سوئد می تواند بلای ایتالیا را سر آلمان بیاورد؟

سوئد می تواند بلای ایتالیا را سر آلمان بیاورد؟

سایت رسمی فوتبالی - شاید اسکاندیناوی ها با استعدادترین تیم حاضر در روسیه نباشند اما تحت هدایت یانه اندرسون تبدیل به تیمی شده اند که می تواند پیروزی های شگفت انگیزی به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی، وقتی در مرحله انتخابی جام جهانی این تیم با فرانسه و هلند در یک گروه قرار گرفت، آندرس گرانکویست به هم تیمی های خود گفت که اگر آنها بتوانند به روسیه برسند، سر خود را خواهد تراشید.

در شبی احساسی و دراماتیک در میان در اواخر نوامبر، کاپیتان با مدل موی جدید از رختکن بیرون آمد.

گرانکویست بعد از تساوی 1 – 1 در سن سیرو که باعث شد تا آنها با پیروزی 1 – 0 در خانه به جام جهانی روسیه صعود کنند، اظهار داشت: " فکر می کردم آنها فراموش کرده اند. اما جان و ویگه ویکتور لیندلف به سرعت موهای من را تراشیدند. "

اما حال همه شبیه به گرانکویست نبود. اشک های بسیاری در آن شب در سن سیرو ریخته شد. جان لوییجی بوفون به طرز ناباورانه ای نتوانست ششمین جام جهانی خود را تجربه کند و سوئد در برابر این رویاپردازی ایستاد.

اشک های شوق زیادی نیز ریخته شد. سوئد از سال 2006 نتوانسته بود به جام جهانی صعود کند. برای گرانکویست و بسیاری از هم تیمی های او این آخرین شانس برای بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال دنیا بود و بسیاری از آنها با شنیدن سوت پایان نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند.مدافع وسط این تیم گفت: " غرور و لذت بسیاری در آنچه ما به آن دست یافتیم وجود دارد. بسیاری از مردم بعد از تساوی ما با فرانسه و هلند ما را حذف شده تصور می کردند. اما فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشتیم و حالا بیشتر آنها ما را جدی می گیرند. "

به نظر می رسد که آلمان هم چاره دیگری نداشته باشد. مدافع عنوان قهرمانی بازی اول خود در جام جهانی را با نتیجه 1 –  0 به مکزیک واگذار کرد. این بدین معناست که با باخت برابر سوئد، که بازی رفت را با نتیجه 1 – 0 در برابر کره جنوبی پیروزی شد، تیم یواخیم لو به احتمال بسیار زیاد از جام جهانی حذف خواهد شد.

گرانکویست به خبرنگاران گفت: " این واقعا عالی است. این تازه بازی دوم است و آلمان یکی از پنج مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است و ما می توانیم آنها را حذف کنیم. فکر نمی کنم تعداد زیادی از مردم انتظار چنین چیزی را داشته باشند. "

در واقع این همان تیمی است که مسابقات یورو 2016 را تنها با یک امتیاز از سه مسابقه به پایان برد.

خداحافظی ناگهانی ستاره تیم ملی سوئد، زلاتان ابراهیموویچ، از بازی های ملی چندان برای این تیم خوش یمن نبود. آنها نتوانستند در دیدار برابر ایتالیا و جمهوری ایرلند حتی یک شوت در چارچوب داشته باشند. ترس واقعی این بود که سوئد با یک طلسم طولانی در عرصه بین المللی روبرو شود.

هرچند با ورود یانه آندرسون به این تیم همه چیز تغییر کرد.او با استفاده از سیستم 2 – 4 – 4 نه تنها انسجام دفاعی را به تیم برگرداند بلکه نیروی تازه ای به خط حمله بدون زلاتان بخشید. او زندگی حرفه ای مارکوس برگ را دوباره احیا کرد. این بازیکن با هشت گل بهترین گلزن گروه آ اروپا شد و توانست در تساوی 1 – 1 با هلند در سولنا نیز زننده گل تیم ملی کشورش باشد.

سوئد حتی در باخت 2 – 1 در برابر فرانسه در پاریس نیز بسیار شجاعانه بازی کرد و توانست در ژوئن گذشته در دیداری دوستانه انتقام آن شکست را بگیرد.

زمانی که آنها در آخرین دیدار خود در برابر هلند قرار گرفتند، می دانستند که نخوردن 7 گل از این تیم کار سختی نیست. آنها 2 – 0 بازی را واگذار کردند اما همچنان با اعتماد به نفس باقی ماندند و توانستند ایتالیا را نیز حذف کنند. 

حالا آنها حس می کنند که هر چیزی ممکن است.

امیل فارسبرگ، هافبک این تیم به گل گفت: " ما امکان حذف کردن آلمان را داریم. این کار سختی است اما ما می توانیم آنها را از دور مسابقات خارج کنیم. ما آنقدر با کیفیت هستیم که بتوانیم هر تیمی را شکست دهیم. ما قبلا این را نشان داده ایم. "

این تیم با هیچ فوق ستاره ای شناخته نمی شود. با این حال، فارسبرگ پاس دهنده بسیاری خوبی است. گرانکویست و لیندلف نیز دفاع وسط های بی نظری هستند که پیش از ثابت کرده اند استعدادی در سطح بین المللی دارند.

گرانکویست معتقد است: " ما بازی های بزرگی داشتیم. پلی آف در برابر ایتالیا که به خوبی مدیریت کردیم. بازی فرانسه نیز یک بازی خوب دیگر بود. بنابراین ما تجربه خوبی کسب کردیم. نیازی به ترسیدن نیست. ما نشان دادیم که می توانیم تحت فشار شدید نیز بازی کنیم. "

سوال اینجاست که بازیکنان آلمان نیز چنین قابلیتی دارند یا خیر. مدافعان عنوان قهرمانی بعد از باخت در برابر مکزیک مورد انتقاد شدید رسانه های کشور خود قرار گرفتند و حالا زمان عکس العمل مثبت است.

آندرسون و تیمش آماده هستند تا بار دیگر شگفتی آفرین شوند. او در این باره اشاره کرد: " ما به مدت دو سال در کنار هم بازی کردیم و نتایج بی نظیری در برابر تیم هایی که از ما بزرگتر بودند، به دست آوردیم. ما می توانیم پیروز چنین دیدارهایی باشیم. این چیزی است که شما تمام عمرتان را برای رساندن به آن گذرانده اید. این کار سختی است اما برای ما که درگیر بازی های چنین بزرگ می شویم خوشایند است. ما می توانیم با پیروزی در این دیدار صعود کنیم. این فوق العاده است. "

در واقع ممکن است گرانکویست یک بار دیگر موهای او را بتراشند اگر سوئد بتواند با حذف قهرمان جام جهانی 2014 به جمع 16 تیم برتر صعود کند.

4125