انتقاد مارادونا از میزبان‌های جام جهانی 2026: مکزیک لیاقت نداشت!

انتقاد مارادونا از میزبان‌های جام جهانی 2026: مکزیک لیاقت نداشت!

سایت رسمی فوتبالی - دیه گو مارادونا، اسطوره آرژانتین، می گوید که از انتخاب مکزیک، کانادا و ایالت متحده آمریکا به عنوان میزبان جام جهانی 2026 خرسند نیست و معتقد است که این کشورها نه تنها افتخار ندارند بلکه شور و اشتیاقی برای ورزش نیز ندارند. 

به گزارش فوتبالی، فیفا روز چهارشنبه تصمیم گرفت که جام جهانی 2026، اولین دوره 48 تیمه این رقابت ها، را با میزبانی سه کشور آمریکای شمالی برگزار کند. 60 بازی در آمریکا، 10 بازی در مکزیک و 10 بازی در کانادا انجام خواهد شد.

با این تصمیم مکزیک اولین کشوری شد که سه بار میزبان جام جهانی بوده است اما مارادونا معتقد است که رکورد یک کشور در جام جهانی کافی نیست. مکزیک در شش جام جهانی پیاپی در مرحله یک هشتم حذف شده است.

مارادونا در این باره به تله سور گفت: " من این تصمیم را دوست نداشتم. مکزیک شایسته این میزبانی نیست. مکزیک به برزیل یا آلمان بر خورد می کند... و بوم! آنها حذف می شوند. "

مارادونا به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ شناخته می شود که در سال 1986 موفق به فتح جام جهانی با تیم ملی آرژانتین به میزبانی مکزیک شد.

این بازیکن سابق 57 ساله با کانادا و آمریکا هم مشکل دارد. او به اتفاقات جام جهانی 1994 در آمریکا اشاره می کند که در جریان آن هاولانج، رییس فیفا، مجبور شد بازی ها را به چهار قسمت تقسیم کند تا تلویزیون ها بتوانند تبلیغات بیشتری پخش کنند.

مارادونا می گوید: " هیچ شور و اشتیاقی در آنجا وجود ندارد. کانادایی ها شاید اسکی بازهای خوبی باشند و آمریکایی ها هم 4 زمان 25 دقیقه ای میخواهند تا بتوانند تبلیغاتشان را پخش کنند. "

4125