عدد بازی با اتفاقات پیش‌روی جام‌جهانی 2018/ همه به دنبال آلمان، ژرمن‌ها در تعقیب برزیل

عدد بازی با اتفاقات پیش‌روی جام‌جهانی 2018/ همه به دنبال آلمان، ژرمن‌ها در تعقیب برزیل

وبسایت رسمی برنامه نود- جام بیست و یکم فردا آغاز می‌شود و دنیا علاوه بر نتایج به رکوردهای خاص و اتفاقات حاشیه‌ای رخ داده چشم دوخته است.

 به گزارش سایت نود، در همین راستا بازی با اعدادی که برخی اتقاقات جالب و رکوردهای عجیب را رقم می‌زند، خالی از لطف نیست.

135 سال و 3 ماه 

 این عدد مجموع سن اسکار تابارز واشینگتون و فرناندو سانتوس، سرمربیان اروگوئه و پرتغال است. اگر آن‌ها در مرحله یک‌هشتم‌نهایی به هم برخورد کنند، رکورد نبرد پر سن و سال‌ترین 2 مربی در تاریخ جام‌جهانی شکسته می‌شود. فعلا این رکورد در اختیار لارس لاگربگ و اتوری هاگل است که هنگام نبرد نیجریه و یونان در جام‌جهانی 2010 روی هم 133 سال و 9 ماه سن داشتند!

13 

رکورد طولانی‌ترین زمان شکست‌ناپذیری در تاریخ جام‌جهانی از آن برزیل است که از زمان شکست در یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 1954 مقابل مجارستان تا باخت مقابل همین تیم در مرحله گروهی جام‌جهانی 1966، 13 بازی بدون شکست متوالی را پشت سر گذاشت. در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب به این رکورد، آلمان نام دارد. ژرمن‌ها از زمان شکست یک بر صفر در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2010 تا به حال 8 بازی بی‌شکست پی در پی را پشت سر گذاشته‌اند.

 رکورد بیش‌ترین گل زده به عنوان کاپیتان در تاریخ جام‌جهانی در اختیار دیه‌گو مارادونای افسانه‌ای با 6 گل است. مسی با 3 گل دیگر، رکورد او را می‌شکند.

 مکزیک درخلال جام‌های جهانی 1994 و 1998، 6 بازی متوالی بدون شکست داشت و کاستاریکا پس از 5 بازی بدون باخت در جام‌جهانی 2014 در صورت نباختن در 2 بازی اول مرحله گروهی، مکزیک را پشت سر می‌گذارد.

 توماس مولر آلمانی قصد دارد به تنها زننده 5 گل در 3 جام‌جهانی مختلف تبدیل شود. فعلا او همراه هموطنش، میروسلاو کلوزه و تئوفیلو کوبیاس، ستاره پرو، تنها بازیکنانی هستند که در 2 جام‌جهانی بیش از 4 گل به ثمر رسانده‌اند و مولر می‌تواند برای سومین بار در جام‌جهانی زدن 5 گل را تجربه کند.

 رافائل مارکس مکزیکی در صورت انجام حتی یک دقیقه بازی به جمع هموطنش، آنتونیو کارواخال و لوتار ماتیوس آلمانی به عنوان تنها بازیکنان دارای سابقه حضور در 5 جام‌جهانی تبدیل می‌پیوندد. بوفون،سنگربان اسطوره‌ای ایتالیا هم در 5 جام‌جهانی حاضر بود اما در یکی از آن‌ها حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت.

5

 بلژیک با 5 تساوی در جام‌های جهانی 1998 و 2002، رکورددار مساوی‌های متوالی در تاریخ این رقابت‌هاست. کاستاریکا با تساوی در 2 بازی اول خودش در این جام به رکورد آن‌ها می‌رسد.

 تیم کیهیل از استرالیا، رافا مارکس از مکزیک و کریس رونالدو از پرتغال در صورت گلزنی در روسیه به جمع اوه زیلر و کلوزه آلمانی و پله برزیلی به عنوان زنندگان گل در 4 جام‌جهانی متفاوت می‌پیوندند.

 دیدیه دشان در صورت هدایت تیم ملی فرانسه به سمت دومین قهرمانی در جام‌جهانی همراه ماریو زاگالو و فرانتس بکن‌باوئر، تنها مردان تاریخ جام‌جهانی نام می‌گیرند که به عنوان مربی و بازیکن تیمشان را قهرمان جهان کرده‌اند.

1977