عجیب‌ترین اعداد جام جهانی؛ از کارت قرمز برزیلی ها تا کاستاریکای پیر!

عجیب‌ترین اعداد جام جهانی؛ از کارت قرمز برزیلی ها تا کاستاریکای پیر!

سایت رسمی فوتبالی - سه روز پس از شروع جام جهانی عجیب ترین و جالب ترن رکوردهای مسابقات را مرور می کنیم.

2 . هروه رنار، سرمربی مراکش دومین سرمربی سابق کمبریج یونایتد است که سرمربیگری تیمی در جام جهانی را بر عهده گرفت. کلود لروی، سرمربی کامرون در 1998 نفر اول بود.

3 . سه قهرمان سابق جام جهانی در دور بعدی رقابت ها در حالی که سعی می کردند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند، در مرحله گروهی حذف شدند.

4. گرت ساوت گیت چهارمین انگلیسی است که در جام جهانی هم برای تیم ملی کشورش بازی کرده و هم هدایت این تیم را بر عهده داشت ( بعد از آلف رمزی، بابی رابسون و گلن هدل ). ساوت گیت دو بازی برای انگلیس در جام جهانی 1998 در فرانسه انجام داد.

5. تعداد بازی که نیجریه در مرحله گروهی در شش بار حضورش در جام جهانی در برابر آرژانتین برگزار کرده است. یازده بازیکن از بازیکنانی که در پیروزی 3 2 آرژانتین در جام جهانی قبلی حاضر بودند در روسیه نیز هستند.

10. توماس مولر 10 گل در بازی های جام جهانی به ثمر رسانده که این تعداد بیشتر از هر بازیکن حاضر در روسیه است. او همچنین در بین شش بازیکن برتر جام جهانی در ارسال پاس گل قرار دارد.

11. برزیل بیشتر از هر کشور دیگری در جام جهانی کارت قرمز دریافت کرده است. در دفاع می توان گفت که آنها تنها کشوری هستند که در تمامی جام جهانی حاضر بوده اند که بدین معناست که بیشتر از هر کشور دیگری موقعیت دریافت کارت قرمز داشته اند.

16 سال. تیم های آمریکای جنوبی از قهرمانی برزیل در سال 2002 تا به حال موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی نشده اند. سه فینال قبلی شامل 5 تیم اروپایی بوده ( ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هلند و آلمان ) و فقط یک تیم از آمریکای جنوبی در آنها حضور داشته ( آرژانتین در 2014 ).

16. منچسترسیتی 16 بازیکن در جام جهانی دارد که بیشتر از هر باشگاه دیگری است. بعد از منچستر، رئال مادرید ( 15 )، بارسلونا ( 14 ) و تاتنهام، پاریسن ژرمن و چلسی ( 12 ) قرار دارند.

23. عدد جادویی تولد. اگر 23 نفر در کنار هم قرار بگیرند احتمال اینکه تاریخ تولد دو نفر از آنها یکی باشد 50 درصد است. در بین تیم های حاضر در روسیه، این 50 درصد شامل جان استونز و کالی واکر برای انگلیس ( 28 می )، فیلیپ لویس و ویلیان برای برزیل ( 9 اوت )، کوکه و داوید سیلوا برای اسپانیا ( 8 ژانویه ) هست. در کمال ناباوری پرتغال چهار جفت بازیکن دارد که تاریخ تولد یکسان دارند.

25. مکزیک بیشتر از هر کشوری دیگری در جام جهانی باخت را تجربه کرده است. 

29.6 سال. میانگین سنی کاستاریکا که پیرترین تیمی است که در روسیه حضور دارد. مکزیک، آرژانتین و مصر تنها تیم های دیگری هستند که میانگین سنی 29 سال یا بیشتر دارند. نیجریه جوانترین میانگین سنی را در بین تیم ها دارد.

41. گل به خودی بازی های جام جهانی. اولین گل به خودی توسط مانوئل روساس در رقابت های 1930 زده شد که به شیلی کمک کرد تا با نتیجه 3- 0 مکزیک را در مرحله گروهی شکست دهد.

45 سال و 5 ماه. اگر حسام الحداری در جام جهانی به میدان برود 185 بازی برای تیم ملی مصر انجام و به پیرترین بازیکن تاریخ رقابت ها نیز تبدیل می شود. این دروازه بان اولین دیدار ملی خود را در سال 1996 پیش از این که کیلیان امباپه، مارکوس راشفورد و ترنت اکساندر آنولد به دنیا بیایند، انجام داد.

55%. بنا به تحقیقات انجام گرفته توسط بانک مرکزی اروپا حجم تجارت سهم در بورس در ایام جام جهانی کاهش می یابد. یکی از محققان به نام میشاییل ارمان معتقد است که توجه مردم به مسابقات است و این اتفاق تکرار می شود.

108. بیشترین تعداد بازیکن حاضر در جام جهانی در لیگ برتر انگلیس شاغل هستند: 353 بازیکن، که بیشتر از نصف کل 736 بازیکن در لیگ های انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا یا فرانسه بازی می کنند.

9.888 کیلومتر. این اندازه ای است که مصر در طول مرحله گروهی باید سفر کند و بیشتر از هر تیم دیگری است. بازی های آنها در مسکو، اکاترینبورگ و ولگوگارد برگزار می شود و مسافت طی شده توسط این تیم تشدید می شود چرا که اردوی آنها در گروژنی در جمهوری چچن قرار دارد.

25000. تعداد نفرات حاضر  در افتتاحیه جشن هواداران در مسکو که با 20 اجرای موسیقی و حضور مارسل دسایی قهرمانی جام جهانی 1998، همراه بود.

520000 نیروگاه. این معادل 1.3 گیگا وات افزایش قدرت در بریتانیا در بین دو نیمه دیدار انگلیس با اروگوئه در جام جهانی 2014 است. روسیه تعداد زیادی ایستگاه نیروی جدید در چند سال اخیر احداث کرده تا بتواند پاسخگوی حجم نیازهای مورد انتظار برای بازدید کنندگان جام جهانی باشد.

1000000. بیش از یک میلیون رای آنلاین برای انتخاب نماد رسمی کسب شد. زابیواکای گرگ توانست از ببر و گربه بالاتر قرار رفته و در کنار نمادهایی چون نارانجیتو، پیکه و فوتیکس قرار بگیرد.

3000000. تعداد پیراهن ها تیم ملی نیجربه که به گفته شرکت نایک پیش سفارش گرفت.

190 میلیون. اگر جام جهانی بر اساس دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی برگزار می شد، برزیل قهرمان بود. سایت عکاسی اینکیفی محاسبه کرده که بازیکنان برزیل در مجموع بیش از سایر تیم ها دنبال کننده دارند، بعد از آنها پرتغال با 169 میلیون قرار دارد. نیمار ( 94.5 میلیون ) و کریستیانو رونالدو ( 128 میلیون ) بخش زیادی از این ارقام را تشکیل می دهند.

400 میلیون دلار. جایزه تمامی تیم های حاضر در جام جهانی که از 8 میلیون برای تیم هایی که در مرحله گروهی حذف می شوند، شروع شده و تا 38 میلیون برای قهرمان نهایی ادامه پیدا می کند.

3.2 میلیارد. تعداد افرادی که فیفا معتقد است فینال جام جهانی 2014 در برزیل را تماشا کرده اند. این رقمی است که بررسی آن غیر ممکن است.

600 میلیارد روبل ( 9.5 میلیارد دلار ). رقمی که بر اساس تخمین فیفا توسط روسیه برای بهبود و ساخت زیر ساخت ها برای میزبانی خوب از این رقابت ها خرج شده است.