پنج نکته جالب جام جهانی تا پایان اولین دور بازی‌ها

پنج نکته جالب جام جهانی تا پایان اولین دور بازی‌ها

وبسایت رسمی فوتبالی - جام جهانى ٢٠١٨ روسيه شروع شده است و تمام انتظارات مردم را براورده است. بازى هاى زياد، گل هاى زيبا، نتايج غير منتظره. تمام اين اتفاقات فقط در مرحله اول بازى هاى گروهى. 

به گزارش فوتبالی، ٥ نكته جالب جام جهانى تا اين لحظه را براى شما شرح خواهيم داد،

٥- شكسته شدن قلب آفريقايى ها

فوتبال با تمام لحظات خوشى كه مى تواند ثبت بكند، مى تواند قلب شما را نيز بشكند. جام جهانى ٢٠١٨ روسيه تا اينجا چند لحظه تلخ رو براى بعضى از تيم ها بجا گذاشته است. اينجا جالب مى شود چون ٤ تيم از ٥ تيم آفريقايى بازى هاى خود را باختند و تمام آنها دقايقى قبل از سوت پايان بازى شكست خوردند. 

مصر بدون حضور ستاره خود محمد صلاح، مقابل اروگوئه بازى قابل قبولى را به نمايش گذاشت و تا اينكه در دقيقه ٨٩ خيمنز با ضربه سر اروگوئه را برنده بازى كرد. مصر در آن بازى خوب كار كرد و شانس پيروزى نيز داشت اما در لحظه اخر فقط قلب آن ها شكسته شد. 

مراكش مقابل ايران در بيشتر اوقات تيم برتر زمين بود و شانس هاى زيادى براى رسيدن به گل داشت، كاپيتان بن عطيه در اوايل بازى مى توانست تيم خود را پيش بيندازد اما از آن موقعيت استفاده نكرد و در دقيقه ٩٥ بوداهبوز توپ را وارد دروازه خود كرد و ايران ١-٠ پيروز شد و قلب مراكشى ها شكست. 

در بازى ديگر تونس شانس زيادى براى شكست دادن انگليس نداشت، اما موفق شده بود تا لحظات پايانى بازى را مساوى نگه دارد. كاپيتان كين انگليس را در دقيقه ١١ پيش انداخت و در ادامه دروازه انگليس از روى نقطه پنالتى باز شد ولى اين پايان نبود. در دقيقه ٩١ كرنر براى انگليس و گل دوم كاپيتان هر كين انگليس را پيروز كرد و قلب تونسى ها شكسته شد.

٤- عملكرد ضعيف تيم هاى آمريكا جنوبى

آرژانتين و برزيل هردو موفق به پيروزى نشدند و مقابل حريفانى بازى كردند كه مى توان گفت بخاطر حضور بازيكنان بهتر و با استعداد تر در تيم هاى برزيل و آرژانتين از قبل اين دو را پيروز مى دانستند. 

مسى روز بدى را پشت سر گذاشت، پنالتى سرنوشت ساز تيم خود را از دست داد و تنها مى توانست نگاه بكند تا تيم خود مقابل ايسلند به تساوى برسد. برزيل در بازى خود بنظر مى رسيد مى تواند سوئيس را شكست بدهد. اما هرچقد بازى جلو تر مى رفت هواداران مى فهميدند كه اين برزيل با برزيل مرحله مقدماتى خيلى فرق دارد و فهميدند كه كارش به مشكل خواهد خورد. 

پرو در بازى مقابب دانمارك حقش حداقل يك امتياز بود اما شكست خوردند، كلمبيا با بازى فوق العاده ژاپن شكست خورد. 

تيم هاى آمريكاى جنوبى شروع بدى داشتند و هواداران اميدوارند در بازى هاى دوم عملكرد بهترى ببينند. 

٣- شروع خوب تيم هاى اروپايى

گل هاى زيبا، بازى هاى سخت، بازى ها همه چيز دارد. هر چيزى كه يك فرد ممكن بود از بازى خوب بخواهد را بازى ايسلند مقابل آرژانتين داشت. ايسلند مقابل مسى و يارانش فوق العاده بود و در آخر توانست يك امتياز بگيرد. 

ميزبان روسيه با پيروزى پنج بر صفر مقابل عربستان سعودى نشان داد كه مى تواند مدعى قهرمانى باشد. فرانسه و دانمارك هردو در بازى نفس گير و سخت پيروز شدند و قدرت اين تيم ها محك زده شد.

كرواسى با پيروزى راحت مقابل نيجريه در صدر گروه قرار گرفت. كرواسى با خط هافبك فوق العاده خوب خود موفق شد در اين بازى عملكرد خوبى داشته باشد و موقيعت هاى خطرناكى به حريف خود ندهد. 

آلمان در كمال تعجب ضعيف ترين تيم از اروپا بود و در بازى مقابل مكزيك با يك گل شكست خورد. انگليس و بلژيك با يك نمايش خوب، پيروز شدند و هواداران اين دو تيم نيز اميدوار شدند. 

هر زمان كه جام جهانى در اروپا برگزار مى شود، تيم هاى اروپايى شانس اول صعود به مراحل بعد و قهرمانى هستند، امسال نيز همينطور است.

٢- تورنمنت برابر

مانند هر جام جهانى، هواداران مى دانند كه تيم هاى بزرگ نحوه بازى كردن متفاوتى دارند و مى توانند به راحتى مقابل تيم هاى كوچك پيروز بشوند. 

اما جام جهانى روسيه اينگونه نبوده است، تيم هاى بزرگ به راحتى تيم هاى كوچك را شكست ندادند و برخى باخته اند. اين جام جهانى را برابر مى كند.

در حال حاضر جام جهانى برابر بنظر مى رسد و تيم هاى بزرگ نتوانستن به راحتى پيروز بشوند، كار آن ها گره مى خورد و حتى امكان دارد كه بازى را ببازند، مانند بازى ايسلند - آرژانتين، مكزيك - آلمان، لهستان - سنگال و ... .

آرژانتين، آلمان، اروگوئه و برزيل همه از انتظارات مردم دور بودند و عملكرد خوبى نداشتند. 

١- جام جهانى ضربات شروع مجدد

هردو گل انگليس مقابل تونس از نقطه كرنر بود، تك گل لهستان مقابل سنگال نيز از نقطه كرنر بود.

ژاپن - كلمبيا، هر ٣ گل زده شده در آن بازى از شروع مجدد بود، يك پنالتى، يك كرنر و يك ضربه آزاد. 

تعداد زيادى پنالتى تا اينجاى كار اعلام شده است و بيشتر آن ها توسط كمك داور ويديويى گرفته شده است، مانند بازى پرو - دانمارك و فرانسه - استراليا. 

كمك داور ويديويى اشتباهات داورى را كمتر مى كند و اين براى فوتبال بهتر است. تعداد پنالتى هاى گل شده تا الان، از تعداد پنالتى هاى گل شده جام جهانى ٢٠١٤ بيشتر شده است. 

كمك داور ويديويى جام جهانى را جذاب تر كرده است و با هر صحنه مشكوك همه منتظر مى شينند تا ببيند داور و كمك داور ويديويى چه تصميمى ميگيرند.