هافبک سوئد: چرا من را شیطان عرب و تروریست صدا می‌زنید؟

هافبک سوئد: چرا من را شیطان عرب و تروریست صدا می‌زنید؟

سایت رسمی فوتبالی - جیمی دورماز، هافبک سوئد، می گوید که توهین های نژادپرستانه ای که بعد از باخت 2 – 1 برابر آلمان در شبکه های اجتماعی به او شده، کاملا غیرقابل قبول است.

به گزارش فوتبالی، بعد از به زمین آمدن دورماز در دیدار برابر آلمان، این بازیکن خطایی در بیرون محوطه جریمه انجام داد که منجر به یک ضربه آزاد برای آلمان شد و کروس موفق شد از روی این ضربه آزاد گل برتری آلمان را در وقت اضافه این دیدار به ثمر برساند.

دورماز از آن زمان بارها در شبکه های اجتماعی مورد توهین قرار گرفته و حتی تهدیدهایی متوجه خانواده این بازیکن نیز شده است.

پیش از آغاز تمرین روز یکشنبه، دورماز جلوی تمام بازیکنان تیم سوئد و در کنار مربی این تیم، یانه آندرسون، ایستاد و بیانیه ای را به شرح زیر خواند که در سایت فدراسیون فوتبال سوئد زیر منتشر شد: وقتی شما من را تهدید می کنید، وقتی من را شیطان عرب، تروریست و طالبان می نامید، پس از حد و مرزها عبور کرده اید. و حتی بدتر، وقتی به دنبال خانواده من می روید و آنها را تهدید می کنید. چه کسی چنین کارهایی را انجام می دهد؟ این کارها کاملا غیرقابل قبول است. 

دورماز در سوئد از پدر و مادری آشوری که از ترکیه مهاجرت کرده بودند، به دنیا آمد.او در ادامه این بیانیه گفت: " من سوئدی هستم و به اینکه در تیم ملی کشور سوئد هستم افتخار میکنم. این بزرگترین کاری است که به عنوان یک فوتبالیست می توانید انجام دهید. من به هیچ نژادپرستی اجازه نمی دهم که این افتخار را خراب کند. همگی ما باید در برابر نژادپرستی بایستیم. "

فدراسیون فوتبال سوئد این آزارها را به اطلاع پلیس رسانده است.هاکان، مدیر اجرایی فدراسیون سوئد گفت: " ما تهدیدها و خشونت های علیه بازیکنانمان را تحمل نمی کنیم. دیدن تهدیدها علیه جیمی دورماز واقعا ناراحت کننده و ناخوشایند و غیر قابل قبول بود. "

این باخت باعث شد تا سوئد سه امتیازی بماند و در حالی که تنها یک بازی باقی مانده، سه امتیاز از مکزیک عقب تر باشد.

سوئد روز چهارشنبه به مصاف مکزیک می رود. آلمان نیز همزمان با کره جنوبی روبرو خواهد شد.

4125