دوئل‌های کلیدی اروگوئه-پرتغال: رونالدو-گودین و سوارز-په‌په

دوئل‌های کلیدی اروگوئه-پرتغال: رونالدو-گودین و سوارز-په‌په

سایت رسمی فوتبالی - برنده دیدار پرتغال و اروگوئه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کند. در این مطلب به بررسی دو نبرد کلیدی که می تواند سرنوشت این بازی را مشخص کند، می پردازیم.

مرحله حذفی جام جهانی 2018 روسیه، روز شنبه با دو دیدار بین آرژانتین و فرانسه آغاز می شود و پس از آن اروگوئه در وزشگاه المپیک سوچی به مصاف پرتغال می رود.

به گزارش فوتبالی، با وجود نبردی که بین این دو تیم از زمان جام ژول ریمه وجود دارد، چند نبرد شخصی می تواند تعیین کننده نتیجه بازی شنبه شب باشد. 

گودین - رونالدو

یکی از بزرگترین نبردهای درون زمین بین دشمنان آشنایی است که سالها تجربه در برابر یکدیگردارند. یکی از آنها قهرمان پرتغالی است که بار تمام تیم را بر دوش می کشد. دیگری رهبر فوق العاده ای است که دفاع تیمش را منسجم کرده است. مهمترین نکته این است که هر دوی این بازیکنان کاپیتان تیم ها محترم خود هستند که در راس تیم در روز شنبه به میدان می آیند.

کریستیانو رونالدو قصد دارد تا به تنها افتخار باقی مانده در دوران حرفه ای خود برسد و جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرد. او همچنین شانس تصاحب کفش طلای این رقابت ها را نیز دارد و می خواهد کسی باشد که در فینال این رقابت ها در صف اول جام قهرمانی جهانی 2018 را تصاحب می کند.

از سوی دیگر، گودین یکی از ستون های تیم اروگوئه در زمین است و موفق شده با عملکرد خوب خود سه کلین شیت را به دست بیاورد. شاید بتوان گفت که مدافع اتلتیکو تا به حال بهترین دفاع حاضر در جام جهانی بوده است. اما رقیب رئال مادریدی او در سطح باشگاهی کاملا با بازیکنی که گودین با او روبرو خواهد شد، متفاوت است.

کاپیتان اروگوئه یکی از معدود بازیکنانی در روسیه است که می تواند رقیب پرتغالی خود را از کار بیندازد. اما رونالدو باید در بهترین حالت خوب باشد که بتواند در برابر گودین شانسی داشته باشد. سرعت بالای او در دویدن و حرکات عمقی این بازیکن ویژگی هایی هستند که این دفاع وسط باید مد نظر داشته باشد.

هرچند گودین حریف سختی برای عبور است. تمام این ها باعث می شود تا امشب شاهد یک نبرد کلاسیک در زمین باشیم. اگر هر دو بازیکن بتوانند در بالاترین سطح خود باشند و بازی خوبی ارائه دهند.

په په - لوئیز سوارز

این دو بازیکن تنها رقبای حاضر در زمین نیستند بلکه په په و لوییس سوارز تجربه قرار گرفتن مقابل یکدیگر زمانی که په په در رئال مادرید بازی می کرد را دارند. اما هرچقد که نبرد بین رونالدو و گودین به هوش و ذهن آنها بستگی دارد، نبرد بین په په و سوارز کاملا فیزیکی خواهد بود و می تواند بر نتیجه بازی تاثیر زیادی داشته باشد.

سوارز در سطح ملی و باشگاهی از شم گلزنی بالایی برخوردار است. اما با وجود اینکه در حمله های زیادی برای اروگوئه شرکت داشته ولی نتوانسته عملکرد مورد انتظار را در روسیه از خود به نمایش بگذارد. از نگاهی دیگر این بدین معناست که او یک تهدید دائمی است حتی اگر در بهترین شرایط خود نباشد نیز مدافعان تیم ملی پرتغال باید به شدت مراقب او باشند.

از سوی دیگر په په به خشونت خود در زمین مشهور است. هرچند این مدافع وسط چندان درگیری با مهاجمان در روسیه نداشته و تمرکز خود را بر دور کردن آنها از خط دفاعی متمرکز کرده است.

اما بازی با ایران نشان داد که په په هنوز غریزه خود را از دست نداده است. مدافع پرتغال از تمام تجربه خود استفاده خواهد کرد تا مطمئن شود موقعیت هایی که نصیب مهاجمان می شود خطری روی دروازه آنها ایجاد نخواهد کرد و اجازه استفاده از این شانس ها را به سوارز ندهد. 

تماشای این نبرد بین په په و سوارز و دیدن این که کدام بازیکن از این نبرد با پیروزی خارج می شود بسیار جذاب خواهد بود. نبردی که هر دو بازیکن شانه به شانه یکدیگر در آن شرکت خواهند کرد.