گزارش بی‌بی‌سی از برد تاریخی تیم ملی ؛ سه امتیاز حیاتی برای ایران

گزارش بی‌بی‌سی از برد تاریخی تیم ملی ؛ سه امتیاز حیاتی برای ایران

وبسایت رسمی برنامه نود - ایران مقابل مراکش به یک برد دلچسب و شیرین دست یافت.

به گزارش وبسایت نود، گزارش بی بی سی را از پیروزی تاریخی ایران مقابل مراکش مرور می کنیم، در گزارش این رسانه انگلیسی چنین آمده است:

با گل به خودی عزیز بوهدوز، تیم ملی ایران به اولین بردش در تاریخ جام جهانی بعد از جام جهانی 1998 رسید. عزیز بوهدوز در پنجمین دقیقه از وقت های اضافه بازی با یک ضربه سر شیرجه ای به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و ایران را به سه امتیاز رساند.

این نتیجه برای تیم آفریقایی خیلی تلخ بود، تیمی که در نیمه اول موقعیت های زیادی را از دست داد و در دقایق پایانی بازی هم روی ضربه زیش خطرساز شد که بیرانوند حریف را ناکام گذاشت.

اما در نهایت این ایران بود که پیروز شد و به دومین بردش در تاریخ جام های جهانی بعد از پیروزی مقابل آمریکا در سال 1998 رسید. مراکش هم بعد از مصر بدل به دومین تیم آفریقایی جام جهانی شد که در روز جمعه یک گل دیرهنگام دریافت می کند و بازی را واگذار می کند.

سه امتیاز حیاتی برای ایران

هر دو تیم ایران و مراکش در دور مقدماتی عملکرد درخشانی داشتند، مراکش در هشت مسابقه مقدماتی فقط یک گل خورد و ایران هم بدون شکست و فقط با دریافت 5 گل در 18 مسابقه مقدماتی، به جام جهانی رسید.

اما هر دو تیم به نوعی بدشانس بودند که در دور گروهی جام جهانی با دو غول جهان همگروه شدند، همگروهی با اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 و پرتغال قهرمان یورو 2016 در یک گروه چهار تیمی که فقط دو تیم می توانند به دور بعد صعود کنند.

پرتغال و اسپانیا تیم های رنکینگ دهم و چهارم دنیا، طی 10 سال گذشته روی هم رفته به 4 عنوان مهم بین المللی رسیده اند. قبل از این مسابقه هم کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران گفته بود که تیمش در سخت ترین گروه جام جهانی قرار گرفته است.

با توجه به حضور دو تیم بزرگ در گروه، نتیجه تساوی در این مسابقه نمی توانست برای هیچ یک از دو تیم نتیجه خوبی باشد. در وقت های اضافه بازی بود که سوفیان امربات خطای بی موردی را در گوشه چپ زمین روی سامان قدوس انجام داد و به احسان حاج صفی این فرصت را داد تا سانتری را روی دروازه انجام دهد، بوهدوز در دفع توپ بی دفت عمل کرد و ضربه سر وی به دروازه خودی رفت.

حالا مراکش در بازی بعدی خود مقابل پرتغال در روز چهارشنبه باید نتیجه خوبی را کسب کند تا وداعی زودهنگام با جام نداشته باشد.


1878