوالدو. ما دریافت کننده را با توجه به میزان فاصله اش با دروازه و اعتماد به نفسش تغییر می دادیم.من در برابر چین در مرحله گروهی از روی ضربه آزاد گل زدم اما در بقیه وقت ها معمولا رونالدینیو این کار را می کرد. مانند گلی که به دیوید سیمن، دروازه بان انگلیس، در یک چهارم نهایی زد.

این ها لحظات خوبی بودند بنابراین مهم است که بازیکنانی متفاوتی داشته باشی که بتوانند توپ را به منطقه خطر بیاورند یا دروازه بان را امتحان کنند.انگلیس چنین بازیکنانی دارد که می توانند در مرحله حذفی مفید باشند.اشتیاق صعود از گروه تازه آغاز فکر کردن درباره حریفان یک چهارم و نیمه نهایی است.اما باید بر بازی بعدی تمرکز کنی. مهم نیست که رقیب بعدی تو چه کسی است اگر نتوانی از سد حریف فعلی عبور کنی!