پیش بازی برزیل - سوئیس؛ شروعی برای پاکسازی خاطره تلخ 2014

پیش بازی برزیل - سوئیس؛ شروعی برای پاکسازی خاطره تلخ 2014

وبسایت رسمی برنامه نود - برزیل امیدوارانه پای به روسیه گذاشته است تا خاطره تلخ جام جهانی 2014 را پاک کند.

به گزارش وبسایت نود، قهرمان پنج دوره جام های جهانی، 16 سال است که به قهرمانی در این تورنمنت نرسیده و در دوره قبل هم نه تنها در خانه به قهرمانی نرسید بلکه با خاطره ای تلخ جام را به پایان رساند. اما حالا اوضاع برزیل تحت نظر تیته فرق می کند، جمعی از ستارگان زیر نظر یک مربی کاربلد از برزیل چهره یک مدعی جدی ساخته است، برزیلِ تیته در 21 بازی فقط 1 شکست را تجربه کرده است و با امید زیادی به شرق اروپا سفر کرده است.

تیم تیته در بازی های دوستانه خود نیز نتایج عالی ای گرفته و در 6 مسابقه اخیر، 5 بار برده، 1 تساوی 0-0 با انگلیس داشته و فقط یک گل خورده است. آن ها اخیراً کرواسی و اتریش را پیش از شروع جام شکست دادند.

در آن سمت سوئیسی قرار دارد که در سال های اخیر غول کش خوبی بوده، سخت شکست خورده و به هر زحمتی شده توانست خودش را به جام جهانی روسیه برساند. سوئیس در یورو 2016 هم به سختی حذف شد و در نهایت ضربات پنالتی حکم به کنار رفتن آن ها داد. سوئیس هم در بازی های دوستانه نتایج خوبی گرفته است. 4 برد و 2 تساوی در مسابقات دوستانه اخیر. آن ها با 6 گل پاناما را مغلوب ساختند، و مقابل اسپانیا هم شکست نخوردند.

نیمار از مصدومیت بلندمدت خود برگشته، و این بهترین خبر برای تیته است، حالا او باید در نوک خط حمله از بین ژسوس و فرمینو یکی را برگزیند، فرد هم مشکل خاصی برای این بازی ندارد. در آن سمت سوئیس آدمیر مهمدی را در این مسابقه در اختیار ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

برزیل: آلیسون، دنیلو، تیاگو سیلوا، میراندا، مارسلو، کاسیمیرو، پائولینیو، کوتینیو، ویلیان، ژسوس و نیمار.

سوئیس: سومر، لیشاشتاینر، اسکائر، آکانجی، رودریگوئز، بهرامی، ژاکا، شقیری، جمائیلی، زوبر، سفاروویچ


نکات آماری

این دو تیم در جام جهانی 1950 به مصاف هم رفتند، آن مسابقه 2-2 پایان یافت.

سوئیس تنها یک بار در گروه خود اول شده است، جام جهانی 2006. در آن جام آن ها بدون گل خورده حذف شدند.

سوئیس در دور مقدماتی به جز بازی مقابل پرتغال، در تمامی مسابقات پیروز شد.

برزیل در 12 بازی اخیرش در دور گروهی جام های جهانی، شکست نخورده است. 10 برد و 2 تساوی. آخرین باخت آن ها به بازی تشریفاتی مقابل نروژ در جام 1998 باز می گردد.

برزیل 16 بار در مسابقه اولش در دور گروهی جام جهانی، به پیروزی رسیده است. آخرین بار آن ها سال 1934 در بازی اول خود در جام جهانی شکست خوردند.

از 11 گل برزیل در جام قبلی، نیمار روی پنج گل اثر مستقیم داشت.

برزیل تحت نظر تیته در دور مقدماتی 41 امتیاز گرفت، 12 برد و فقط 1 باخت در 18 مسابقه.


1878