پیش‌بینی ریوالدو در مورد شانس‌های برزیل برای قهرمانی جام جهانی

پیش‌بینی ریوالدو در مورد شانس‌های برزیل برای قهرمانی جام جهانی

وبسایت رسمی فوتبالی - برزیل مهمترین جام قهرمانی فوتبال را در 5 کشور متفاوت بالای سر برده است و ریوالدو باور دارد که فشار خاصی که هواداران بر ستاره های خود می گذارند می تواند این تیم را در تابستان پیش رو در روسیه پیش ببرد

به گزارش فوتبالی، از زمان اولین قهرمانی آنها در 1950، برزیل حالا دومین دوری طولانی مدت از بالا بردن جام قهرمانی جهان را تجربه می کند. تنها فاصله بین سالهای 1970 و 1994 بیشتر از این 16 سال از آخرین باری است که کافو، ریوالدو و رونالدو این جام را در یوکوهاما بالای سر بردند. 

شاید برای ما این اتفاق به اندازه هواداران برزیل سخت نباشد، کسانی که همچنان سه جام کنفدراسیون ها، تعداد زیادی کوپا آمریکا و مدال طلای المپیک ریو را در سالهای اخیر به دست آوردند. اما ریوالدو، ستاره برزیل در فرانسه در 1998 و پیروز چهار سال بعد از آن، آگاه است که این اتفاق برای بار دوم در روسیه نخواهد افتاد.او می گوید: " به خاطر فشاری که از سوی هواداران در جام جهانی وجود دارد، همه چیز سخت است. این در حال تبدیل شدن به یک سنت است چرا همیشه این انتظار از برزیل وجود دارد که پیروز باشد و بازیکنان باید با این فشار کنار بیایند. اما گاهی کمی فشار می تواند به بازیکنان انگیزه دهد. سایر کشورها فشار مشابهی را تجربه نمی کنند. فشار خوب است چرا که به این معناست که شما بازیکن تیم ملی کشوری هستید که فوتبال بخشی از فرهنگ آن است. اما آنها فشاری از سوی هواداران تحمل نمی کنند. این فشار برای قهرمان شدن در جام جهانی خوب است. تحمل فشار سخت است اما به همین دلیل است که برزیل 5 بار قهرمان جام جهانی شده است. "

ریوالدو در همین باره ادامه می دهد: " برزیل همیشه قوی بوده است و آنها همیشه در جام جهانی حضور داشتند و هیچ وقت پیش نیامده که به این مسابقات نرسند. برزیل از مدعیان قهرمانی در جام جهانی است اما این بدان معنا نیست که آنها قهرمان خواهند شد. ما امیدوارم که آنها عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشند. تا آخر پیش بروند و جام را ببرند. برزیل همیشه در جام جهانی مدعی بوده اما نمی دانم که این بار هم همینطور خواهد بود یا نه. "

انتظارات از تیم بعد از جام جهانی 2014 و شکست تخقیرآمیز برابر آلمان با نتیجه 2 – 1 که مانند زخمی دائمی بر صورت این ملت باقی خواهد ماند، بالاتر رفت. با اینکه بسیاری از آن تیم، توسط تیته، سمربی برزیل کنار گذاشته شدند اما نیمار، گرانقیمت ترین بازیکن جهان و چهارمین گلزن برتر تاریخ برزیل در 26 سالگی در تیم باقی ماند. مصدومیت سه ماهه نیمار از ناحیه زانو باعث نشد تا از لیست تیم ملی کنار گذاشته شود و او هفته گذاشته با حضور در دیدار دوستانه برابر کرواسی و به ثمر رساندن یک گل در پیروزی 2 – 0 تیم ملی کشورش سهیم بود. ریوالدو باور دارد که این رقابت ها جایی است که نیمار می تواند حتی بهتر از چهار سال قبل بدرخشد.

او معتقد است: " اگر نیمار در جام جهانی خوب بازی کند شانس برزیل نیز بیشتر می شود اما جام جهانی سخت است و اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. قاعدتا سه بازی گروهی باید آسان تر باشد. اما حتی اگر نیمار 100 درصد باشد، سایر تیم ها هم به دنبال برد هستند. اگر نیمار 100 درصد آماده باشد شرایط آسان تر می شود چرا که او اعتماد به نفس بازیکنان را افزایش می دهد. اگر نیمار 100 درصد باشد پیروزی در مسابقات برای برزیل آسان تر خواهد شد اما این اتفاق قهرمانی ما را تضمین نمی کند. حتی اگر نیمار عالی باشد ممکن است توپ وارد دروازه شود و شما به خانه برگردی. بازی خوب نیمار همیشه برای برزیل و برای هواداران خوب است. "

اگر برزیل موفق شود جام ششم را به افتخارات خود اضافه کند، ارزش تحمل تمام این فشارها را دارد. ریوالدو می گوید: " من احساس غرور میکنم. این رویای هر کودکی فوتبالیستی است که روزی برای تیم ملی برزیل بازی کند و به جام جهانی برود و آن را ببرد. این فوق العاده است. من از رسیدن به فینال در برابر فرانسه و پس از آن دوباره در جام جهانی 2002 و قهرمانی در آن خوشحال بودم. این چیزی است که من هرگز از یاد نمی برم و همیشه با من خواهد ماند. "

4125