هفت جمله طلایی کریستیانو رونالدو

هفت جمله طلایی کریستیانو رونالدو

سایت رسمی فوتبالی - بازیکن تیم ملی پرتغال نه تنها درون زمین همه را با توانایی های خود شگفت زده کرده بلکه الهام بخش بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا بوده است.

به گزارش فوتبالی، رونالدو با پنج توپ طلای خود یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال بود که توسط میلیاردها نفر تحسین می شود.

این بازیکن 33 ساله نه تنها در سطح باشگاهی به تمام افتخارات ممکن رسیده بلکه به کشورش کمک کرد که در یورو 2016 قهرمان شود و امیدوار است که اتفاق مشابهی در جام جهانی نیز رخ دهد. 

رونالدو در جریزه مادیرای پرتغال به دنیا آمد و بزرگ شد و راه زیادی را تا اینجا طی کرد  و حالا معروف ترین ورزشکار جهان است. بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید بار دیگر نشان داد که تلاش و پشتکار کلید موفقیت است.

درحالی که معمولا همه بر سر آمارهای او بحث می کنند نباید از درس هایی که کاپیتان پرتغال در طول زندگی ورزشی خود به ما داده غافل شد.

اینجا به بررسی هفت درس او از هفت جمله می پردازیم.

1 . الهام بگیر اما حسادت نکن

" من واقعا افتخار می کنم اگر روزی هم سطح جرج بست یا دیوید بکهام باشم. این چیزی است که من برای آن سخت تلاش کردم. " – رونالدو

هرکس به صورت جداگانه و مشخص ارزشمند است و درست نیست که افراد را با هم مقایسه کرد. استعداد و شایستگی هرکس در درون او وجود دارد و برای هر فرد خاص است. این ربطی به کاری که دیگران می کنند، ندارد. بنابراین بهتر است که به جای حسادت کردن از دیگران الهام گرفت.

2. هرگز یادگیری و رشد کردن را متوقف نکن

" باید سخت تلاش کنی، من هر روز این کار را میکنم. به همین دلیل است که سال های بسیار زیادی در بالاترین سطح حضور داشتم. " – رونالدو

در طول این سالها رونالدو از یک ستاره جوان استخوانی تبدیل به بزرگترین فوتبالیست تاریخ شده است.

مهم است که از سختی ها بگذری و به موقعیت هایی که سر راهت ایجاد می شود باور داشته باشی. بنابراین روند یادگیری و رشد هرگز نباید متوقف شود. 

دنیا پر از انسان های با استعداد است و تعداد شکست های هر فرد از موفقیت ها بیشتر است. استعداد اهمیت کمتری دارد. چیزی که واقعا مهم است نظم و تلاش است.

3. از نفرت به عنوان انگیزه استفاده کن

" عشق شما من را قوی می کند، نفرت شما من را غیرقابل کنترل می کند. " – رونالدو

رونالدو که عاشقانه توسط بسیاری از هوادارانش در سرتاسر جهان دوست داشته می شود، برای هواداران باشگاه های رقیب نیز منفور است. بارها او با درخشش خود در زمان آنها را ساکت کرده است.

زندگی کوتاه است بنابراین بهتر است که دور از منفی گرایی باشیم. مهم است که نفرت ما را بی انگیزه نکند. در عوض این حس می تواند به عنوان انگیزه ای برای اثبات اشتباه به این افراد استفاده شود.

4. محدودیت تنها در ذهن تو وجود دارد

" این نظر است، من به نظرات احترام می گذارم. شاید از نظر شما مسی بهتر از من باشد اما در ذهن خودم، من بهتر از او هستم. این ساده است. " – رونالدو

بحث اینکه چه کسی بهتر است شاید هرگز پایان پیدا نکند اما رونالدو چند موضوع را روشن کرده است. محدودیت تنها در ذهن افراد وجود دارد. اگر هدف های جاه طلبانه داشته باشی و با آنها پیش بروی می توانی از سد تمام چالش ها عبور کنی.

اشتیاق سیری ناپذیر رونالدو به بهترین بازین تاریخ بودن باعث تفاوت او با سایرین شده است.

اعتیاد داشتن خوب نیست اما معتاد رشد و تعالی داستان متفاوتی دارد. داشتن اهداف جاه طلبانه برای رسیدن به موفقیت های بزرگ لازم است.

5. درباره کاری که می خواهی انجام بدهی صحبت نکن

" من هرگز این واقعیت را که رسیدن به موفقیت هدف من است، پنهان نکردم. " – رونالدو

موفقیت در نیمه شب به دست نمی آید. این اتفاق با تلاش رخ می دهد و نه صبحت کردن درباره آن. جایگاهی که امروز رونالدو در اختیار دارد، چیزی است که 33 سال برای آن زحمت کشیده است. هر شخص باید مانند او هر روز به سختی تلاش کند تا کسی نتواند مانع او برای بهترین بودن شود.

مهم است که هر دقیقه به توانایی خود برای بهترین بودن ایمان داشت. اگر هر روز، هر ماه و هر سال قصد خود از قدرتمند بودن را با خود تکرار کنی می توانی به هرچیزی می خواهی برسی و به سطح های بالاتر نیز دست پیدا کنی.

6. خودت را به چالش بکش نه دیگران

" من مجبور نیستم چیزی به دیگران نشان دهم. چیزی برای اثبات وجود ندارد. " – رونالدو

تنها کسی که باید با آن رقابت کنی کسی است که دیروز بودی. به جای به چالش کشیدن دیگران، خودت را برای بهتر شدن به چالش بکش.

این جمله از رونالدو نشان می دهد که او برای ثابت کردن خودش به کسی بازی نمی کند. او برای رضایت خودش بازی می کند و خودش را برای رسیدن به اهدافی که تعیین کرده به چالش می کشد.

7. باید به دنبال اهداف بزرگتر بروی

" آنچه من به عنوان یک بازیکن در زمین انجام می دهم تنها در صورتی اهمیت دارد که تیم پیروز شود. این مهمترین نکته است. " – رونالدو

همیشه رونالدو به خودخواه بودن متهم شده اما این واقعیت نیست. اسطوره پرتغالی به این امر که فوتبال بازی تیمی است و موفقیت های فردی اهمیت چندانی ندارد، اعتقاد دارد. پیروزی تیم مهمترین نکته است.

وقتی یک بازیکن تلاش می کند گلزنی کند برای کل تیم است. انسان باید برای اهداف بزرگتری مانند این تلاش کند. مهم است که تنها در پی چیزهایی مانند پول یا شهرت نباشد. وقتی اهداف در قلب هر کس شعله ور شود، او می تواند بر تمام سختی هایی که در طول مسیر برای او ایجاد می شود، غلبه کند.