چرا آلمان از جام جهانی حذف شد؟

چرا آلمان از جام جهانی حذف شد؟

سایت رسمی فوتبالی - اگر درآلمان هر گونه نگرانی از عملکرد تیم ملی آلمان در رقابت های بزرگ ابزار کنید یک پاسخ دریافت می کنید: " تیم تورنمنت ". این بدین معناست که این تیم وقتی به رقابت های بزرگ پا می گذارد، سرحال می شود و عملکرد خوبی خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، اما بعد از شکست در برابر کره جنوبی و سکوت مرگباری که به گفته یواخیم لوو در رختکن حکمفرما بود، آنها نشان دادند که در روسیه این اتفاق نخواهد افتاد.آلمان از زمان جام جهانی 1938 از مرحله گروهی حذف نشده بود اما همه چیز در کازان تغییر کرد.

چرا آلمان حذف شد؟

شاید بگویید که آلمان باید مهاجم منچسترسیتی، لروی سانه، که حذفش از لیست 23 نفره یک شگفتی بود را با خود به روسیه می برد. اما به دو دلیل این موضوع پذیرفته نیست. اول به این دلیل که جولیان برانت به جای این بازیکن به روسیه رفت و در دقایقی که بازی به او رسید، نمایشی تاثیرگذار و قابل قبول از خود ارائه داد.

از آن مهمتر این اتفاق به دلیل نبودن یک بازیکن رخ نداد.نبود یک رهبر عامل مهمی بود . بعد از جام جهانی 2014 برزیل فیلیپ لام، میرسلاو کلوزه و امرته ساکر از فوتبال ملی خداحافظی کردند. جانشین لام، باستین شوان اشتاگر نیز در سال 2016 اعلام بازنشستگی کرد .

ساختار جام جهانی قبلی در برزیل برای بعضی بازیکنان نیز نباید فراموش شود. شکست در برابر چلسی در لیگ قهرمانان اروپا زمانی فراموش شد که 6 بازیکن از آن تیم بایرن مونیخ فینال جام جهانی را آغاز کردند. بعد از آن، این تیم موفق شد فینال سراسر آلمانی لیگ قهرمانان را در سال 2013 در ویمبلی پیروز شود. این به دلیل حس برتری و رشد فوتبال آلمان در آن زمان بود.

غرور و سیاست های بیرون زمین

اتفاقات پیش از آغاز این رقابت ها کمکی به آلمان نکرد.ایلکای غوندوغان و مسوت اوزیل در ماه می عکسی با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، گرفتند که به سرعت در رسانه ها منتشر شد اما در سال 2014 نیز مشکلاتی در بیرون زمین وجود داشت. نگرانی از بابت مصدومیت بازیکنان کلیدی نیز یکی دیگر از مشکلات جام جهانی 2018 بود.

البته لوو به شبکه آلمانی زد دی اف گفته بود که از آمادگی تیم خود راضی است. بازی های تدارکاتی برابر اتریش و عربستان سعودی نتیجه خوبی نداشت اما مشکلات آنها را مشخص کرد.او تایید کرد: " این احساس را دارم که کمی غرور و خودخواهی پیش از بازی با مکزیک در تیم وجود داشت. همه فکر می کردند که زمانی که بازی ها آغاز شود ما بهترین عملکرد را خواهیم داشت. "

مشکلات تیم

یکی از مشکلات تیم ملی آلمان در طول رقابت ها، نبود توازن در تیم بود. وقتی بازیکنان این تیم جلو می رفتند به صورت کلی سرعت و دقت لازم برای بازی کردن دروازه حریفان را نداشتند.حضور هیچ بازیکن خاصی به اندازه سامی خدیرا درون زمین سوال برانگیز نبود. او که در بازی برابر سوئد نیمکت نشین نشد، در دیدار با مکزیک از نظر بدنی و ذهنی واکنش سریع لازم را نداشت.

وقتی 5 تغییر در بازی برابر کره جنوبی اعلام شد عجیب ترین آنها بازگشت خدیرا به ترکیب بود. این که او بازیکن موثری در رختکن و بین بازیکنان است نباید به حساب بیاید و او فقط 40 ثانیه زمان لازم داشت تا دوباره عملکرد ضعیف خود را به نمایش بگذارد.

یکی دیگر از این تغییرات عجیب بیرون کشیدن گلزن برتر آلمان در دو جام جهانی اخیر، توماس مولر، بود. این تصمیمی بحث برانگیز بود اما به نظر چندان غیر منطقی نمی آمد. لئون گورتزکا به جای او در ترکیب تیم قرار گرفت که این تصمیم درستی نبود.او بارها توپ را از دست داد و به هیچ عنوان نتوانست جای مولر را برای آلمان پر کند اما این احتمالا به این دلیل بود که این بازیکن معمولا به عنوان هافبک میانی یا شماره 10 در تیم ها بازی می کند و تجربه زیادی در پست وینگر ندارد. 

فاصله های خوب

انتخاب این ترکیب باعث شد تا آلمان بار دیگر عملکردی غیرمنسجم داشته باشد و موقعیت های زیادی برای کره جنوبی خلق شود اما همانطور که متس هوملز اشاره کرد آلمانی نیز موقعیت های خودش را داشت، که بهترین آنها را هوملز از دست داد.او پس از بازی گفت: " اگر من آن توپ را در دقیقه 86 وارد دروازه می کردم، می شد گفت که چقدر خوب، ما عبور کردیم! "

اما او موفق به انجام این کار نشد. لحظه های عجیب زیادی در قهرمانی آنها در جام جهانی 2014 نیز به وجود آمد.بازی اول آنها که با پیروزی 4 – 0 در برابر پرتغال به پایان رسید. بازی آنها در یک هشتم در برابر الجزیره که در آن مانوئل نویر بارها دروازه آلمان را نجات داد. حتی در فینال در موقعیت تک به تک هیگواین می توانست آرژانتین را قهرمان این رقابت ها کند.این ها برای این نیست که از شانس آلمان صحبت کنیم، فاصله بین موفقیت و شکست بسیار باریک است. وقتی یک تیم قهرمان یک رقابت می شود چنین لحظات خطرناکی فراموش می شوند. چیزی که در تاریخ باقی می ماند پیروزی 7 – 1 آنها در برابر برزیل است.

قدم بعدی برای آلمان

قهرمانی در جام کنفدراسیون های سال گذشته نشان از قدرت آلمان داشت. برای مثال 7 بازیکنی که در ترکیب اصلی برابر کره جنوبی قرار داشتند، سال گذشته در روسیه بازی نکردند. باید این را هم به خاطر داشت که تابستان گذشته تیم ملی زیر 21 ساله های آلمان قهرمان اروپا شد. هرچند هیچ کدام از آن بازیکنان در تیم امسال آلمان در روسیه حضور نداشتند. 

نسل با استعداد بعدی آلمان نیز مانند خدیرا، اوزیل، نویر و بواتنگ در جام جهانی 2010 هستند که آنها نیز سال پیش از آن قهرمان مسابقات امیدهای اروپا شده بودند.این بازیکنان همچنان در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در دنیا عملکرد خوبی دارند اما سن آنها نشان می دهد که احتمالا این آخرین جام جهانی دوران حرفه ای فوتبال آنها بود.حالا سوالات زیادی درباره آینده یواخیم لوو مطرح است که ماه گذشته قرارداد خود را تا 2022 تمدید کرد.رینهارد گریندل، رییس فدراسیون فوتبال آلمان، بعد از این شکست اعلام کرد که او و اعضای هیئت مدیره خواهان انجام تغییرات بزرگ توسط لوو هستند. لوو به رسانه ها گفت که هنوز برای پاسخ دادن زود است.چیزی که واضح است این است که احتمالا کلمه " تیم تورنمنت " تا پیش از آغاز یورو 2020 کمتر شنیده خواهد شد.