اولین جام جهانی ابرستاره‌ها؛ از صلاح تا امباپه و ایسکو

اولین جام جهانی ابرستاره‌ها؛ از صلاح تا امباپه و ایسکو

سایت رسمی فوتبالی - یازده  بازيكن با استعدادى كه هنوز موفق نشده اند خود را در بزرگترين تورنمنت فوتبال ' جام جهانى ' نشان بدهند و در جام جهانى ٢٠١٨ روسيه براى اولين بار پا به اين مسابقات مى گذارند. 

كيليان امباپه (فرانسه)

سرمربى فرانسوى ارسن ونگر، امباپه را با تيرى هانرى يكى از بهترين مهاجمين دنيا مقايسه كرده بود و اين يك ستايش بزرگى براى يك بازيكن ١٩ ساله بود اما او خود را تا حدودى ثابت كرده است. امباپه ١٩ ساله در اين  فصل ليگ فرانسه موفق شد ٨ پاس گل بدهد و ١٣ گل به ثمر برساند و ٤ گل هم در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. او از الان و قبل شروع جام جهانى يكى از شانس هاى دريافت جايزه بهترين بازيكن جوان جام جهانى است.

هرى كين (انگليس)

اين مهاجم انگليسى تاتنهام، در فصل گذشته موفق شد ٣٠ بار توپ را از خط دروازه عبور بدهد، اما اين را خوب مى داند كه مردم كشورش عملكرد او در جام جهانى روسيه را زير نظر خواهند داشت و بر اين اساس او را قضاوت خواهند كرد. به گفته ى گرت ساوتگيت سرمربى انگليس، هرى كين در اولين حضورش در جام جهانى بازوبند كاپيتانى تيم ملى انگليس را بر بازو خواهد بست.

ساديو مانه (سنگال)

مانه بازيكن ٢٦ ساله، به همراه محمد صلاح مصرى و روبرتو فيرمينو برزيلى، موفق شدند ليورپول را تا فينال ليگ قهرمانان اروپا برسانند و با رئال مادريد رقابت كردند اما موفق به پيروزى نشدند ولى اين سه مهاجم خطرناك ليورپول توانستند با به ثمر رساندن ١٠ گل يا بيشتر تاريخ سازى بكنند. مانه يك مهاجم فوق العاده خوب است و مى داند كه سنگال كه ٣ بار قبل به جام جهانى صعود نكردند، بايد عملكرد خوبى داشته باشند. 

ايسكو (اسپانيا)

اين بازيساز ٢٦ ساله، عادت دارد تا كنار بهترين بازيكنان دنيا بازى بكند، تيم باشگاهى او رئال مادريد، و تيم ملى او كه يكى از برترين تيم هاى اروپا است، اسپانيا بازى مى كند. ايسكو در رئال مادريد بيشتر اوقات روى نيمكت است و بازى را شروع نمى كند و در جام جهانى اين فرصت را دارد تا خودش را نشان بدهد و ثابت كند بايد هميشه بازيكن فيكس باشد.

گابريل ژسوس (برزيل) 

براى اين بازيكن اهل سائو پاولو هيچ سقفى وجود ندارد، او در ١٦ بازى براى برزيل ٩ گب به ثمر رسانده است. خسوس ٢٠ ساله، فصل قبل به منچستر سيتى پيوست و موفق شد ٢٠ گل به ثمر برساند تا به اين تيم كمك كند قهرمانى را به راحتى به دست بياورند. خسوس تكنيك بالايى دارد كه به موفقيت او افزوده است. 

هروينگ لوزانو (مكزيك)

در كودكى، لوزانو زير تخت قايم مى شد و هم تيمى هاى خود را شگفت زده مى كرد و مى ترساند. بعد از چند وقت به او لقب ' چاكى ' را دادند، چاكى عروسك شيطانى اى بود كه در فيلم ' child's play ' قرار داشت. ولى حالا اين مدافعين حريف هستند كه با ديدن لوزانو وحشت مى كنند. بازيكن تيم ايدهوون موفق شد ١٧ گل به ثمر برساند و ٨ پاس گل نيز بدهد و اميد زيادى براى درخشش در جام جهانى دارد.

محمد صلاح (مصر)

" مسى مصرى " او شايد به بازى با اروگوئه نرسد اما احتمالا به بازى هاى مقابل روسيه و عربستان خواهد رسيد. او بيش از ٧٠٪؜ گل هاى مصر براى صعود به جام جهانى به ثمر رسانده است و بازيكنى از او مهم تر نيست. اگر صلاح به دو بازى مصر برسد، آن ها شانس صعود زيادى دارند. 

كريستين اريكسن (دانمارك)

ژوئن ٢٠١٨ براى اين هافبك تاتنهام راجع به اولين ها است. او در تاريخ ٤ ژوئن او صاحب اولين پسر خود شد و ١٢ روز بعد او قرار است اولين بازى خود در جام جهانى را مقابل پرو انجام بدهد. او اگر بتواند در بازى اول گل بزند مى تواند هتتريك كند با اولين گل ملى، اولين بازى ملى و اولين پسر خود. گلزنى  اريكسن چيزى است كه دانمارك براى صعود به آن نياز دارد. 

پائولو ديبالا ( آرژانتين)

كسى بايد داخل زمين باشد تا پاس مسى را وارد دروازه بكند و ديبالا ٢٤ ساله فرد مناسبى براى انجام اين كار است. ديبالا موفق شد ٢٢ گل در ٣٣ بازى سرى آ به ثمر برساند و سومين گلزن برتر سرى آ شد، ٦ گل بيشتر از هم تيمى باشگاهى و ملى خود گنزالو هيگواين. او در ١٢ بازى براى آرژانتين، موفق نشده است گلى به ثمر برساند.

برناردو سيلوا (پرتغال)

هر دو سيلوا هستند. هردو هافبك هاى هجومی منچستر سيتى هستند. ولى شباهت داويد سيلوا و برناردو سيلوا همينجا به پايان مى رسد. برناردو ٢٣ ساله اولين جام حهانى خود را تجربه مى كند و داويد سيلوا ٣٢ ساله براى سومين بار در جام جهانى بازى خواهد كرد. پرتغال و اسپانيا در تاريخ ١٥ ژوئن در يكى از حساس ترين و جذاب ترين  بازى هاى مرحله گروهى رو بروى هم قرار خواهند گرفت.

نمانيا ماتيچ (صربستان)

هافبك تيم منچستر يونايتد يكى از بازيكنانى است كه با وجود آن كه قد و قامت بلندى دارد تكنيك خوبى نيز دارد. ماتيچ ٢٩ ساله وظيفه دارد تا حمله تيم حريف را برهم بزند، او با تكنيك خوبى كه دارد گاهى اوقات به جلو مى آيد و در حمله تيم خود شركت مى كند. مورينيو اخيرا گفت كه دوست دارد صربستان زود حذف شود تا ماتيچ كمى استراحت بكند.

4521