کرسپو: مسی نیازی به قهرمانی جام جهانی ندارد

کرسپو: مسی نیازی به قهرمانی جام جهانی ندارد

سایت رسمی فوتبالی - هرنان کرسپو، مهاجم سابق آرژانتین معتقد است که لیونل مسی برای بهترین بازیکن تاریخ شدن نیازی به قهرمانی در جام جهانی ندارد.

به گزارش فوتبالی، مسی 30 ساله در جریان تساوی 1 – 1 آرژانتین در برابر ایسلند یک پنالتی را از دست داد.

او 32 عنوان باشگاهی و 5 توپ طلا در 14 فصل حضورش در بارسلونا در کارنامه دارد اما هرگز موفق به قهرمانی در جام جهانی نشده است.

کرسپو به بی بی سی ورزشی گفت: " بازیکنان بزرگ بسیاری در خاطرات ما هستند بدون اینکه قهرمان جهان شده باشند. مسی بازیکن فوق العاده ای است. من دوست دارم بازی او را ببینم و او انسان خوبی است. او لیاقت قهرمانی در جام جهانی را دارد. اگر او ببرد بازیکن بزرگی است اما اگر قهرمان نشود هم همچنان بازیکن بزرگی است. چند بازیکن بزرگ هرگز قهرمان جام جهانی نشدند؟ به یاد نمی آورم که یوهان کرایف یا میشاییل پلاتینی قهرمان جهان شده باشند. "

جام جهانی 2018 روسیه، چهارمین جام جهانی مسی است. آرژانتین در 2006 و 2010 به یک چهارم نهایی رسید و در سال 2016 نیز در فینال این رقابت در برابر آلمان شکست خورد. مسی توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها از آن خود کرد.

کرسپو، سومین گلزن برتر تاریخ آرژانتین با 35 گل در 64 بازی، می گوید که شانس موفقیت مسی با تیم ملی تحت تاثیر عواملی خارج از زمین فوتبال است.

او معتقد است: " ما کمک زیادی به او نمی کنیم و منظور من از ما مربیان، روسای فدراسیون و سایرین است. این تاسف برانگیز است چرا که او مهمترین بازیکن دنیاست و ما به او کمک نمی کنیم. او می خواهد خودش همه کارها را انجام دهد. شاید او این فشار را احساس می کند. در بارسا پیروزی طبیعی شده است اما در آرژانتین ما بسیار بدشانس بودیم. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. اگر فوتبال را  دوست دارید، دیدن بازی مسی را دوست دارید. "

سرمربی آرژانتین، سمپائولی، بعد از تساوی برابر ایسلند مورد انتقاد کاپیتان، سرمربی سابق و اسطوره تیم ملی آرژانتین، مارادونا، قرار گرفت.

سمپائولی، سرمربی سابق شیلی و سویا، در ژوئن 2017 سرمربی تیم ملی آرزانتین شد.

کرسپو که پیش از این بازیکن چلسی در لیگ برتر، پارما، لاتزیون و اینترمیلان بوده است، اظهار داشت: " این مربی تنها 10 بازی با این تیم داشته و همراهی با این تیم در مدت زمان کوتاه آسان نیست. من سمپائولی را دوست دارم اما او از آن دست مربیانی است که به زمان نیاز دارد. در جام جهانی بعدی ما فوق العاده خواهیم بود اما در زمان کوتاه سخت است. شما باید بازیکنانی را که به خوبی همدیگر را حس می کنند، انتخاب کنید. "

کرسپو معتقد است ناراحتی ناشی از کسب تنها یک امتیاز در بازی می تواند بازیکنان را به یکدیگر نزدیک تر کند.

آرژانتین روز پنجشنبه در دومین دیدار از مرحله گروهی به مصاف کرواسی خواهد رفت.

آرژانتین با کاپیتانی مارادونا موفق شد در سال 1986 قهرمان جام جهانی شود. مارادونا توپ طلای این رقابت ها را نیز از آن خود کرد.

او 21 بازی در جام جهانی انجام داد که رکورد تاریخ آرژانتین نیز هست.

کرسپو می گوید: " من دوست ندارم که مارادونا و مسی را مقایسه کنم چون غیرممکن است. در قلب مردم آرژانتین این غیرممکن است. دیه گو چنان تاثیری بر ما داشته که با هیچکس قابل قیاس نیست. دیه گو فقط فوتبالیست نبود. او بزرگتر از فوتبال است. چرا که غیرممکن است که مسی را به اندازه مارادونا دوست داشته باشی. "