مکرون: فرانسه به نیمه نهایی می رسد

مکرون: فرانسه به نیمه نهایی می رسد

به گزارش "ورزش سه"، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در برنامه تلویزیونی تله فوت حاضر شد و در خصوص تیم ملی فوتبال این کشور در آستانه جام جهانی 2018 صحبت کرد.

او یادآور شد که اوایل هفته جاری به کمپ تیم ملی در شهر کلرفونتین رفته و با بازیکنان و مربیان یک جلسه غیر رسمی برگزار کرده است. او در این باره افزود: به بازیکنان گفتم که 3 مسئله ساده وجود دارد. اتحاد، تلاش و اعتماد. من به آنها اعتماد دارم و یک کشور پشت آنها ایستاده است.

مکرون در ادامه حمایت خود از دیدیه دشان را این گونه ابراز کرد: او یک مربی با استعداد است که یک تیم قوی ساخته است. من احترام ویژه ای برای کارنامه دشان قابل هستم. او یک بازیکن بزرگ بود و حالا مربی بزرگی شده است.

رئیس جمهور فرانسه در خصوص زمان عزیمتش به روسیه برای تماشای بازی ها گفت: وقتی تیم ما از مرحله یک چهارم نهایی عبور کند، به روسیه خواهم رفت تا از تیم حمایت کنم. من حس خوبی به این تیم دارم و می دانم که فقط موفقیت را می خواهند. فرانسه برای برد و قهرمانی به روسیه می رود، نه برای اینکه فقط در جام جهانی شرکت کند.

او همچنین درباره علاقه مندی خودش به فوتبال توضیح داد که از جوانی درگیر فوتبال شده و در خط حمله تیم یک مدرسه در استراسبورگ بازی می کرده است.