انتظارات آرژانتین از جام جهانی 2018

انتظارات آرژانتین از جام جهانی 2018

بعد از نتایج ضعیف در انتخابی جام جهانی و شکست های خجالت آور در برابر نیجریه و اسپانیا در دیدارهای دوستانه، انتظارات آرژانتین برای مسابقات پیش رو در روسیه چیست؟
تیم ملی آرژانتین پس از نایب قهرمانی در جام جهانی 2014 سال های آشفته ای را پشت سر گذاشته است. آنها بعد از جدایی آلخاندرو زابلا سه مربی داشته اند. جرارد مارتینو و ادگاردو بائوزا پیش از عقد قرارداد با جرج سمپائولی در می 2017، روی نیمکت این تیم نشستند.
بعضی از این مشکلات مربوط به مدیریت فدراسیون فوتبال آرژانتین بوده که فیفا در سال 2016 برای مدتی به دلیل فسادهای متعدد آنها را تعلیق کرد. در میان این اتفاقات لیونل مسی، ستاره تیم ملی، بعد از باخت برابر شیلی در فینال کوپا آمریکا از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد.
همه این اتفاقات در جریان مسابقات نه چندان موفقیت آمیز انتخابی جام جهانی 2018 برای آرژانتین رخ داد. آرژانتین در آستانه از دست دادن سفر به روسیه بود و در بازی آخر موفق شد که به دلیل تفاضل گل بالاتر از شیلی قرار بگیرد.
قبل از دیدار آخر در برابر اکوادور، آنها در رده ششم قرار داشتند. این در حالی بود که سه تیم اول مستقیم به جام جهانی صعود می کردند و تیم چهارم به پلی آف می رفت و آرژانتین موفق شد بعد از سه مساوی پیاپی به لطف هت تریک مسی، 3 – 1 از سد حریف خود عبور کند.

لیونل مسی با همبازیانش و طرفداران آرژانتین پس از اینکه هتتریک کرد و اکوادور را شکست داد و به جام جهانی راه پیدا کرد


با توجه به سابقه فوتبالی پر افتخار این، بار سنگینی بر دوش اعضای تیم حاضر در جام جهانی وجود دارد اما با توجه به نتایج آرژانتین در دور انتخابی جام جهانی، امسال آرژانتین در آرزوی چیست؟
پیتر کواتز، نویسنده فوتبالی متخصص در فوتبال آرژانتین در این باره به اسکای اسپورت گفت: " جو عجیبی با توجه به انتظارات برای جام جهانی و نتایج ضعیف انتخابی و تکیه تیم به لیونل مسی که از هر زمان دیگری بیشتر شده، بر تیم حاکم است. افراد خوش بین فکر می کنند که با وجود مسی هر چیزی امکان پذیر است. افراد بدبین فکر می کنند که آرژانتین حذفی زود هنگام و خجالت آور را تجربه خواهد کرد. پاسخ میانگین این است که احتمالا سمپائولی می تواند این تیم را یک چهارم نهایی برساند و شاید حتی تا نیمه نهایی و این یک بازگشت رویایی است. "
در اردو، مسی که کاپیتان تیم ملی آرژانتین نیز هست به هم تیمی های خود هشدار داده که جام جهانی می تواند خطرناک باشد. آنها با ایسلند، نیجریه و کرواسی هم گروه هستند.
مسی به کانال 13 آرژانتین گفت: " مردم باید بدانند که ما به عنوان تیم از پیش برنده به روسیه نمی رویم اما ما گروهی از بازیکنان خوب داریم و برای جنگیدن آماده هستیم. ما بازیکنانی با استعداد و باتجربه داریم. نمی توانیم بگوییم که بهترینیم چرا که این درست نیست. ما باید به صعود به عنوان تیم اول از گروه فکر کنیم اما این کار آسانی نخواهد بود. "
این تنها اتفاقات مسابقات انتخابی نبود که باعث نگرانی آرژانتین شده بود. بازی دوستانه در برابر اسپانیا در ماه مارچ که به شکست تحقیرآمیز 6 – 1 منجر شد، موجی از خشم را در رسانه های ملی برانگیخت. لاناسیون از این شکست به عنوان یک تحقیر نام برد و کلارین آن را فاجعه خواند.

جورج سامپولی سومین مربی آرژانتین در چهار سال اخیر است


قبل از آن یک شکست 4 – 2 در برابر نیجریه در ماه نوامبر نیز به دست آمده بود. بنابراین آیا آرژانتینی ها باور دارند که می توانند در نبردهای پیش رو پیروز باشند و به دور بعد صعود کنند؟
کواتز می گوید: " تعداد بسیار کمی به قهرمانی در روسیه امیدوار هستند. چهار سال قبل، آرژانتین بعد از سال 1990 به نیمه نهایی نرسیده بود. حس قهرمانی از رسیدن به فینال به آنها دست داده اما زابلا توانسته بود که در تمام طول مسابقات از تیمش نگهداری و مشکلاتش را برطرف کند. این دوره آرژانتین تغییر کرده و در موقعیت نه چندان مطمئن قرار دارد و امیدوار است که همه چیز در جای خود قرار بگیرد. یک تیم واقعا بد در دور گروهی از مسابقات حذف خواهد مانند اتفاقی که برای آرژانتین 2002 رخ داد. با اینکه فدراسیون فوتبال آرژانتین به سمپائولی اعلام کرده که از امنیت شغلی برای ساختن تیمی محکم برای آینده برخوردار است اما این اتفاق موقعیت او را متزلزل خواهد کرد. هوش مسی به این معناست که هر چیزی ممکن است بنابراین آرژانتین می تواند پیروز باشد اما این شوکی واقعی است. اگر رسیدن به فینال باعث جشن و پایکوبی در خیابان ها شد، من تنها می توانم بوینس آیرس را بعد از قهرمانی آرژانتین تصور کنم و واقعا دوست دارم این اتفاق رخ دهد. "


بعد از چند هفته تمرین و هفت روز فرصت تا اولین بازی تیم ملی آرژانتین در برابر ایسلند در مسکو، سمپائولی به چه چیزی احتیاج دارد تا تیم خود را به دوران اوج برگرداند؟
کواتز معتقد است: " سمپائولی احتیاج دارد که سیستم درست را پیدا کند که بتواند بهترین بازی را از بازیکنان بگیرد. در مدت اخیر او ترجیح داده تا از سیستم 3 – 3 – 3 – 1 محبوب خود استفاده کند اما به تازگی متوجه شده که دفاع کند آرژانتین در این سیستم یک فاجعه است و به دفاع 4 نفره بازگشته و حالا به خانه اول بازگشته است. "
اما مسی همچنان امیدوار است که بتواند جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرد و وقتی از او پرسیده شد که آیا آرژانتین می تواند قهرمان جام جهانی شود، پاسخ داد: " من اینطور فکر میکنم. من به این تیم باور دارم. "