هیرو: من و کی روش دوستیم، بازیکنان با هم می جنگند

هیرو: من و کی روش دوستیم، بازیکنان با هم می جنگند

 به گزارش "ورزش سه"، از محل نشست مطبوعاتی تیم ملی اسپانیا در ورزشگاه کازان هیرو، سرمربی تیم ملی اسپانیا که به همراهی آندرس اینستا در نشست حاضر شده بود به دو سوال خبرنگاران ایرانی و اسپانیایی پاسخ داد و سپس نشست را ترک کرد.


* سوال اول را خبرنگار ال پاریس از هیرو پرسید. چقدر بازیکنان ایرانی را می شناسید و قدرت آنها را چقدر می دانید؟


من کارلوس کی روش را خیلی خوب می شناسم و با تیم ملی ایران کار بزرگی انجام داده، آنها شگفت انگیزند. تیم ایران در حمله و دفاع قدرتمند است و در 19 بازی گذشته 37 گل به ثمر رساند. همچنین تیم ایران از نظر فیزیکی بسیار بسیار قدرتمند است ولی ما آنها را آنالیز کردیم و می دانیم که چگونه حمله می کنند و چگونه دفاع خواهند کرد. بدون تردید گل زدن به ایران سخت و این یک بازی دشوار برای ما خواهد بود.


* با اتفاقاتی که پیش از بازی پرتغال رخ داده نتیجه ای که مقابل پرتغال به دست آورده اید درباره ادامه رقابت ها در جام جهانی چگونه فکر می کنید؟


اگر یک چیز نهادینه در تیم ما وجود داشته باشد اتحاد بین ماست. ما بازی پرتغال را فراموش خواهیم کرد و ما نمی توانیم با آنچه در گذشته اتفاق افتاده خودمان را سرگرم کنیم. این بسیار خطرناک است. در حال حاضر در هر 5 روز یک مسابقه داریم و این شرایط را کمی پیچیده می کند چراکه شما فقط باید با این 23 بازیکن جام جهانی را ادامه دهید. به هر حال در بازی مقابل ایران سختی هایی پیش روی ماست اما تلاش می کنیم تا با اعتماد به نفس از پس آن بربیاییم.

* کارلوس کی روش سرمربی دوست نزدیک شماست چه تمهیدی برای دیدار مقابل تیم او دارید؟



در نهایت آنهایی که می جنگند بازیکنان هستند نه مربی ها. ما روی نیمکت هستیم و تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم. ایران تیمی است که شکل بازی خود را تغییر نمی دهد و سخت متلاشی می شود. آنها بازیکنان قدرتمندی دارند که خیلی می توانند خطرناک باشند. اما چیزی که من می دانم این است چیزی است که روش گل زدن ایران در کرنرها، پرتاب اوت و ضربات ایستگاهی است و ما خودمان را آماده این روش بازی کرده ایم.


* یک خبرنگار ایرانی: از کی روش پرسید که شما هم مثل هواداران ایران را یک حریف ساده تصور می کنید؟


ما به تیم ایران احترام می گذاریم و این کاری است که ما نسبت به همه حریفان انجام می دهیم اما آنچه که در گذشته به دست آوردیم به ما اعتماد به نفس می دهد.


* شبکه کاداناسه سوال پایانی را این گونه پرسید: با دخیا صحبت کردید تا روحیه اش را به دست آورد ؟


بله ما با دخیا صحبت کردیم او یکی از 23 بازیکن ماست که  در شرایط خوبی به سر می برد و با حفظ روحیه خود برای بازی بعدی آماده شده است. در حال حاضر دخیا یکی از سه برتر دنیاست.