معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ فرانسه

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه در گروه سوم با تیم های دانمارک، استرالیا و پرو همگروه بوده و از مدعیان فتح جام جهانی به شمار می آید.
 

فرانسه چگونه راهی جام جهانی شد؟

فرانسه در گروهی دشوار با مدعیانی چون هلند و سوئد قرار داشت اما شرایط صعود فراتر از انتظار بود و شاگردان دشان با 4 امتیاز برتری بالاتر از 2 رقیب خود صدرنشین شدند و پیروزی در همه دیدارها و تنها یک شکست برابر سوئد و 2 تساوی مقابل بلاروس و لوگزامبورگ کارنامه موفق این تیم بود. گرفتن تمامی امتیازات دشوار اما ممکن بود پس شکست برابر سوئد و 2 تساوی خانگی مقابل بلاروس و لوگزامبورگ ناامید کننده تلقی شد.

بزرگترین نقطه قوت

تیم ملی فرانسه ترکیبی از بازیکنان جوان و قدرتمند است که شاید هر کشوری رویای داشتن چنین بازیکنانی را در ذهن داشته باشد. به جز مدافع راست و چپ، دشان مجموعه از ستارگان ثابت شده و بزرگ را برای برگزیدن پیش رو دارد و انتخاب بازیکنان اعزامی به جام جهانی بی شک یکی از دغدغه ها و سردردهای بزرگ این سرمربی در ماه های اخیر بوده است.

بزرگترین نقطه ضعف

تیم ملی فرانسه خیلی از روحیه بالایی برخوردار است که تاریخ نشان می دهد به سود آنها نیست. در سال 2013، فرانسه در موجی از وحدت ملی به سر می برد، چرا که این کشور با مسیری دشوار به جام جهانی 2014 رسید و همه به آنها امیدوار بودند. این احساس خوب در یورو 2016 نیز به تیم منتقل شد اما نتیجه ای نداشت. انتقادات زیادی به دشان به خاطر عدم توانایی در بهترین استفاده از ستاره های فرانسه می شود؛ به عنوان مثال پل پوگبا همیشه متهم است که در عرصه ملی به انداره کافی تلاش نمی کند، پس این تورنمنت برای نسل فعلی فوتبال فرانسه بسیار مهم است.

ستاره تیم ملی فرانسه

علیرغم وجود بازیکنان بزرگی مانند پل پوگبا و کیلیان امباپه، بی شک آنتوان گریزمان ستاره اصلی تیم ملی فرانسه است اما حتی او نیز ضامن موفقیت فرانسه نخواهد بود و برای موفقیت در روسیه، گریزمان باید عملکردی بهتر از زدن تنها 4 گل در 10 بازی مقدماتی داشته باشد.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

فرانسه در گروه سوم با استرالیا، دانمارک و پرو همگروه بود و به احتمال زیاد صعود می کند اما شرایط در مراحل بعدی سخت تر می شود. آرژانتین، کرواسی، ایسلند و نیجریه همه ممکن است راهی یک هشتم شوند و در صورت صعود پرتغال، اسپانیا، روسیه، اروگوئه و مصر احتمالا در انتظار تیم دشان خواهند بود. فرانسه احتمالا به جمع 8 تیم خواهد رسید اما برای درخشش بیشتر نیاز به ایجاد تغییری گسترده در نگرش خود دارد و اگر این اتفاق رخ دهد، حضور در نیمه نهایی برای آنها امکان پذیر خواهد بود.

تیم ملی دانمارک در یک نگاه:

کاپیتان: هوگو لوریس

سرمربی: دیدیه دشان

لقب: آبی ها

رتبه در رنگینگ فیفا: 7

فهرست نهایی تیم ملی فرانسه:

دروازه بان ها: آلفونس آرئولا، هوگو لوریس، استیو مانداندا

مدافعان: لوکاس هرناندس، پرسنل کیمپبه، بنجامین مندی، بنجامین پاوارد، عادل رامی، جبرئیل سیسه، ساموئل اومتیتی، رافائل واران

هافبک ها: انگولو کونته، بلیز ماتوئیدی، استیون انزونزی، پل پوگبا، کورنتین تولیسو

مهاجمان: عثمان دمبله، نبیل فخیر، الیویه ژیرو، آنتوان گریزمان، توماس لمار، کیلیان امباپه، فلورین توون