ترین‌های آلمان و سوئد؛ کروس بهترین و بواتنگ بدترین

ترین‌های آلمان و سوئد؛ کروس بهترین و بواتنگ بدترین

سایت رسمی فوتبالی - مدافع عنوان قهرمانی در دقایق پایانی بازی موفق شد تا 3 امتیاز دیدار در ورزشگاه سوشی را از آن خود کند.  این سوئد بود که موفق شد گل اول را ضربه چیپ اولا تویوونن از بالای سر مانوئل نویر وارد دروازه تیم حریف کند تا تیم ملی کشورش نیمه اول را پیروز به رختکن برود. 

به گزارش فوتبالی، ما بازگشت آلمان به بازی با گل مارکو رویس، سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، کلید خورد. و عملیات با گلزنی تونی کروس از روی یک ضربه آزاد در وقت های اضافه با موفقیت به پایان رسید تا آلمان سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند.

این پیروزی تیم یواخیم لوو را به مقام دوم این گروه و هم امتیاز با سوئد رساند. تیم ملی آلمان باید در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی روز 6 تیر به مصاف کره جنوبی برود و این در حالی است که تیم ملی سوئد در برابر مکزیک خواهد ایستاد.

اینجا به بررسی بهترین و بدترین بازیکنان بازی می پردازیم.

5، بهترین – اولا تایوونن

پیش از شروع جام جهانی، اولا تایوونن فصل فاجعه باری را در تیم باشگاهی خود، تولوز، سپری کرد. عملکرد ضعیف او و مشکلات باشگاه باعث شده بود تا آنها نمایش و حضور قدرتمندی در لیگ 1 نداشته باشند.

تایوونن در دومین بازی خود در این رقابت ها به میدان رفت و توانست گلی را به ثمر برساند که سوئد را در دقیقه 32 پیش انداخت. او توپ را از ویکتور کلاسون گرفت و از سد دو دفاع آلمان در محوطه جریمه نیز گذشت و موفق شد با یک ضربه چیپ دروازه مانوئل نویر را باز کند.

حرکت تایوونن با توپ بسیار تحسین برانگیز بود. او از درگیری با آنتونیو رودریگز ترسی نداشت و با نزدیک شدن او نیز تمام تمرکز خود را روی توپ نگه داشت که به او کمک کرد موقعیتش را با هوشمندی و مدیریت خوب شرایط به گل تبدیل کند.

4، بدترین – یولیان دراکسلر

یولیان برای دومین بار در این جام جهانی در ترکیب اصلی قرار داشت. وینگر پاریسن ژرمن نتوانت هیچ تاثیری در بازی داشته باشد و در بین دو نیمه با ماریو گومز تعویض شد. 

در حضور 45 دقیقه ای او در زمین بازی، دقت پاس دراکسلر 90% بود اما این پاس ها هیچ نتیجه ای نداشت چرا که تنها یک پاس کلیدی داد و حتی نتوانست به محوطه جریمه سوئد برسد. 

این بازیکن 24 ساله تنها یک موقعیت در طول بازی پیدا کرد که توسط سباستین لارسن متوقف شد و این تنها شوت در چارچوب او در نیمه اول بود.

با توجه به عملکرد ضعیف این بازیکن، احتمالا در بازی بعدی روی نیمکت باشد چرا که آلمان گزینه های زیادی روی نیمکت دارد که می توانند در این پست بازی کنند.

3، بهترین – مارکو رویس

یکی از مهمترین دلایل برتری آلمان در برابر سوئد حضور مارکو رویس و عملکرد او بود. نقش موثر او در تیم باشگاهی خود باعث شد تا بتواند در ترکیب اولیه آلمان در برابر سوئد حضور داشته باشد و بتواند پشت تیمو ورنر بازی کند. رویس 67 لمس توپ داشت و همچنین پاس های او از دقت 77 درصدی برخوردار بودند. او چندین پاس کلیدی داد و بارها با تونی کروس همکاری کرد.

بازی در نیمه اول کمی برای او سخت بود اما با حضور ماریو گومز در زمین در نیمه دوم، وینگر دورتموند توانست موقعیت های خطرناک بیشتری را در محوطه جریمه بسازد و این باعث شد تا بتواند گل اول آلمان را به ثمر برساند.

گل تساوی مارکو رویس در زمان مناسبی به ثمر رسید و  به آلمان اجازه داد تا فشار خود را بر سوئد در ادامه نیمه دوم بیشتر و بیشتر کند. عملکرد این بازیکن 29 ساله باعث شد تا یواخیم لوو از تصمیم خود برای بازی دادن به او به جای مسوت اوزیل راضی باشد. 

2، بدترین – جروم بوآتنگ

بوآتنگ شب بسیار بدی را در سوشی در برابر سوئد سپری کرد. در ابتدا خوش شانس بود که در دقیقه 12 بازی، داور خطای او در محوطه جریمه و هل دادن مارکوس برگ را در حالی که می توانست به راحتی گلزنی کند، ندید و سیستم کمک داور ویدئویی نیز متوجه این صحنه نشد.

اما به فاصله 11 دقیقه تا پایان نیمه دوم، این بازیکن کارت زرد دوم خود را نیز دریافت کرد تا بازیکنان آلمان در دقایق باقی مانده 10 نفره به کار خود ادامه دهند.

کارت زر اول بواتنگ در دقیقه 71 به دلیل خطای بی مورد به او نشان داده شده و کارت زرد دوم را نیز برای کشیدن مارکوس برگ در ده دقیقه پایانی بازی دریافت کرد.

رفتار بازیکنان در این جام جهانی با توجه به کاهش میانگین کارت های زرد و قرمز بسیار بهتر و منظم تر بوده است. بواتنگ فصل گذشته به دلیل مصدومیت بازی های زیادی را برای بایرن مونیخ از دست داد و حالا به نظر می رسد که این مسابقه و رفتار غیر حرفه ای او به همین موضوع برمیگردد.

1، بهترین – تونی کروس

تا دقیقه 94، تونی کروس در تساوی آلمان و سوئد بازیکن متوسطی بود.

با توجه به مصدومیت سباستین رودی، ستاره رئال مادرید در جای متفاوت با پست همیشگی خود در خط هافبک بازی می کرد و نتوانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد. 

اما حضور ایلکای گندوغان به جای رودی شرایط بهتری شد. هافبک منچسترسیتی در نقش یک هافبک دفاعی ظاهر شد و به تونی کروس این آزادی عمل را داد تا در پست همیشگی خود در میدان برود و بتواند موقعیت های گل بیرون از محوطه جریمه را برای خود ایجاد کند.

این بازیکن 28 ساله بیشتر در جریان بازی قرار گرفت و نقشی که از او انتظار می رفت را ایفا کرد. او توانست با ضربه آزاد خود از گوشه محوطه جریمه باعث پیروزی آلمان در برابر سوئد شود و در درقیقه 95 سه امتیاز را به حساب آلمان واریز کند.

گل برتری تونی کروس نمی توانست در زمانی بهتر از این باشد. آلمان در آستانه تساوی بود که باعث می شد 3 امتیاز از سوئد عقب بماند. 

این گل بدین معنا بود که حالا آلمان با سوئد هم امتیاز است و شانس صعود از گروه را در دیدار برابر کره جنوبی نیز دارد. این در حالی است که سوئد دیدار سختی در برابر مکزیک سرگروه خواهد داشت.