معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ مکزیک

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ مکزیک

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مکزیک با تیم‌های آلمان، سوئد و کره جنوبی هم گروه است و رقابت دشواری برای صعود از این گروه پیش رو خواهد داشت.

مکزیک چگونه به جام جهانی رسید؟

مکزیک با کسب 16 امتیاز، توانست به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کند. ال تری کار صعود خود را با کسب پیروزی تاریخی مقابل آمریکا در کلمبوس ایالت اوهایو شروع کرد. سپس به تساوی بدون گل مقابل پاناما دست یافت ولی در سه بازی بعدی اش به پیروزی رسید. در 5 بازی باقی مانده، مکزیک 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست به دست آورد و شاگردان خوان کارلوس اوسوریو در نهایت توانستند 21 امتیاز کسب کنند و به عنوان تیم اول منطقه آمریکای شمالی و مرکزی به جام جهانی صعود کنند.

بزرگترین نقطه قوت

نقطه قوت مکزیک را شاید بتوان خط دفاعش دانست. آنها عملکرد خوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی داشتند و تنها 7 گل دریافت کردند. در خط حمله، هیروینگ لوزانو و کارلوس ولا، زوج خطرناکی را تشکیل داده اند و هر دو می‌توانند امید ال تری در جام جهانی برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی باشند.

بزرگترین نقطه ضعف

بزرگترین مشکل مکزیک، خط میانی این تیم و حفظ مالکیت توپ است. ال تری همچنین به یک مدافع میانی نیاز دارد تا زوج میگل لایون در خط دفاعی باشد. خیلی بازیکنان سعی کردند در خط دفاعی حاضر شوند ولی آنطور که باید، عملکرد خوبی نداشتند. آخرین مشکل مکزیک را می‌توان نیمکت این تیم دانست که سیستم چرخشی که اوسوریو در آن پیاده کرده، طبق اعتقاد هواداران مناسب نبوده است.

ستاره تیم ملی مکزیک


هیروینگ لوزانو می‌تواند شخصیت اصلی مکزیک در جام جهانی باشد. او در اولین فصلش در اروپا، توانست خود را به عنوان ستاره آیندهوون معرفی کند. از همین رو، مکزیکی ها به او امیدوارند تا بتواند تیمشان را از مرحله گروهی بالا بکشد. یک نمایش خوب می‌تواند لوزانو را فصل آینده به یک تیم بزرگ اروپایی منتقل کند.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

مکزیک در گروه F به همره آلمان، سوئد و کره جنوبی قرار گرفته و برای صعود از گروهش به عنوان تیم دوم می‌جنگد زیرا آلمان، مدافع عنوان قهرمانی در این گروه قرار دارد و تقریبا می‌توان به حتم گفت که آنها صدرنشین خواهند بود. ال تری بازی اولش را مقابل آلمان انجام خواهد داد و یک تلاش خوب در این دیدار می‌تواند امیدبخش دیدارهای بعدی برای آنها باشد. مکزیک در صورت صعود به عنوان تیم دوم، احتمالا به مصاف برزیل خواهد رفت و کار دشواری در مرحله حذفی نیز خواهد داشت.

تیم ملی مکزیک در یک نگاه:

کاپیتان: آندرس گواردادو

سرمربی: خوان کارلوس اوسوریو

لقب: ال‌ تری (سه رنگ - اشاره به پرچم مکزیک)

رتبه در رنکینگ فیفا: 15

فهرست نهایی تیم ملی مکزیک :

دروازه‌بان ها: خسوس کورونا، آلفردو تالاورا و گیرمو اوچوآ

مدافعان: ادسون آلوارس، اوسوالدو آلانیس، هوگو آیالا، خسوس گایاردو، میگل لایون، هکتور مورنو و کارلوس سالسیدو

هافبک‌ها:  مارکو فابیان، جوانی دوسانتوس، جاناتان دوسانتوس، آندرس گواردادو، هکتور هررا، رافائل مارکس

مهاجمان: خاویر آکینو، خاویر ارناندس، رائول خیمنس، ایروینگ لوسانو، اوریبه پرالتا و کارلوس ولا، خسوس کورونا