معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ مصر

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ مصر

به گزارش "ورزش سه"، مصر در گروه اول مسابقات با تیم های روسیه، عربستان و اروگوئه همگروه بوده و با محمد صلاح به دنبال شگفتی آفرینی در روسیه است.

مصر چگونه راهی جام جهانی شد؟

مصر در همان ابتدای راه با 5 امتیاز پیش افتادن از غنا راه خود را برای رسیدن به روسیه جدا کرد و حتی شکست عجیب برابر اوگاندا نیز برای آنها مشکل ساز نشد زیرا غنا نیز قادر به پیروزی بر کنگو نبود. اما در نهایت کار مصر به بازی پایانی کشید و این محمد صلاح بود که در دقیقه 94 موفق شد با ضربه پنالتی دروازه کنگو را باز کرده و گل دریافتی دقیقه 63 را جبران کند تا "لیونل مسی مصر"، بعد از 28 سال این تیم را به جهانی رسانده و پیام آور شادی در شمال آفریقا لقب گیرد.

بزرگترین نقطه قوت

در حال حاضر در دنیای فوتبال تعداد زیادی ستاره با کیفیت بالاتر از محمد صلاح و فرم آماده او بعد از بازگشت به لیگ برتر وجود ندارد. رقبای مصر بی شک در تلاش برای مهار این ستاره خلاق هستند اما آمادگی او می تواند فرعون ها را به سمت رویاهایشان سوق دهد.

بزرگترین نقطه ضعف

به جز محمد صلاح، مصر ستاره دیگری ندارد و می توان آنها را از آن دسته تیم های وابسته به یک ستاره دانست و اگر او توسط مدافعان حریف مهار شود، پلن B دیگری ندارند اما اندیشه های محافظه کارانه هکتور کوپر ممکن است باعث تغییر شرایط مصر شود.

ستاره تیم ملی مصر

بی شک در ترکیب مصر همه چشم ها به محمد صلاح خیره خواهد ماند. کمتر ستاره آفریقایی در تاریخ لیگ برتر چنین کارنامه ای را از خود بر جای گذاشته و ادامه این درخشش می تواند محمد صلاح را تبدیل به دومین ستاره آفریقایی برنده توپ طلا کند. اگرچه مصر به اندازه لیورپول تیمی هجومی نیست، اما مسئولیت بازی در تیم ملی ممکن است باز هم باعث درخشش محمد صلاح شود اما باید دید آیا بعد از سپری کردن یک فصل پرفشار در لیورپول، او از آمادگی کامل برای درخشش در جام جهانی برخوردار است یا خیر؟

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

مصر باید از قرعه خود خوشحال باشد و حتی اگر جام با دیدار دشوار اروگوئه آغاز شود، آنها احتمالا نباید برای زمان زیادی برای کسب اولین پیروزی خود در جام جهانی صبور باشند.

روسیه و عربستان ضعیف ترین تیم های گروه اول بوده و بعید است علیرغم بهره برداری روسیه از میزبانی، این 2 تیم قادر به کنترل محمد صلاح باشند. اگر ستاره لیورپول قادر به تکرار درخشش خود در رده باشگاهی در جام جهانی نیز باشد، مصر حتی می تواند قرعه دشواری برای اسپانیا یا پرتغال در مرحله بعد بوده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در جام جهانی داشته باشد.

تیم ملی مصر در یک نگاه:

کاپیتان: اسام الحداری

سرمربی: هکتور کوپر

لقب: فرعون ها

رتبه در رنگینگ فیفا: 16

تیم ملی مصر:

دروازه‌بان ها: عصام الحضری، شریف اکرامی، محمد الشناوی 

مدافعان:  احمد فتحی، سعد سمیر، ایمن اشرف، محمد شافی، احمد المحمدی، ، احمد حجازی، عمر جبر، علی جبر، محمود حمدی  

هافبک ها: محمد الننی، عبدالله السعید، محمد عبدالرزاق شیخ آبالا، ترزگه، رمضان صبحی، طارق حامد، کهربا، امر واردا، سام مورثی

مهاجمان: محمد صلاح، مروان محسن،