انگلیس به دنبال میزبانی جام جهانی 2030

انگلیس به دنبال میزبانی جام جهانی 2030

وبسایت رسمی فوتبالی - شانس انگلیس برای میزبانی از جام جهانی 2030 با شفافیت فیفا و بهبود تصویر فدراسیون فوتبال در سطح جهانی بسیار زیاده شده است. 

به گزارش فوتبالی، اتحادیه فوتبال منتظر است تا بعد از انجام یک مطالعه امکان سنجی در سال آینده تصمیم بگیره که آیا برای مسابقات 2030 فشار وارد کند یا خیر. بدون شک این کار حمایت اروپا را در پی دارد، پیشنهادهای دیگر از قاره را به تعویق می اندازد. چرا که رییس یوفا، الکساندر سفرین همواره برای بازسازی تصویر متکبر فوتبال انگلیسی گرگ کلارک، رییس اتحادیه فوتبال را ستایش می کند.

سفرین برای توانایی انگلیس در میزبانی رقابت های 48 تیمه در حال رایزنی است. او می گوید: " انگلیس زیر ساخت و تجربه عالی دارد. هر چقدر هم که بخواهیم بی طرف باشیم اگر کسی از اروپا نامزد باشد نمی توانیم بی طرف باشیم. گرگ کلارک این تصویر را بسیار تغییر داد، او به همه جا سفر کرد، او چهره متفاوتی نشان داد و من فکر میکنم که او در اروپا بسیار محبوب است. اتحادیه فوتبال انگلیس عملکرد خوبی داشته است. "

اتحادیه فوتبال انگلیس از روند رای گیری شفاف برای جام جهانی 2026 در کنگره سالانه فیفا در مسکو در روز چهارشنبه متوجه شد که می تواند امیدوار باشد. دقایقی بعد از اینکه ائتلاف آمریکا، کانادا و مکزیک به عنوان پیروز رای گیری میزبان 2026 اعلام شدند، صفحه نمایش بزرگ سالن رای تمامی کشورها را نشان داد. این در مقایسه با تلاش های شکست خورده انگلیس در سال 2010 کملا متفاوت بود، زمانی که آنها در برابر روسیه شکست خوردند و رای گیری نیز در میان شک و تردید به بازی های کثیف پنهان ماند.

هر پیشنهادی از طرف انگلیس می تواند نظر فدراسیون هایی که به ائتلاف برای میزبانی از جام جهانی 2016 رای دادند را نیز جلب کند. ائتلاف کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا در مقایسه با امکانات تکنیکی مراکش بسیار پیشرفته تر بودند و در امتیاز دهی فیفا نیز موفق به کسب 4 از 5 امتیاز شدند. این در حالی است مراکش 2.7 از 5 شد.

دیوید گیل، معاون رییس فیفا، از سیستم رای گیری جدید بسیار راضی است. او مدعی است: " کاری که این سیستم می کند این است که به هرکس اطمینان می دهد که روند در حال جریان مناسب و مربوط است. اگر شما یک محصول داشته باشید و به شرکت فروش آن محصول بروید تا متوجه شوید که چه چیزهایی نیاز دارد، آنها را مرور می کنید و بعد با پاسخ برمیگردید. هر دو پیشنهاد خیلی خوب بود اما اگر شما 4 از 5 در برابر 2.7 از 5 باشید، بهترین اتفاق برای فوتبال این است که پیشنهاد دهنده بهتر پیروز شود. "

گیل درباره میزبانی انگلیس از جام جهانی گفت: " من از میزبانی انگلیس لذت می برم. چرا شما نبرید؟ هرکس که فوتبال را دوست داشته باشد، می خواهد که آن را در کشورش ببیند. به توانایی های ما در انگلیس یا بریتانیا نگاه کنید. بعضی از بهترین زمین های فوتبال و تمرین در اینجا هستند. این اتفاق بی نظیر خواهد بود. "

تصمیمات مجدد منابع در اتحادیه فوتبال نیز یک پیشنهاد محتمل را برای 2030 در نظر دارد. مدیر روابط عمومی، راب سولیوان، در جایگاه اداره بین المللی پشتیبانی قرار می گیرد و مسئولیت های بیشتری به او سپرده می شود. انتظار می رود که نقش او همکاری در اداره 7 بازی در ویمبلی در جریان یورو 2020، پیشنهاد میزبانی از مسابقات زنان در یورو 2021 و آماده سازی زمین برای پیشنهاد احتمالی میزبانی از جام جهانی خواهد بود. به نظر می رسید که اتحادیه فوتبال انگلیس 12 ماه آینده را به بررسی نکات مثبت و منفی تلاش برای کسب میزبانی جام جهانی فوتبال برای اولین بعد از 1966 بگذارند.

سفرین به انگلیسی ها پیشنهاد داده تا برای میزبانی با کشورهای متعلق به خود ائتلاف کنند و معتقد است این کار آنها را در موقعیت قدرتمندتری قرار می دهد: " همیشه پیشنهاد چند کشور قدرتمندتر است. اما همزمان اگر داریم درباره انگلیس با آن زیر ساخت ها صحبت می کنیم آنها می توانند خودشان به تنهایی یا با سایر کشورهای بریتانیا کاندیدا شوند. "

هر پیشنهادی از سوی انگلیس می تواند با پیشنهاد ائتلاف اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه روبرو شود. یک پیشنهاد از کشورهای آفریقایی نیاز ممکن است خصوصا با شکست مراکش در کسب میزبانی جام جهانی 2026 احتمال این اتفاق بسیار بالاست. اگر سایر کشورهای بریتانیا با پیشنهاد ائتلاف موافق نکنند، داشتن رای مخالف از سوی ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند بسیار محتمل است. فیفا در تلاش است تا قانونی را به ثبت برسند که در آن کشورهای تحت سلطه آمریکا مانند گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین حق شرکت در نظرسنجی روز چهارشنبه را نداشته اند.

4125