همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ قدوس، امیری و ترابی

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ قدوس، امیری و ترابی

وبسایت رسمی برنامه نود - سه هافبک ملی پوش کشورمان در فهرست نهایی کارلوس کی روش، که از بهترین های تیم های باشگاهی خود بودند، وحید امیری و مهدی ترابی و سامان قدوس هستند.

به گزارش وب سایت نود، امیری، ترابی و قدوس در فصل گذشته با عملکرد مطلوب و بازی های خوبی که به نمایش گذاشتند، در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی به جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفتند.

ترابی اولین بار، زمانی که 19 سال داشت، در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به میدان رفت. در لیگ برتر چهاردهم، او به یکی از مهره های اصلی سایپا بدل شد؛ اما دو فصل اول نتوانست برای تیمش گلزنی کند تا اینکه در چهاردهمین دوره لیگ برتر برای اولین بار در سطح رقابت های باشگاهی برای سایپا گلزنی کرد. ترابی تا این فصل فقط در تیم سایپا حضور داشته و برای این تیم به میدان رفته است. وی در این تیم زیر نظر مربیانی چون علی دایی، حسین فرکی، مجید جلالی و انگین فیرات بازی کرد. بهترین فصل فوتبالی ترابی در لیگ برتر هفدهم بود که توانست بیش از دو برابر تمامی فصول خود گلزنی کند و 10 گل برای تیمش به ثمر برساند. او در این فصل بیشترین دقایق حضور در طول یک فصل را داشت و حدود 2400 دقیقه برای تیمش به میدان رفت. ترابی در فصل گذشته 27 بازی برای سایپا بازی کرد و البته دو بازی را هم به علت محرومیت از دست داد.

مهدی ترابی در سال 2015 برای اولین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد و در دیدار دوستانه برابر ازبکستان به میدان رفت تا اولین بازی ملی خود را انجام دهد. وی در بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی، در هر شش بازی به میدان رفت، اما در مرحله دوم تنها دقایقی را برابر تیم ملی چین بازی کرد. وی تا کنون چهار گل برای تیم ملی به ثمر رسانده که تنها یکی از گل های وی در بازی های رسمی بوده است. ترابی 16 بازی ملی در کارنامه دارد. ترابی به عنوان دومین بازیکن تاریخ باشگاه سایپا فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کرده و در انتظار فرصتی است تا با حضور در میدان، توانایی های خود را به نمایش بگذارد.


وحید امیری در لیگ برتر سیزدهم با تیم نفت تهران برای نخستین بار در رقابت های باشگاهی کشور به میدان رفت؛ وی سه فصل را در جمع نفتی ها سپری کرد و در لیگ برتر شانزدهم به پرسپولیس پیوست. امیری در نفت تهران 79 بازی انجام داد و 11 بار گلزنی کرد. آخرین گل وحید امیری در تیم نفت تهران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر پانزدهم برابر پرسپولیس به ثمر رسید و زمینه ساز شکست سرخپوشان و در نهایت از دست رفتن عنوان قهرمانی این تیم در پانزدهمین دوره لیگ برتر شد. وحید امیری در پرسپولیس هم 51 بار به میدان رفت و توانست 8 گل به ثمر برساند. در لیگ برتر هفدهم نیز امیری تنها دو بار برای تیمش گلزنی کرد؛ اولین گل فصل پرسپولیس برابر فولاد خوزستان و همچنین گل قهرمانی تیمش برابر پدیده مشهد در هفته بیست و هفتم. یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ مربیانی هستند که این بازیکن سی ساله زیر نظر آنها بازی کرده است.

وحید امیری در سال 2014 از سوی کارلوس کی روش برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد. وی در دیدار دوستانه برابر عراق که پیش از شروع جام ملت های آسیا در استرالیا برگزار شد، اولین بازی ملی اش را انجام داد. این بازیکن چپ پا تنها گل ملی خود را در دیدار دوستانه برابر تیم ملی شیلی به ثمر رساند و باعث برتری دو بر صفر تیم کشورمان برابر شاگردان سامپائولی شد. امیری که 34 بازی ملی در کارنامه دارد، از مجموع 18 دیدار مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی روسیه، در 17 دیدار برای تیم ملی به میدان رفت که از این نظر جز برترین های تیم ملی محسوب می شود.


سامان قدوس بازیکن 24 ساله، متولد مالمو سوئد است؛ وی فوتبال را از آکادمی فوتبال مالمو و بونکفلو آغاز کرد. در سال 2011، قدوس در تیم اصلی باشگاه بونکفلو سوئد بازی کرد و وارد دنیای حرفه ای شد. وی پس از این باشگاه، در تیم های ترلبورگ و سیریانسکا هم عضویت داشت و برای این دو تیم به میدان رفت. سال 2016 این هافبک 24 ساله به باشگاه اوسترشوندس سوئد پیوست و تا کنون سه فصلی را در این تیم حضور داشته است. قدوس طی سه فصل حضورش در این تیم، 59 بازی انجام داده و 22 بار گلزنی کرده است. سامان قدوس همراه با تیم اوسترشوندس در فصل گذشته در رقابت های لیگ اروپا حضور داشت و 13 بازی در این رقابتها انجام داد و 5 گل هم به ثمر رساند. عملکرد مناسب و بازی های خوب سامان قدوس باعث شد تا باشگاه هایی از اسپانیا، هلند و آلمان خواهان جذب این هافبک و مهاجم ایرانی باشند.

در اواخر سال 2016، سامان قدوس به تیم ملی سوئد دعوت شد تا در دو دیدار دوستانه برابر تیم های اسلواکی و ساحل عاج برای این تیم بازی کند. وی در این دو بازی برای زردپوشان سوئدی به میدان رفت و حتی برابر اسلواکی گلزنی کرد اما سرانجام تصمیم گرفت تا تیم ملی ایران را برای بازی های ملی اش انتخاب کند. سامان قدوس در این چند ماه 7 بار برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت که اولین دیدارش را برابر توگو انجام داد. وی در دیدار برابر پاناما اولین گل ملی اش را هم برای ایران به ثمر رساند. سامان قدوس تا کنون فقط در دیدارهای دوستانه برای تیم کشورمان بازی کرده و هنوز فرصت حضور در بازی های رسمی را به دست نیاورده است.



2081