پیش بازی آلمان- مکزیک؛ ژرمن‌ها به دنبال تکرار قهرمانی

پیش بازی آلمان- مکزیک؛ ژرمن‌ها به دنبال تکرار قهرمانی

سایت رسمی فوتبالی - دو رقیب آشنا به زودی بار دیگر رو در روی هم قرار خواهند گرفت. کمتر از یک سال بعد از رویارویی هیجان انگیز آنها در نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها، آلمان و مکزیک در اولین دیدار خود در جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر با هم روبرو خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، سایت فیفا برای اینکه بتوانید تصویری از اتفاقاتی که ممکن است روز 27 خرداد در ورزشگاه لوژینکی رخ دهد داشته باشید، شرایط دو تیم در آستانه آغاز رقابت ها و تغییراتی که از آخرین دیدار آنها که منجر به برد 4 1 آلمان شد، ایجاد شده را بررسی کرده است.

نقاط قوت آنها در دیدار سال 2017 چه بود؟

آلمانی ها از ابتدا بازی را بی رحمانه آغاز کردند و موفق شدند در هشت دقیقه ابتدایی بازی دو بار دروازه را باز کنند. سال گذشته ترکیب آلمان با سه دفاع، دفاعی تر از حد معمول بود و به نظر می رسید به سرعت مکزیک را شکست دهد. پیش افتادن با دو گل و در دست داشتن بازی به آنها این امکان را داد تا قبل از رسیدن به گل های بعدی بتوانند کمی عقب بنشینند که توانست به خوبی بازی را آرام کند.

در مقابل، مکزیک بعد از دو گلی که در ده دقیقه ابتدایی دریافت کرد راه سختی پیش رو داشت و مجبور به دنبال کردن بازی بود. اما از آن لحظه به بعد مردان اوسریو بدون شک یکی از بهترین بازی های خود در رقابت ها را انجام دادند و آلمان ها را در لاک دفاعی فرو بردند. آنها موقعیت های زیادی را نیز به دست آوردند که منجر به گل نشد.

چه کار متفاوتی باید در این مسابقات انجام شود؟

آلمان با وجود نتیجه مطمئن 4 1، کنترل کامل بازی را در اختیار نداشت. از سوی دیگر مکزیکی ها موقعیت های زیادی برای بازگرداندن نتیجه داشتند. آلمان امیدوار است که به هوشمندی 12 ماه قبل پیش برود. آنها قصد دارند از دیکته کردن بازی توسط تیم آمریکای مرکزی جلوگیری کرده و اجازه ایجاد خطر به راحتی مسابقه قبل را به آنها ندهند. 

دو عامل می تواند از تکرار آن بازی برای مکزیک در سوشی جلوگیری کند. اولین مورد استرس اول بازی است. اتفاقی که بار قبل باعث شد تا آلمان ها خیلی زود به دو گل اول خود برسند و تیم مکزیک به راحتی توپ را از دست بدهد. مورد دوم خطاهای بیش از حد مربوط به عملکرد بازیکنان اوساریو بود. این بار، مکزیکی ها باید خونسردی بیشتری داشته باشند و به مدافع عنوان قهرمانی اجازه حرکت ندهند.

تیم ها چه تغییراتی کرده اند؟

آلمان از ژوئن گذشته بسیار تغییر کرده و یواخیم لو قصد دارد تا با جوانگرایی قدم به مسابقات روسیه 2017 بگذارد. در واقع یواخیم لو تنها 13 بازیکن از بازیکنان حاضر در جام کنفدراسیون ها را با خود به جام جهانی برده است. از جمله این بازیکنان جولیان برانت است که جایگزین لروی سانه در لیست تیم ملی شد. اتفاق شگفت انگیز دیگر حذف ماریو گوتزه زننده گل پیروزی آلمان در فینال جام جهانی 2014 برزیل بود.

در مقابل تغییرات بسیار اندکی در ترکیب تیم ملی مکزیک انجام شده است. 18 بازیکن از 23 بازیکن قبلی در روسیه حاضر هستند و این تعداد می توانست به 20 بازیکن برسد اگر که دو نفر از آن بازیکنان مصدوم نمی شدند. اگر ممکن بود اوساریو همان ترکیب قبلی را نیز در این دیدار به میدان می فرستاد، علاوه بر این او مطمئنا چند برنامه تاکتیکی برای یواخیم لو در نظر دارد.

آمار

با وجود تغییرات زیاد در تیم ملی آلمان تنها سه بازیکن از نیمه نهایی قبلی احتمالا در بین 11 نفر مسابقه امسال قرار خواهند گرفت: دفاع راست جاشوا کیمیچ، دفاع چپ یوناس هکتور، مهاجم تیمو وارنر.

25  تعداد شوت هایی که بازیکنان مکزیک در دیدار سال گذشته به سمت دروازه آلمان شلیک کردند اما تنها شوت مارکو فابیان 35 ساله توانست وارد دروازه شود. اگر مکزیک بخواهد در این دیدار نتیجه بگیرد نباید دوباره بی دقت باشد.

نقل قول ها

ژروم بوآتنگ: " مکزیک به قدرت تهاجمی و پرس شدید معروف است و ما باید با این کنار بیاییم. اما فکر میکنم که آنها دقیقا مانند جام کنفدراسیون ها بازی کنند چرا که ما آن بازی را با اختلاف برنده شدیم که در برابر آنها عجیب است. "

کارلوس سالسدو: " ما به سختی برای برنامه شکست آلمان کار کردیم. آنها تیمی هستند که شایسته ستایش است اما شکست ناپذیر نیست. ما باید قدم به قدم اما هوشمندانه با آنها پیش برویم. "