یورگن کلوپ، سرمربی مانشافت می‌شود؟

یورگن کلوپ، سرمربی مانشافت می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، با حذف تاریخی تیم ملی آلمان از مرحله‌ی گروهی جام جهانی روسیه، بازار گمانه‌زنی درباره‌ی آینده‌ی نیمکت تیم ملی این کشور داغ شده. مطرح شدن نام کلوپ به عنوان جایگزین یواخیم لو البته خبری رسمی نیست ولی بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران فوتبال معتقدند ادامه پیدا کردن همکاری لو و تیم ملی آلمان دور از ذهن به نظر می‌رسد و در صورت خروج او، یورگن کلوپ مسلماً گزینه‌ی اول فدراسیون فوتبال آلمان خواهد بود.


حذف آلمان در سراسر دنیا چنان موج حیرت و شگفتی‌ای به راه انداخته که بعید به نظر می‌رسد ادامه‌ پیدا کردن دوران حاکمیت 12ساله‌اش بر مانشافت ممکن و عملی باشد.

با توجه به اینکه موفقیت‌های درخشان کلوپ در بوروسیا دورتموند، مسئولین فوتبال آلمان را از همان موقع شیفته‌ی او کرده بود، سراغ گرفتن از او در صورت خداحافظی با لو، به هیچ وجه دور از ذهن نخواهد بود.


کارشناسان، احتمال منصوب شدن یورگن کلوپ به جای لو را بیشتر از سایر گزینه‌ها اعلام کرده و معتقدند بعد از یورگن کلوپ، آرسن ونگر از جمله گزینه‌های دیگری است که ممکن است فدراسیون فوتبال آلمان به همکاری با او بیندیشد.


آلمان که در روسیه با نمایشی ناهماهنگ و بی‌روح، هوادارانش را سرافکنده کرده بود، بدون شک محتاج فوتبال سریع، پرفشار و پرشوری است که کلوپ در لیورپول جا انداخته.


افول گارد قدیمی‌ای که در سال 2014 مانشافت را به قهرمانی جهان رسانده بود حالا باید راه را برای دورانی جدید در فوتبال آلمان باز کند. دوران جدیدی که کلوپ در طول دوران مربی‌گری‌اش نشان داده برای ساختنش تبحر خاصی دارد.


اما از سوی دیگر، با توجه به اینکه کلوپ در آنفیلد کارهای ناتمامی دارد و معتقد است می‌تواند در آینده‌ی نزدیک با قرمزپوشان لیورپولی، جامهای زیادی فتح کند، شاید او برای پذیرفتن سکان هدایت تیم ملی آلمان کمی تردید نشان دهد.


یورگن کلوپ اوایل سال جاری میلادی در مصاحبه‌ای گفته بود که با خانواده‌اش به توافق رسیده که بعد از پایان کارش در لیورپول، حداقل یک سال از فوتبال دور باشد.


از سوی دیگر، از قرارداد کلوپ با لیورپول چهار سال دیگر باقی مانده و بعید به نظر می‌رسد لیورپولی‌ها خواهان از دست دادن مربی‌شان باشند. باید منتظر ماند و دید دست تقدیر برای آلمانی جذاب لیورپول چه در آستین دارد.