سیزده بازیکن برتر جام جهانی در یک هفته آغازین

سیزده بازیکن برتر جام جهانی در یک هفته آغازین

سایت رسمی فوتبالی - سایت فورفورتو در گزارشی سیزده بازیکن برتر جام جهانی را برشمرده است.

١٣ - روملو لوكاكو

چيز هاى زيادى راجب نسل طلايى بلژيك گفته شده است. خيلى ها همبستگى آن ها به عنوان يك تيم را زير سوال بردند و گفتند آن ها تنها به استعداد بازيكنان خود متكى هستند و به عنوان يك تيم نمى توانند موفق باشند.

اگر لوكاكو مانند بازى مقابل پاناما، مخصوصا در نيمه دوم بازى بكند، تمام منتقدين او ساكت خواهند شد. ادن هازارد در مصاحبه اى گفت كه لوكاكو در نيمه اول قايم شده بود و بين دو نيمه اين موضوع را به لوكاكو گفته بود. برخى ها مى گويند در آينده اين صحبت ها تيم را به خطر مى اندازند، اما برخى ها اعتقاد دارند كه كاپيتان تيم بايد بازيكنان ديگر را رهبرى بكند. 

١٢ - الكساندر كولاروف

اين مدافع كنارى تيم رم، فصل خوبى را پشت سر گذاشت و تا نيمه نهايى ليگ قهرمانان اروپا نيز صعود كرد. او در بازى صربستان مقابل كاستاريكا تك گل ٣ امتيازى تيمش را به ثمر رساند. كاستاريكت در ١٦ بازى مرحله مقدماتى تنها ٢ بار شكست خورد اما مقابل ضربه آزاد فوق العاده خوب كلاروف كارى نمى توانست انجام بدهد. 

١١ - كيران تريپير

در مرحله اول بازى هاى گروهى، هيچ بازيكنى به اندازه تريپير مدافع انگليس پاس كليدو نداد. در بازى مقابل تونس، از ١٤ موقعيتى كه انگليسى ها خلق كردند، ٦ موقعيت با پاس او ساخته شد. 

بعد از گل دوم هرى كين، تريپير تنها بازيكنى بود كه در ميانه زمين ايستاد تا تيم ملى تونس نتواند بازى را شروع بكند، قانون عجيبى كه هيچ كس نمى داند از كجا شروع شده است. 

١٠ - آلفرد فينبوگاسون

ایسلند قوی و قوی تر میشود. و از یورو ۲۰۱۶ این موضوع را ثابت کرده است. آنها زمانی که راهی یورو ۲۰۱۶ شدند، دست به کار بزرگی زدند و در آن تورنمنت موفق شدند انگلیس را شکست بدهند. آنها به جامعه جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسیدند و این نشان میداد که آنها آماده تر و بهتر از قبل شده ا‌ند. آنها در مرحله گروهی باید به مصاف ارژنتین، نیجریه و کرواسی خواهند رفت. تا اینجا همه‌چیز خوب بود است، ارژنتین ۷۸ مالکیت توپ را در اختیار داشت و موقعیت‌های بیشتری خلق کرد اما در آخر بازیکنان ایسلند جنگیدند و موفق شدند توسط آلفرد فینبگاسن به گل برسند و با یک امتیاز زمین بعضی را ترک کردند.

۹ - هیروینگ لوزانو

لوزانو بازیکنی بود که خیللی‌ها میخواستند عملکرد او در جامعه جهانی را ببینند و او با بعضی خوب مقابل آلمان آنها را ناامید نکرد. او موفگه شد زمانی که در امریکای جنوبی بعضی میکرد اقای گل لیگ بشود و بد از آن به هلند و باشگاه ایندهون بپیوندد و این بازیکن ۲۲ ساله موفق شد ۱۷ گل به ثمر برساند. اگر بعضی مکزیک مقابل آلمان را تماشا کرده باشید، میفهمید که چقدر لوزانو بازیکن خوبی است و جای پیشرفت دارد. لوزانو موفق شد تک گل پیروزی بخش تیم خودش مگهبل آلمان را به ثمر برساند.

۸ - الکسندر گلووین

روسیه اولین تیم صعود کنند به دور بعد جام جهانی است، این در حالی است که تعداد کمی از مردم جهان آنها را شانس اول صعود از گروه خود میدانستند. آنها به همراه عربستان سعودی جز دو تیم پائین جدول از نظر رنکینگ جهانی هستند. روسیه در ۷ بعضی آخر خود موفق به پیروزی نشده بود و در سه بازی گلی را به ثمر نرسند بود، آنها دفاع ضعیفی داشتند و احتمال می رفت گل‌های زیادی را دریافت کنند. اما تمام نظریه‌های پیش از شروع تورنمنت، در همان بازی اول عوض شد. روسیه با کمک مهاجم ۲۲ ساله خود الکسندر گلووین موفق شد عربستان را ۵ بر صفر شکست بدهد. گلووین مقابل عربستان ۲ گل سخت و یک گل به ثمر رساند.

۷ - گیلرمو اوچوا

اوچوا در مرحله اول بازی‌ها موفق شد ۹ بر مانع گلزنی آلمان بشود و بهترین دروازبان دور اول بازی‌ها لقب گرفت. می توان گفت او به تنهایی باعث پیروزی مکزیک مقابل آلمان شد و خاطرات مهار‌های دیدنی خودش مقابل برزیل را زنده کرد. اگر او بتواند فرم خوب خود را حفظ بکند، می توان گفت مجزیک به مراحل بالا تر خواهد رسید.

۶ - هری کین

کین تنها در یک بازی موفق شد ۲ گل به ثمر برساند، کاری را که بهترین گلزن تاریخ انگلیس در ۱۱ بازی انجام داد. هری کین شاید تنها امید انگلیس برای گلزنی در ادامه جام جهانی باشد. رونی بهترین گلزن تاریخ انگلیس نمی توانست در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد و بخاطر استرس زیاد موفق به گلزنی نمی‌شد، اما حالا بعد از گذشت یک بازی، می توان گفت کاپیتان جدید سه شیر ها، هری کین، این مشکل را ندارد و می تواند انگلیس را به مراحل بالا تر برساند.

۵ - هکتور هررا

مکزیک در ۶ در جام جهانی حضور پیدا کرده است. آنها همیشه از مرحله گروهی صعود میکنند اما هیچ موقع نتوانست از مرحله اول حذفی صعود بکند. مکزیک در سال ۱۹۸۶ میزبان جام جهانی بود، در تیم فعلی مکزیک، تنها ۵ بازیکن در سال ۱۹۸۶ به دنیا آمده بودند، اما امسال بد از پیروزی خوب در بعضی اول مقابل آلمان، مکزیکی‌ها این شانس را دارند تا از مرحله گروهی صعود کنند و از مرحله یک هشتم نهایی نیز عبور کنند. بازیکن کلیدی مکزیک در بازی مقابل آلمان، هررا بود، هافبک تیم پورتو که در بازی مقابل آلمان، عملکرد خوبی داشت و از دو هافبک حریف یعنی کروس و خدیرا بهتر بازی کرد.

۴ - دیگو کاستا

بازیکن اسبق چلسی در بازی مقابل پرتغال یکی از بهترین بازی‌های خودش را انجام داد و موفق شد دو بار دروازه پرتغال را باز بکند. اما بخاطر عملکرد فوق‌العاده رونالدو در آن بازی، دو گل کاستا زیاد به چشم نیامد و اگر رونالدو نبود، شاید کاستا جایزه ى بهترین بازیکن زمین را تصاحب می کرد. بعد از عملکرد بد در سال ۲۰۱۴، کاستا تا الان موفق شده است عملکرد خوبی داشته باشد و در بازی مقابل ایران تک گل پیروزی بخش تیم خود را به ثمر رساند.

۳ - خوزه ماریا خیمنز

اروگوئه در آسان‌ترین گروه مقدماتی قرار داشت و به جام جهانی رسید، قبل از شروع جام جهانی همه در مورد دو مهاجم این تیم، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی صحبت می کردند و اعتقاد داشتند که این دو مهاجم دفاع هر تیمی را خواهند شکست. اروگوئه با دو پیروزی ۲ گل زده و بدون گل خورده به مرحله بعد صعود کرده است. اروگوئه دو تا از بهترین دفاع وسط‌های جهان را در اختیار دارد. اما سوارز و کاوانی عملکرد خوبی نداشتند، در بازی اول این دو مهاجم نتوانستند گلی به ثمر برسانند و با تک گل خیمنز یک بر صفر مقابل مصر به پیروزی رسیدند.

۲ - دنیس چریشف

چریشف بازی اول مقابل عربستان را از روی نیمکت شروع کرد، او وقتی به بازی آمد موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یک رکورد جدید را به ثبت برساند، او به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در بازی افتتاحیه به عنوان بازیکن تعويضى به بازی می آید و گلزنی می‌کند. هر دو گل چریشف در بازی مقابل عربستان زیبا بود، او از سد مدافعین عربستان به خوبى عبور  مى کرد و توپ را وارد دروازه عربستان مى كرد. عملکرد خوب او در این بازی سرمربی را موجب کرد تا چریشف را در ترکیب اصلی مقابل مصر قرار بدهد.

١ - كريستيانو رونالدو

پرتغال تيمى است كه با در نظر گرفتن قهرمانى در يورو ٢٠١٦، كسى فكر نمى كرد بتواند از گروه صعود بكند. تيم فعلى آن ها نسبت به تيم قهرمان يورو كمى ضعيف تر بنظر مى رسيد، اما نشان دادند كه با قدرت وارد جام شده اند. 

پرتغال در بازى اول زياد خوب كار نكرد ولى موفق شد اسپانيا را سه بر سه متوقف بكند و با پيروزى يك بر صفر مقابل مراكش توانست در صدر گروه قرار بگيرد و شانس صعود خود به دور بعد را افزايش بدهد. 

رونالدو در بازى اول موفق شد هتتريك بكند و نمايش خوبى از خود به جاى بگذارد. وى در بازى دوم هم تك گل تيمش را به ثمر رساند تا تيمش با ٤ امتياز صدرنشين بشود.