سوئیس 2 کاستاریکا 2؛ پنجمین صعود تاریخ!

سوئیس 2 کاستاریکا 2؛ پنجمین صعود تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، کاستاریکا علی رغم قطعیت حذف از جام جهانی با تمام قوا وارد زمین شد و تمام تلاشش را برای شکست دادن سوئیس کرد اما قرمزها با دو گل ژمایلی و درمیچ 2 بار از نماینده قاره آمریکا پیش افتادند و در نهایت این بازی با تساوی به پایان رسید.

بازی در ورزشگاه نوژنی نووگراد برگزار شد و هواداران دو تیم نیز از نمایش تیم های ملی کشورشان رضایت کامل داشتند. در مجموع 25 ضربه و موقعیت گل در بازی وجود داشت و همچنین 60 درصد توپ در اختیار تیم سوئیس بود.

گل اول سوئیس در دقیقه 31 وارد دروازه کیلور ناواس شد. سانتر از سمت راست و ضربه سر بریل امبولو به بلریم ژمایلی رسید و او با شوتی دیدنی دروازه کاستاریکا را گشود. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم، بهترین بازیکن کاستاریکا در خط حمله یعنی جوئل کمپل بازی را به تساوی کشید. ارسال تماشایی کندال واستون از نقطه کرنر به کمپل رسید و او بالاتر از مدافعان سوئیس توانست گلزنی کند.

تا دقیقه 88 بازی با همین نتیجه پیش می رفت تا این که بار دیگر سرخپوشان اروپایی از سمت راست خطرساز شدند. این بار دنیس زکریا سانتر کرد و یوسیپ درمیچ مهاجم تیم مونشن گلادباخ موفق به گلزنی شد.

سوئیس با توجه به پیروزی برزیل با هر نتیجه ای صعود می کرد و حتی شکست نیز نمی توانست مانع از این اتفاق شود و برای کاستاریکا نیز هیچ نتیجه ای کارساز نبود اما کاستاریکایی ها توانستند در وقت های اضافی گلزنی کنند. آن ها در دقیقه 92 با حرکت فوق العاده کمپل و دریبل چند بازیکن صاحب ضربه پنالتی شدند و پنالتی پس از برخورد به تیر افقی به یان سامر خورد و در درون دروازه قرار گرفت.

سوئیس با این نتیجه 5 امتیازی شد و پایین تر از برزیل 7 امتیازی قرار گرفت. کاستاریکا شگفتی ساز دوره قبل نیز با یک امتیاز حذف تلخی را تجربه کرد.

این پنجمین صعود تاریخ تیم ملی سوییس در جام جهانی بود و حال آن ها امیدوارند همچون جام جهانی 1934، 1938 و 1954 تا جمع 8 تیم برتر پیش روی کنند.