استعفای کلمبیایی‌ها از کارشان به خاطر جام جهانی!

استعفای کلمبیایی‌ها از کارشان به خاطر جام جهانی!

وبسایت رسمی فوتبالی - کلمبیا به عنوان یک کشور تقریبا در تمام زمینه ها به چند بخش تقسیم شده است. از سیاست و درگیری هان آن تا فرهنگ، این کشور با جمعیت 48 میلیونی به سختی متحد می شود. اما یک استثنا وجود دارد و آن تیم ملی فوتبال است. برای بسیاری از کلمبیایی ها هیچ چیز به اندازه جام جهانی مهم نیست.

به گزارش فوتبالی، با وجود اینکه کلمبیا دومین کشور دور به روسیه با فاصله بیش از 10 هزار کیلومتر است، کلمبیایی هایی بیشتر نسبت به آلمانی ها بلیت بازی های جام جهانی را خریداری کنند. تخمین زده می شود که حدود 14700 کلمبیایی به این رقابت ها بروند که آن ها را رده سومین تیم پر طرفدار در روسیه قرار می دهد.

آندرس فیلیپه فجاردو، 25 ساله، با سه نفر از دوستانش به روسیه سفر می کند و کارش به عنوان یک دکتر را برای رفتن به روسیه ترک کرده است. او می گوید: " من نمی توانستم از کارم مرخصی بگیرم و این جام جهانی فرصتی است که همین یک بار پیش می آید. مجبور نبودم درباره اش فکر کنم. فوتبال مهمترین چیز در دنیا برای من است. "

فجاردو تنها کسی نیست که مجبور به هزینه دادن برای فوتبال شده است. خوان استبان گارسیا، مهندس صنایع، مجبور شد برای پرداخت هزینه های سفر وام بگیرد. استبان می گوید: " من قادر به پرداخت تمام اعتبار کارت ویزا و هزینه های سفر بدون کارت اعتباری نبودم. اما این ارزشش را داشت. " این سفر اولین باری است که استبان گارسیا کلمبیا را ترک می کند.

این چهار دوست ( که نام سه نفر از آنها خوان است ) برای رسیدن به روسیه طول اروپا را سفر کردند. خوان فیلیپه گارسیا که برنامه سفر را چید می گوید: " این برنامه ریزی ماه طول کشید و این سفر در کل پنج هفته است. وقتی شنیدیم که بازی ها در روسیه است، فاصله برایمان مثل یک شوخی بود. " فیلیپه گارسیا تخمین میزند که این سفر برای هر کدام حدود 12 میلیون پزو کلمبیا هزینه داشته باشند و این برای کشوری که میانگین درآمد ماهانه مردم آن 1.1 میلیون پزو است، هزینه زیادی است. 

برای نفر چهارم، خوان خوزه موگیو که شغلش را به عنوان یک طراح گرافیک ترک کرده، این سفر مانند یک رویای طولانی است. او می گوید: " سیاره ها برای ما انتخاب شده اند تا رفتن را انتخاب کنیم، همه چیز فقط در جایگاه خود قرار گرفت. این چیزی است که شما از زمان کودکی با تمام کلمبیایی ها به اشتراک می گذاری. وقتی در چنین کشوری بزرگ می شوی، همه کشور هر یکشنبه به تماشای فوتبال می نشینند. اهمیتی ندارد که چه کسی هستی و از کجا هستی. "

موگیو اضافه می کند: " در کلمبیا فوتبال مثل یک مذهب است. یکی از تنها چیزهایی که مردم را در کنار هم نگه می دارد. تماشای تیم در روسیه بدون شک یکی از تکرار نشدنی ترین لحظات زندگی من است و جذاب خواهد بود. "

کلمبیایی ها امید زیادی به پیروزی در جام جهانی دارند و شانس خود  را بعد از صعود به جام جهانی با تساوی 2 – 2 برابر پرو بسیار بالا می دانند. روح جام جهانی در تمام خیابان های پایتخت قابل رویت است.

در شمال بوگوتا که بیشتر مسکونی است، می توان فروشندگان استیکر پنینی را در هر گوشه دید. شما با 20 پزو کلمبیا می توانید یک پاکت بخرید. یکی از فروشندگان می گوید: " وقتی بازی ها شروع می شود کار ما بسیار زیاد می شود. در ابتدای خرداد من 10 – 15 جعبه می فروشم اما بعدها به 20 هم می رسد. " 50 پاکت در هر جعبه پنینی وجود دارد بنابراین می توان گفت که در طول جام جهانی او هر روز 1000 پاکت فروش دارد.

در جام جهانی 2014، یک شرکت پنینی در برزیل مواد مورد نیاز برای آمریکای لاتین را تامین کرد و به گفته نیویورک تایمز هر روز 9 میلیون استیکر تولید می کرد.

یک فروشنده دیگر می گوید که خانواده اش در سه تورنمنت به همین کار مشغول بوده اند: " این بهترین کار در شهر است، مردم اینجا دیوانه فوتبال و استیکر هستند. ما هر روز حدود 20 جعبه می فروشیم که دیوانگی است. "

در عین حال در روزهای کاری در زمان ناهار مردم به سوپرمارکت ها می روند تا استیکرها را بگیرند. کامیلو، 29 ساله، که در بین جمعیت 30 نفره در بیرون فروشگاهی به نام المپیکا قرار دارد می گوید: " این یک قرار برنامه ریزی شده نیست، تنها کارهای زیادی در منطقه است. ما همه می خواهیم که کتاب ها را کامل کنیم و برای همین اینجا هستیم. "

خیابان های پایتخت با لباس های زرد تیم تزئین شده است و رستوران ها و کافه ها پرچم کشورشان را با افتخار مقابل در آویزان کرده اند. کریس، صاحب یک کافه در بوگوتا، می گوید که برای مسابقات آماده است: " یک تلویزیون در کافه نصب می کنم – با اینکه یک کافه ورزشی نیستیم – اما میدانم که برای جام جهانی لازم است. "

بازی ها به وقت محلی در ساعت 7 صبح و 1 بعد از ظهر برگزار می شود که برخلاف جام جهانی 2014 برزیل است که در منطقه زمانی نزدیکتری به کلمبیا بود. اما محلی ها می گویند که زمان انرژی آنها را به عنوان هوادار تیم کم نمی کند: " این تنها به این معناست که می توانیم تمام روز را جشن بگیریم. "

4125