10 رکوردشکنی جذاب جام جهانی 2018؛ مسی به مارادونا می‌رسد؟

10 رکوردشکنی جذاب جام جهانی 2018؛ مسی به مارادونا می‌رسد؟

سایت رسمی فوتبالی - فقط دو روز تا آغاز جام جهانی 2018 مانده است و به همین بهانه ده رکورد جذاب و ویژه مسابقات را با هم مرور می کنیم:


١٣٥ سال و ٣ ماه جمع سن فرناندو سانتوس و اسكار تابارز سرمربيان دو تيم پرتغال و اروگوئه است. اين ركورد اكنون در اختيار اوتو رهاگل و لارس لارجربك با ١٣٣ سال و ٩ ماه است. در صورتى كه اروگوئه و پرتغال در مرحله بعد با هم رو برو بشوند، اين ركورد شكسته خواهد شد.

؛

زمانى كه جام جهانى اغاز بشود، ٤٥ سال و ٥ ماه سن حسام الحضرى دروازبان تيم ملى مصر خواهد بود و در صورتى كه او بازى كند، مى تواند ركورد مسن ترين بازيكن كه در اختيار فريد موندراگون قرار دارد را بشكند.

؛

١٣ بازى جام جهانى بدون شكست، بين شكست ٤-٢ به مجارستان در سال ١٩٥٤ تا شكست ٣-١ در سال ١٩٦٦ باز هم به مجارستان، برزيل اين ركورد را در اختيار دارد. آلمان اخرين بار در نيمه نهايى جام جهانى ٢٠١٠ شكست خورد و اكنون با ٨ بازى بدون باخت وارد جام جهانى ٢٠١٨ روسيه مى شود.

؛

٦ گل به عنوان كاپيتان ركوردى است كه ديگو مارادونا در اختيار دارد و ليونل مسى در صورتى كه ٣ گل ديگر به ثمر برساند اين ركورد را خواهد شكست. 

؛

٦ بازى بدون باخت در جام جهانى (در كونكاف)، ركوردى است كه در اختيار مكزيك قرار دارد. كاستاريكا كه در جام جهانى ٢٠١٤ برزيل ٥ بازى خود را نباخت، در جام جهانى ٢٠١٨ مى تواند با اين ركورد برابرى كند يا آن را بشكند.

؛

٥ گل در ٣ جام جهانى مولر را در موقعيت خوبى براى شكستن ركورد بيشترين گل زده قرار داده است. كلوزه و كوبياس تنها دو بازيكنى هستند كه موفق شدند در ٤ جام جهانى گلزنى بكنند و كلوزه با ١٦ گل در مجموع اقاى گل اين رقابت ها است.

؛

٥ حضور در جام جهانى، رافا ماركز به سومين بازيكنى تبديل خواهد شد كه در ٥ جام جهانى حضور دارد. انتونيو كابرال و ماتئوس دو بازيكنى هستند كه در ٥ جام جهانى حضور داشتند. بوفون هم به ٥ جام جهانى رفت اما در ١٩٩٨ فرانسه بازى نكرد. 

؛

٥ مساوى پياپى ركوردى كه در اختيار بلژيك است كه در سال هاى ١٩٩٨ و ٢٠٠٢ به دست آمد. كاستاريكا در صورتى كه دو بازى پياپى را مساوى كند، با اين ركورد برابرى خواهد كرد. 

؛

گلزنى در جام جهانى ركوردى است كه رونالدو، كيهيل و ماركز مى توانند با گلزنى در روسيه بشكنند، آن ها در ٣ جام جهانى گلزنى كرده اند و مى توانند با گلزنى در روسيه اين ركورد را بشكنند. تنها پله، كلوزه و سيلر بازيكنانى هستند كه در بيشتر از ٣ جام جهانى گلزنى كردند.

؛

٣ مرد مى توانند جام جهانى را به عنوان مربى و بازيكن بالاى سر ببرند، در صورتى كه دشان بتواند فرانسه را قهرمان كند. مدافعى كه در سال ١٩٩٨ با فرانسه قهرمان جهان شد، مى تواند به جمع ماريو زاگالو و فرانس بكن بائر بپيوندد.

4125