صادق محرمی در کرواسی استارت زد؛ پرسپولیس و دغدغه‌ جوان بی‌‌جانشین

صادق محرمی در کرواسی استارت زد؛ پرسپولیس و دغدغه‌ جوان بی‌‌جانشین

وب سایت فوتبالی- پرسپولیس البته حسین ماهینی سرد و گرم چشیده را دارد اما حتی مربیان این تیم نیز معترف‌اند که پر کردن جای صادق محرمی جوان در پست مدافع راست این تیم در فصل آینده یکی از بی‌عاقبت‌ترین کارها نشان می‌دهد.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایران ورزشی آنلاین، صادق محرمی پس از ماه‌ها قرار داشتن در رادار دیناموزاگرب سرانجام توسط این تیم کروات استخدام رسمی شد و اواخر هفته پیش راهی آن سامان شد و در تست پزشکی دینامو شرکت کرد و اینک مهیای شرکت در تمرینات فصل تازه، که از 6 تیر ماه آغاز می‌شود. این تمرینات مقدمه‌ای بر شروع مسابقات لیگ دسته اول کرواسی در فصل 2019-2018 است که از اوایل مرداد کلید می‌خورد و یک تست قدرت واقعی برای محرمی هم خواهد بود.

البته این مدافع  جوان و باشگاه تازه‌اش دغدغه‌ای در این باره ندارند زیرا قابلیت‌های برتر وی بر همگان مشخص شده است. محرمی در شرایطی جای رامین رضاییان قدری پر حاشیه را در پست مدافع راست نفوذی سرخ‌ها گرفت که خیلی‌ها مطمئن بودند راه به جایی نخواهد برد و گرفتن جای رضاییان برای وی غیرممکن خواهد بود اما قضیه بر عکس شده و محرمی طوری حرفه‌ای و مسلط توپ زد که برانکو ایوانکوویچ بر اندک تردیدهایش برای جواب گفتن رضاییان فایق آمد و محرمی نیز طوری شجاعانه و سریع در ترکیب سرخ‌ها جا افتاد و خودنمایی کرد که انگار 10 سالی است که آنجا بازی می‌کند و یک جوان تازه ارتقا یافته از تیم امید باشگاه پرسپولیس به تیم اصلی قرمزها نیست و عجبا که فرارهای او از سمت راست و به ویژه سانترهایی که از آن منطقه روی دروازه رقبا انجام می‌داد حتی از ارسال‌های ماهینی بسیار پرتجربه‌تر از وی موفق‌تر بود.
بر همین اساس و با شهامتی که محرمی در عین جوانی در کارش بروز داده، می‌توان مطمئن بود که در فصل جدید لیگ کرواسی هم از مهره‌های موفق دینامو خواهد بود و به قول خودش آنقدر قوی عمل خواهد کرد که زودتر از 10 سال بعد به لیگ ایران باز نخواهد گشت.

مراحل و مراتب جایگزینی
این در حالی است که در داخل مرزها و در اردوی پرسپولیس فقط بخشی از افکار پروفسور را مراحل و مراتب و چگونگی جایگزینی محرمی پر کرده است. با اینکه حسین ماهینی پاسخ قاطع او به این سوال و فرد منتخب بدیهی وی برای پست مدافع راست لااقل برای نیم فصل اول به حساب می‌آید اما شدت و ابعاد موفقیت «جوان» کوچ کرده پرسپولیس طی دو فصل گذشته به حدی می‌رسد که حتی نمی‌توان مطمئن بود که ماهینی برای سرخ‌ها در پست پیستون راست همانی خواهد شد که محرمی در گذشته نزدیک بود. شاید ایوانکوویچ به گزینه‌های دیگری هم در این ارتباط اندیشیده باشد و عمده‌ترین آنها مهدی شیری است که از قضا بازیکن تخصصی همین پست است و از پیکان خریداری شده است اما قرمزها به سبب ممنوعیت خرید نفرات تازه که از سوی فیفا اعمال شده تا نیم فصل حق استفاده از شیری را ندارند و تا آن زمان شاید خسران‌هایی بر اثر غیبت محرمی در بازی‌های پرسپولیس به وجود آید که ترمیم آن در ادامه فصل سخت باشد.
راهی که باید باز می‌شد
البته پرسپولیس نه می‌خواست و نه می‌توانست مانع پیشرفت محرمی و سد راه کوچ او به کرواسی شود و پول زیاد حاصل از این انتقال هم به کار سرخ‌ها می‌آید اما شاید اتفاقات فصل جدید سرمربی کروات و مدیران قرمز را به این نتیجه برساند که ای کاش مثل بسیاری از دفعات که به خواستاران خارجی بازیکنان متعدد خود پاسخ نه دادند، خواستار جدی شرق اروپایی محرمی را نیز با پاسخ «نه» از نزد خود می‌راندند و دچار دغدغه‌های فعلی نمی‌شدند.