ترکیب ایران مقابل اسپانیا از نگاه سایت فیفا

ترکیب ایران مقابل اسپانیا از نگاه سایت فیفا

سایت رسمی فوتبالی – سایت فیفا در گزارشی در مورد بازی ایران و اسپانیا ترکیب احتمالی این بازی را پیش بینی کرده است. ترجمه متن سایت فیفا از نظرتان می گذرد:"ایران در بازی اول جام جهانی کلیفش را انام داد. قطعا عامل شانس در یروزی لحظه آخری آنها مقابل مراکش انجام داد. این تیم همان کاری که باید انجام می داد را انجام داد، با عشق و یجان بازی کردند. قطعا تساوی برای تیم آسیایی د ربازی اول در چنین گروه مشکلی کافی نبود. این تیم حالا سه امتیاز می خواهد،  آنها صدرنشین گروه هستند و با اعتماد به نفس بازی می کنند. اسپانیا قهرمان ام جهانی 2010 نیز یک شروع آتشین داشتند. در حلای که تساوی سه بر سه برای آنها یک نمایش ارزشمند در کتاب تاریخ جام جهنی بود اما اروخا فقط یک امتیاز کسب کرد. آیا فرناندو هیرو در دومین بازی خود تغییر ایجاد خواهد کرد؟ شاید نیازی به این کار نداشته باشد. دیگو کاستا با دو گل نشان داد که در سیستم تیم جا افتاده است. بازیکنان در میانه زمین توپ را به خوبی ه حرکت در آوردند و مسلما ده خیا نمی خواهد در بازیهای بعدی سه گل دریافت کند. سرجیو راموس کاپیتان اسپانیا نیز از وی حمایت کرده است."

شاهین رحمانی، خبرنگار حوزه ایران در سایت فیفا نیز نوشته است:"بازیکنان ایران بعد از کسب سه امتیاز از بازی اول در همه تمرینات با اعتماد به نفس بالایی برای صعود به مرحله بعدی حاضر می شوند. کارلوس کی روش با از دست دادن روزبه چشمی به علت مصدومیت در آستانه بازی مقابل اسپنیا مجبور است که دفاع خود را بازسازی کند. حالا باید دید که برنامه مربی پرتغالی برای مهار مهاجمان لاروخا چیست."

سایت فیفا در ادامه گزارش خود یادآوری کرده است که ایران پس از دو دهه در جام جهانی پیروزشده است:"برد لحظه آخری ایران مقابل مراکش به دو طلسم برای آنها پایان بخشید. این اولین برد ایران در جام جهانی بعد از پیروزی مقابل امریکا در سال 1998 بود. آنها از هفت بازی قبلی خود پنج شکست و دو تساوی نصیبشان شده بود. از طرفی این نتیجه به روند 12 بازی بدون برد آسیایی ها در جام جهانی پایان بخشید. آخرین برد آسیایی ها در جام جهانی مربوط به ژاپن در جام جهانی آفریقای جنوبی بود."

ترکیب احتمالی ایران : بیرانوند، رضائیان، پورعلی گنجی، منتظری، شجاعی، عزت اللهی، حاج صفی، ابراهیمی، وحید امیری، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش. 

4125