معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ آلمان

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ آلمان

به گزارش "ورزش سه"، آلمان از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در جام جهانی شناخته می‌شود و در زیر به معرفی این تیم و بررسی شرایط آنها پرداخته ایم.

آلمان چگونه راهی جام جهانی شد؟

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، هیچگاه خطری در مسیر صعودش به روسیه حس نکرد. شاگردان لوو با کسب صد در صد امتیازات ممکن و با شکست دادن تیم‌های ایرلند شمالی، جمهوری چک، نروژ، آذربایجان و سن مارینو در خانه و خارج از خانه، بلیت روسیه را کسب کردند. آلمان تنها 4 گل دریافت کرد و43 گل به ثمر رساند که در کنار بلژیک، بهترین آمار گلزنی در بین تیم‌های اروپایی محسوب می‌شود. آلمان در جام کنفدراسیون ها نیز با تیم دوم خود موفق به کسب قهرمانی شد.

بزرگترین نقطه قوت

آلمان بار دیگر بدون ستاره راهی جام جهانی می‌شود و بزرگترین نقطه قوت آنها، روحیه تیمی فوق العاده و این تفکر است که برتری تیمی همیشه از استعدادهای انفرادی مهم تر هستند.  پس از پایان بوندس لیگا، بیشتر بازیکنان بدون مشکل در اختیار تیم ملی بوده اند و لوو توانسته با آنها به بهترین شکل ممکن تمرینات را برگزار کند. این بار او سعی دارد روی حمله و دفاعش بیشتر کار کند و تمرکز را بر روی ضربات کاشته بذارد. در جام جهانی 2014، آلمان 5 گل از روی ضربات کاشته زد، بیش از هر تیمی در رقابت ها.

بزرگترین نقطه ضعف

هر چند که آلمان اتکایی به بازیکنان خود ندارد ولی غیبت مانوئل نویر می‌تواند برای آنها دردسر ساز شود. گلر آلمانی در جام جهانی 2014، به خصوص در مرحله یک چهارم نهایی و در دیدار مقابل الجزایر نقش پررنگی در صعود آلمان ایفا کرد ولی کاپیتان بایرن مونیخ و آلمان، از ماه سپتامبر تا به حال در دیداری حضور نداشته است. او امیدوار است که برای بازی اول آلمان در رقابت ها آماده باشد ولی همچنان شک و شبهه در مورد آمادگی او وجود دارد. مارک آندره تراشتگن، به عنوان دیگر گزینه آلمان، می‌تواند بهترین جانشین برای نویر باشد ولی در صورت آمادگی، نویر گزینه اول لوو خواهد بود.

ستاره تیم ملی آلمان

تونی کروس ستاره دیده نشده آلمان در سال‌های اخیر بوده است.  هافبک رئال مادرید در هفت نیمه نهایی اخیر چمپیونزلیگ با رئال مادرید و بایرن مونیخ حضور داشته است. خط میانی در اختیار اوست و آرامش او در پخش تیم، ریتم بازی آلمان را تعیین می‌کند. توانایی حضور در نقاط خطرناک در پشت محوطه جریمه حریف، او را به یکی از کامل ترین هافبک‌های جهان فوتبال تبدیل کرده است.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی:

از اوایل قرن 21، پس از تغییرات گسترده ای که در فوتبال آلمان به وجود آمد، تیم ملی آلمان عملکرد بسیار خوبی داشته است. آنها در جام‌های جهانی 2002، 2006، 2010 و 2014 به جمع چهار تیم برتر رقابت ها رسیده و در یورو 2008، 2012 و 2016 نیز به نیمه نهایی راه یافته اند. پس از فصل ضعیفی که تیم‌های بوندس لیگایی سپری کردند و بایرن نیز بار دیگر از رسیدن به فینال چمپیونزلیگ بازماند و در جام حذفی نیز در  فینال شکست خورد، گفته می‌شود که اعتماد به نفس بازیکنان آلمانی کمی پایین است. به علاوه، در دو دوره اخیر رقابت ها، مدافعین عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا در سال 2010 و اسپانیا در سال 2014، از صعود از مرحله گروهی بازمانده اند و بدین ترتیب، آلمان باید این طلسم را شکسته و به نیمه نهایی برسد. از آنجا، راهی کوتاه تا فینال باقی می‌ماند.

تیم ملی آلمان در یک نگاه

کاپیتان: مانوئل نویر

مربی: یوآخیم لوو

لقب: دی مانشافت

رتبه در رنکینگ فیفا : 1

فهرست نهایی تیم ملی آلمان:

دروازه‌بان ها: مانوئل نویر، مارک‌آندره تر اشتگن، کوین تراپ 


مدافعان: جروم بواتنگ ، ماتیاس گینتر، یوناس هکتور، ماتس هوملس، جاشوا کیمیچ، ماروین پلاتن‌هارت، آنتونیو رودیگر، نیکلاس سوله 

هافبک ها و مهاجمان: جولین برانت، جولین دراکسلر، ماریو گومز، لئون گورتزکا ، ایلکای گون‌دوغان، سامی خدیرا، تونی کروس، توماس مولر، مسوت اوزیل، مارکو رویس، سباستین رودی، تیمو ورنر