ردنپ : هری کین، مسی و رونالدوی ما است

ردنپ : هری کین، مسی و رونالدوی ما است

به گزارش "ورزش سه"، ردنپ معتقد است هری کین در واقع پاسخ انگلستان به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است. مهاجمی خارق‌العاده که یکی از 5 فوتبالیست برتر حال حاضر دنیا است. کین 24ساله که در سالهای اخیر در رقابتهای باشگاهی درخشیده و با پیراهن تاتنهام دو بار کفش طلای لیگ برتر جزیره را بدست آورده حالا ستاره‌ی اصلی تیم ملی فوتبال کشورش به حساب می‌آید. گرت ساوت‌گیت در جام جهانی 2018 روسیه بازوبند کاپیتانی را به هری کین داده و او در مسیر رسیدن تیمش به مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی، با به ثمر رساندن پنج گل، نشان داده برای کاپیتانی سه‌شیرها چه گزینه‌ی مناسبی بوده است.

از پنج گل کین تا اینجای رقابتها، سه گل با هت‌تریک او در مقابل پاناما بدست آمده. سه‌شیرها حالا برای از پیش رو برداشتن کلمبیا و مستحکم کردن جایگاه خود در میان تیم‌های ملی نخبه‌ی دنیا، به کاپیتان برجسته‌‌شان چشم دوخته‌اند.


جیمی ردنپ، هافبک سابق تیم ملی انگلیس می‌گوید انتظار دارد کین در روسیه همچنان برای رسیدن به موفقیت تلاش کند و با سکانداری مناسب یارانش در تیم ملی، برای درخشش سه‌شیرها از جان و دل مایه بگذارد. ردنپ می‌گوید " کین، مسی ما است. رونالدوی ما است. نفر اول تیم، کسی که برای گلزنی و عوض کردن نتیجه‌ی بازی، همه به او نگاه می‌کنند. او الگو و رهبر فوق‌العاده‌ای است.

بازیکنی که همه درباره‌اش حرف می‌زنند. این روزها هر جا که بروید، همه از او صحبت می‌کنند. کین حالا کلاس بالاتری پیدا کرده و بهتر از قبل بازی می‌کند. از نظر شخصی هم کین پیشرفت قابل توجهی داشته. حالا همه او را یکی از بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا می‌دانند. کین الان جزء 5 نفر برتر است و آینده‌ی روشنی در پیش دارد ".


شکی نیست که کین در روسیه مهره‌ی کلیدی انگلستان بوده. او به جز هت‌تریک در مقابل پاناما، در اولین بازی تیمش مقابل تونس هم دو گل به ثمر رساند تا سه‌شیرها را به پیروزی برساند. اما در کنار درخشش کین، گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلستان هم به شدت مورد تحسین و تمجید قرار گرفته. رسانه‌ها و کارشناسان او را به خاطر موفقیت در تزریق اعتماد به نفس و ذهنیت مثبت در میان سه‌شیرها تشویق می‌کنند.


ردنپ درباره‌ی ساوت‌گیت می‌گوید " بچه‌های ما بدون ترس بازی می‌کردند. من همیشه معتقد بودم یکی از مشکلات اصلی انگلیس در جامهای جهانی و جامهای ملتهای اروپا، به خصوص در سه چهار دوره‌ی اخیر، همین بوده. اینکه ما با ترس به میدان می‌رفتیم. ولی این دفعه کاملاً مشخص است که بچه‌ها با ترس کوچکترین میانه‌ای ندارند و انگار ترس را به کلی مغلوب کرده‌اند. این از آن اتفاق‌ها است که مسلماً از بالا می‌آید، یعنی از سرمربی تیم. خیلی مهم است که سرمربی در جریان بازی‌ها چه تصویری از تیمش به نمایش می‌گذارد. سرمربی‌ای که با تمام وجود نگران رسانه‌ها است و از آنها می‌ترسد، این ترس او روی بازیکنانش تاثیر گذاشته و به آنها هم منتقل می‌شود ".


ردنپ می‌گوید " گرت گفت می‌خواهیم از فوتبال بازی کردن لذت ببریم و من امیدوارم به همین شکل ادامه بدهند چون با چیزهایی که این چند روز به چشم خودم دیده‌ام می‌توانم بگویم که کل کشور دوباره عاشق تیم ملی شده. ما در روسیه فرصتی باورنکردنی داریم برای اینکه دست به کاری خارق‌العاده بزنیم. وقتی به ترکیب تیم ملی نگاه می‌کنم، حسودی‌ام می‌شود و به خودم می‌گویم ای کاش من هم در این تیم بازی می‌کردم. به نظر می‌آید بازی در این تیم باید خیلی لذت‌بخش باشد. همه برای همدیگر بازی می‌کنند. و البته با آزادی نسبی در چهارچوب برنامه‌های تیم، چیزی که باید به خاطرش به گرت ساوت‌گیت تبریک بگویم ".