ESPN: رونالدو، لوکاکو و مودریچ در تیم برتر جام جهانی

ESPN: رونالدو، لوکاکو و مودریچ در تیم برتر جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - دور دوم رقابت های جام جهانی 2018 به پایان رسید و تا به حال عملکردهای بی نظیری دیدیم. مت استنجر تیم برتر این دور در روسیه را انتخاب کرده است.

دروازه بان: پیروزی دیرهنگام برزیل در برابر کاستاریکا اتفاق تلخی برای کیلور ناواس بود که با 5 دریافت موفق از گلزنی برزیل تادقیقه 91 جلوگیری کرد. جایگاه این دروازه بان در رئال مادرید مطمئن نیست. شنیده ها حاکی از این است که شاید داوید دخیا جانشین او در تیم اسپانیایی شود اما ناواس با وجود حذف کاستاریکا از مرحله گروهی، کیفیت بالای خود را به همه یادآوری کرد.

دفاع وسط: یری مینا علاوه بر خنثی کردن اثر رابرت لواندوفسکی در زمین، توانست اولی گل کلمبیا در پیروزی 3 – 0 برابر لهستان را به ثمر برساند. این بازیکن در ژانویه به بارسلونا پیوست اما صحبت هایی مبنی بر خروج او در نقل و انتقالات تابستانی از نیوکمپ شنیده می شود. لیورپول یکی از باشگاه هایی است که برای خرید این بازیکن 23 ساله ابراز علاقه کرده است. مینا از این فرصت به خوبی استفاده کرد تا نشان دهد که قادر به انجام چه کارهایی است.

دفاع وسط: جان استونز موفق شد در پیروزی 6 – 1 سه شیرها در برابر پاناما، دو گل به ثمر برساند. این بازیکن 24 ساله در فصل گذشته همیشه گزینه اول منچسترسیتی نبود اما آغاز محکمی در جام جهانی داشت و حالا در انتظار آزمون سخت تری در برابر بلژیک است.

دفاع وسط: حتی در زمانی که علاقمندان فوتبال می توانند با استفاده از اینترنت تمام بازیکنان دنیا را بشناسند، جام جهانی می تواند بازیکنان ناشناسی را تبدیل به ستاره کند. یکی از این بازیکنان موسی واگو است. این دفاع 19 ساله گل دوم سنگال در برابر ژاپن را به ثمر رساند و تاثیر بسزایی در پیروزی برابر لهستان نیز داشت. باشگاه بلژیکی که واگو در آن مشغول بازی است باید انتظار تماس های تلفنی زیادی را در انتهای رقابت ها داشته باشد.

بال راست: نیجریه نتوانست در نیمه اول حتی یک شوت به سمت دروازه ایسلند بزند اما احمد موسی توانست با دو ضربه قوی خود در نیمه دوم این تیم را به پیروزی 2 – 0 برساند. این بازیکن 25 ساله که بهترین گلزن نیجریه در جام های جهانی است حالا قصد دارد تا با گذشتن از سد آرژانتین تیم خود را به جمع 16 تیم برتر جهان برساند. موسی به خوبی بار آخری که در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل برابر مسی و هم تیمی هایش ایستاد را به خاطر دارد. در آن بازی این بازیکن موفق شد دو بار دروازه آرژانتین را باز کند.

هافبک: با توجه به اینکه او در 70 بازی خود برای آرسنال در لیگ برتر از صد شوت تنها سه گل به ثمر رسانده، هواداران توپچی ها از دیدن گل گرانیت ژاکا در برابر صربستان شگفت زده شدند. این بار این هافبک تمام تلاش خود را برای برگرداندن سوییس به بازی کرد و در نهایت این تیم موفق شد با نتیجه 2 – 1 پیروز میدان شود. این بازیکن کلیدی کشورش حالا در انتظار رای فیفا برای شادی پس از گل خود است.

هافبک: در حالی که تمام بازیکنان آرژانتین تمرکز خود را از دست داده بودند، لوکا مودریچ از کرواسی موفق شد نقش موثری در برتری 3 – 0 تیمش و صعود قطعی به مرحله بعد داشته باشد. این بازیکن 32 ساله در میانه میدان بی نظیر بود، حمله ها را برنامه ریزی می کرد و نبض بازی را در اختیار داشت. لاورن چنان تحت تاثیر او قرار گرفته بود که اعلام کرد این بازیکن باید در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو کاندیدای دریافت توپ طلای 2018 باشد.

هافبک: قضاوت کلمبیا در دیدار اول و شکست برابر ژاپن سخت بود. نه تنها آنها در دقیقه سه یکی از بازیکنان خود را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست دادند بلکه خامس رودریگز را نیز تا دقیقه 60 به دلیل مصدومیتی که در تمرینات گریبانگیرش شده بود، در اختیار نداشتند. با بازگشت خامس به ترکیب در برابر لهستان و با ارسال دو پاس گل هوشمندانه، کلمبیایی ها موفق شدند با پیروزی 3 – 0 خود به رقابت ها برگردند.

بال چپ: بعد از حضور در زمین و به ثمر رساندن دو گل برای روسیه در برابر عربستان سعودی، دنیس چریشف سومین گل خود در جام جهانی را نیز در جریان پیروزی 3 – 1 تیمش در برابر مصر به ثمر رساند. بازیکن سابق رئال مادرید بعد از مصدومیت هم تیمی خود این فرصت را به دست آورد و با رویارویی با اسپانیا یا پرتغال در مرحله یک هشتم می تواند این جایگاه را مطمئن تر کند.

مهاجم: کریستیانو رونالدو هت تریک خود در برابر اسپانیا را با یک ضربه سر در پیروزی 1 – 0 پرتغال در برابر مراکش تکمیل کرد. به دلیل مساوی بودن امتیازات و تفاضل گل در گروه بی، ستاره رئال مادرید قصد دارد تا تیمش را به عنوان سرگروه به دور بعدی بفرستد.

مهاجم: روملو لوکاکو در گل های زده با کریستیانو رونالدو برابر و تنها یک گل از هری کین عقب است ( بازیکنی که با بدشانسی حضور در لیست 11 نفر برتر را از دست داد ). لوکاکو توانست دومین بار پیاپی در این رقابت ها دو گل به ثمر برساند و نقش مهمی در پیروزی تیم مارتینز ایفا کند. خبرهایی به گوش می رسد که لوکاکو در دیدار برابر انگلیس استراحت می کند اما اگر از نگاه او به این بازی نگاه کنیم بدون شک او مشتاق بازی کردن است.

سرمربی: بعد از اخراج کارلوس سانچز تنها سه دقیقه بعد از اولین دیدار کلمبیا در برابر ژاپن، برنامه خوزه پکرمن کاملا بهم ریخت. این مربی آرژانتینی توانست به سرعت شرایط را مدیریت کند و با پیروزی 3 – 0 برابر لهستان، کلمبیا را دوباره به صعود از گروه و ادامه حضور در روسیه امیدوار کند.