تاکسی دیوانه مسکو، حمله تروریستی یا تصادف؟

تاکسی دیوانه مسکو، حمله تروریستی یا تصادف؟

وبسایت رسمی فوتبالی - یک روز بعد از اینکه یک تاکسی با عابران پیاده در مرکز مسکو برخورد کرد و هشت نفر را محروح کرد، شرایط برای هواداران فوتبال خارجی به حالت عادی برگشت.

به گزارش فوتبالی، روز یکشنبه هیوندای زرد با گذشتن از موانع به پیاده رفت و با عابران پیاده برخورد کرد. مجروحان سریعا به بیمارستان منتقل شدند و خیابان بعد از یک ساعت به روی عموم باز شد. چیزی برای دیدن وجود نداشت.

تنها چند شاهد شوکه برای صحبت با رسانه ها باقی ماندند و در حالی طرفداران پر سر و صدای فوتبال در اطراف آنها به طرز محسوسی از اتفاقات بی اطلاع بودند. امیلی 30 ساله یکی از شاهدان در صحنه می گوید: " او داد میزد این من نیستم. ما همه شوکه بودیم و روس ها بیشتر از همه. " 

به گزارش رسانه ها در بین محروجان حادثه شهروندان روسیه، آذربایجان، اوکراین و مکزیک دیده می شدند. مرکز سلامت شهر در روز یکشنبه به رسانه ها گفت که سه نفر هنوز در بیمارستان هستند و به زودی مرخص خواهند شد.

با اینکه این اتفاق در کنار مرکز ارتباطی خانه مکزیک رخ داد و خط اورژانسی دور آن کشیده شد اما بسیاری از هواداران بعد از این اتفاق مطلع شدند.  رنه رومرو40 ساله به مسکو تایمز گفت: " بعضی ها برای من نوشتند که چند مکزیکی نیز در این حادثه بودند و حالم را از من می پرسیدند. اما من چیزی نشنیده بودم. "

راننده شهروند قزاقستان بود که کشور مسلمان نشین در آسیای مرکزی است و قبلا جز شوروی بود.روایات بسیاری درباره اتفاق دیروز وجود دارد. یکی از آنها می گوید که راننده مست بود یا کنترل ماشین را از دست داد. د در ویدئویی که توسط مقامات روسی منتشر شد، راننده مست بودن خود را تکذیب می کند و مدعی می شود که بعد از 20 ساعت کار و تنها 2 ساعت خواب، این تصادف پیش آمده است.

مقامات روس مشتاق هستند که ترس مردم از تروریسم را کاهش دهند. اما نگرانی ها با پخش شدن ویدویی از این اتفاق در شبکه های اجتماعی باقی مانده است.سیاستمدار اپوزیسیون رویزمان در توییتر خود نوشت: " من ویدئو را به دقت دیدم و متوجه شدم که او عمدا ماشین را به جمعیت می زند. من این حرکت را یک حرکت تروریستی به حساب می آورم. 

آنا کاستیخوس 29 ساله از مکزیکو سیتی گفت: " برداشت اولیه من این بود که این حرکت عمدی نبوده است. اما بعد از این ویدئو را دیدم نظرم عوض شد. من حس ناامنی ندارم اما شرایط کمی عجیب است. "

با اینکه هنوز برای نتیجه گیری زود است، این حادثه یادآور خطرات موجود بود، این صحبت نبی عبداللهف، تحلیلگر کنترل ریسک و مدیر قبلی مسکو تایمز است.او در یک حرکت انتخاری که یک قزاقستانی دیگر سال گذشته در سنت پترزبوگ انجام داد و 15 نفر کشته شدند، حضور داشت.

عبداللهف در اظهار نظری نوشت: " ما درباره فوریت تهدیدهای جدید تروریستی هشدار دادیم. جریان تندروی جوانان مسلمان از آسیای مرکزی می توانند به راحتی به روسیه سفر کنند و در میان میلیون ها مهاجر پنهان شوند. "

اما او اضافه کرد: " دولت روسیه به تحقیقات برای پیدان کردن منشا این اتفاقات در آژانس های امنتی ادامه می دهد و شکی نیست که تمامی این ها انگیزه ای برای جلوگیری از حملات تروریستی در طول جام جهانی است. "

یکی از معضلاتی که روسیه با آن روبرو بود، پیروزی در قلب ها و ذهن ها است. سینوهه گارسیا، 28 ساله، می گوید: " من با روس های زیادی دیدار کردم و آنها کشورشان را برای من توضیح دادند. آنها بسیار خوب بودند. " 

4125