معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ کره جنوبی

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ کره جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، کره جنوبی در گروه ششم رقابت ها، با تیم‌های آلمان، مکزیک و سوئد هم گروه است.

کره جنوبی چگونه راهی جام جهانی شد؟

کره جنوبی به کمک نتایج ضعیفی که تیم‌های دیگر آسیایی کسب کردند، با تنها 4 برد از 10 بازی  و نمایش‌های نه چندان خوب توانست به جام جهانی صعود کند  این نمایش‌ها آنقدری ضعیف بود که اولی اشتیلیکه ، در حالی که دو بازی به پایان مانده بود، اخراج شد و پس از برگزاری جشن صعود، هواداران انتقاداتی از تیم مطرح کردند و معتقد بودند که تیم شایسته این صعود نبوده است.

بزرگترین نقطه قوت

 با وجود نمایش‌های ضعیف در مسیر روسیه، کره تحت هدایت شین تای یونگ نمایش‌های بهتری داشت. کره ای ها می‌توانند با سرعت بالا حمله کنند به حدی که هر تیمی را شوکه کنند. کلمبیا در دیدار دوستانه مقابل آنها دچار مشکل شد و شاید پس از جام جهانی 2002، این بهترین عملکرد آنها بود.

خط حمله آنها نیز بازیکن با استعدادی را در خود می‌بیند.سون هیونگ مین در لیگ برتر و چمپیونزلیگ همواره در ترکیب تاتنهام فیکس بوده و آماده است که در جام جهانی بدرخشد.  همچنین با حضور بازیکنانی مثل کی سونگ یونگ، لی جا سونگ و کوان چانگ هون، خط هافبک کره نیز قدرتمند است. اگر این‌ها همگی با فرم خوبشان به جام جهانی برسند، مطمئنا کره می‌تواند رقیب خطرناکی برای هر تیمی باشد.

بزرگترین نقطه ضعف

شکی نیست که کره ای‌ها در خط دفاع مشکلات بزرگی دارند، شاید از وقتی که گاس هیدینک در سال 2002 این تیم را ترک کرد. هر بار که توپی از کناره ها عبور می‌کند و روی دروازه ارسال می‌شود، هواداران دچار ترس و دلهره می‌شوند. معمولا سیستم چهار دفاعه در ترکیب کره استفاده می‌شود ولی سرمربی جدید نشان داده که ممکن است از سیستم سه دفاعه استفاده کند. مدافعان کره در خط دفاع دچار اشتباهات زیادی می‌شوند. لر آنها، کیم سئونگ گیو، گلر خوبی محسوب می‌شود ولی نه در کلاس جهانی. ضربات کاشته نیز مشکل دیگر کره ای هاست که مقابل سوئد، مکزیک و آلمان نمایان تر می‌شود.

ستاره تیم ملی کره

سون هیونگ مین مطمئنا ستاره تیم ملی کره خواهد بود. مهاجم 25 ساله بهترین نمایش‌هایش را در لیگ برتر انگلیس و مقابل تیم‌های بزرگ به اجرا گذاشته است.  حالا او آماده است تا در جام جهانی بدرخشد و خودی نشان دهد و سرمربی کره، با پوچتینو مشورت کرده که چطور از مهاجم تیمش بهترین استفاده را ببرد. موضوع اصلی این است که از او در کناره خط حمله استفاده شود یا به عنوان مهاجم دوم در میدان قرار بگیرد. او در دیدارهای دوستانه مقابل کلمبیا و صربستان، در ترکیب 2-4-4 بسیار خطرناک ظاهر شد و در تمام نقاط خط حمله حضور داشت.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

هدف کره جنوبی در جام‌های جهانی همواره ثابت بوده است: صعود از مرحله گروهی. پیش از این، آنها در 9 حضورشان در رقابت ها تنها 2 بار صعود کرده اند. هواداران کمی در سئول انتظار دارند که کره راهی مرحله بعد شود. فرم تیم ضعیف بوده و کیفیت تیم زیر سوال است. به علاوه آنها در گروه دشواری قرار دارند. رنکینگ کره نیز رتبه 61 را نشان می‌دهد که از جمع رتبه تیم‌های آلمان، سوئد و مکزیک نیز بیشتر است.

ولی با این حال همه چیز از دست نرفته است. انتظارات کم یعنی فشار کمتر و این حس نیز وجود دارد که مکزیک تیم شکست پذیری است.  کره آمار بسیار خوبی مقابل تیم‌های منطقه کنکاکاف دارد. اگر اینطور باشد، یک امتیاز از بازی اول مقابل سوئد و یک نمایش دفاعی مقابل قهرمان جهان، می‌تواند امیدها را برای صعود کره در دیدار مقابل مکزیک حفظ کند.

تیم ملی کره جنوبی در یک نگاه

کاپیتان: کی سونگ یئونگ

سرمربی: شین تای یونگ

لقب: جنگنده‌های تیگاک

رتبه در رنکینگ فیفا: 61

فهرست نهایی تیم ملی کره جنوبی: 

دروازه بان ها: کیم سئونگ جیو، کین جین هیون، جو هیون وو

مدافعان: گو یوهان، اوه بان سوک، کیم مین وو، کیم هیونگ وون، پاک جو هو، یون یونگ سون، لی یونگ

هافبک ها: جانگ هیون سو، جئونگ سئونگ هیون، هیئونگ چول، کو جا چئول، کی سونگ یئونگ، مون سئونگ مین، لی سئونگ وو، لی جائه سونگ

مهاجمان: جونگ وو یونگ، جو سه جونگ، کیم شین ووک، سون هیونگ مین، هوان هی چان