آخرین فرصت نسل طلایی آرژانتین

آخرین فرصت نسل طلایی آرژانتین

به گزارش ورزش سه، آلبی‌سلسته بعد از سال 1986 دیگر هرگز موفق به فتح جام جهانی نشده و از لیست 23نفره‌ی بازیکنان آرژانتینی حاضر در روسیه، سن 15 نفر بیشتر از سی سال است.


آرژانتین امروز در مرحله‌ی یک‌هشتم به مصاف فرانسه می‌رود و برنده‌ی این بازی، در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی، بخت خود را مقابل یکی از تیمهای پرتغال یا اروگوئه خواهد آزمود.


زابالتا می‌گوید " این برای خیلی از آنها آخرین فرصت است ".


آرژانتین چهار سال پیش به فینال جام جهانی 2014 راه یافت اما مقابل آلمان شکست خورد. آرژانتینی‌ها بعد از آن در سالهای 2015 و 2016 هم به فینال کوپا آمریکا راه یافتند اما هر دو بار شکست خوردند و به مقام دوم بسنده کردند.


کاپیتان لیونل مسی که در زمان برگزاری جام جهانی بعدی در سال 2022، سی و پنج ساله خواهد بود از جمله ستاره‌های آرژانتینی‌ای است که ممکن است فوتبال ملی را بدون فتح یک افتخار بزرگ به پایان برساند.


خوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد، در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود مسی و کریستیانو رونالدوی پرتغالی در روسیه به احتمال زیاد آخرین فرصت خود برای فتح جام جهانی را در اختیار خواهند داشت.


از جمله بازیکنان دیگر آلبی‌سلسته که بیشتر از 30 سال سن دارند می‌توان به خاویر ماسکرانو، بازیکن سابق بارسلونا و لیورپول اشاره کرد که 34ساله است.

انزو پرز، هافبک 32ساله و سرجیو آگوئرو و گونزالو هیگواین مهاجم که هر دو سی ساله هستند هم از این دسته بازیکنان آرژانتینی به حساب می‌آیند.


زابالتا که در جریان شکست آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 در میدان بازی می‌کرده می‌گوید " بازی در این جام جهانی برای بازیکنان ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. چون به احتمال زیاد برای خیلی از آنها آخرین فرصتی است که می‌توانند با پیراهن تیم ملی به چیزی برسند ".   


آرژانتین در جامهای جهانی تا کنون دو بار با فرانسه روبرو شده و هر دو بار به پیروزی رسیده. آرژانتینی‌ها بعد از پیروزی مقابل فرانسه در سالهای 1930 و 1978 به فینال جام جهانی رسیده‌اند.


زابالتا، مدافع سابق منچسترسیتی و فعلی وست‌هام می‌گوید " من دو بازی اخیر فرانسه را نگاه کرده‌ام. به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها هم خیلی عالی نیستند. اما اگر خوب به ترکیب فرانسه نگاه کنید آنها در هر پستی، بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند. فرانسه در هر پست دو یا سه گزینه‌ی درجه‌یک دارد. تماشاچی‌ها باید از بازی امروز انتظار یک بازی بزرگ و تماشایی داشته باشند ".