جولیان برانت، بازیکنی که به لروی سانه ترجیح داده شد، کیست؟

جولیان برانت، بازیکنی که به لروی سانه ترجیح داده شد، کیست؟

جولیان برانت، بازیکنی به در لیست 23 نفره آلمان به لروی سانه ترجیح داده شد، کیست؟
یواخیم لوو روز دوشنبه با اعلام لیست خود و خط زدن لروی سانه از جمع 23 نفره بازیکنان برای جام جهانی همه را شگفت زده کرد. یکی از بهترین بازیکنان فصل منچسترسیتی در زمان مصدومیت، توسط جولیان برانت یکی دیگر از استعدادهای تازه آلمان پشت سر گذاشته شد. از نگاهی نزدیکتر، بازیکن بایرن مونیخ یک انتخاب از پیش تعیین شده نبود.
یواخیم لو با توجه به اینکه حاضران ممکن است از تصمیم او در خط زدن لروی سانه برای دفاع از عنوان قهرمانی در روسیه شوکه شده باشند، دلیل خود برای این تصمیم و حدف این بازیکن از فهرست 23 نفره به نفع جولیان برانت را تشریح کرد و مدعی شد که این تصمیم بسیار سخت بوده است. حدس و گمان های بسیاری درباره 4 بازیکنی که باید از اردوی آماده سازی آلمان برای جام جهانی خارج می‌شدند، زده شد اما کسی تصوری از حذف سانه نشد. جولیان دراکسلر، توماس مولر، مارکو رویس و جولیان برانت از اقبال چندانی برخوردار نبودند.
این انتخاب جایی باعث کنجکاوی بیشتر میشود که هر دوی این بازیکنان ویژگی های تکنیکی یکسانی داشتند: سرعت، ضربه زدن، توانایی دریبل، توانایی گلزنی بالا. هردوی آنها می توانند در هر دو بال بازی کنند و هر دو 22 ساله هستند. استعداد یکی از دیگری بیشتر است. سانه توانایی های خود را صحنه های معتبرتری در این فصل به معرض نمایش گذاشته بود حتی با وجود مصدومیت زانویش در ابتدای امسال که به طور قابل ملاحظه ای از توانایی او کم کرده بود.

با این حال برانت که در 4 سال گذشته در 132 بازی بوندس لیگا حضور داشته و 21 بازی نیز در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده، بی صدا پیشرفت خوبی در بایرلورکوزن داشته است. جایی که تمام نگاه به شگفتی دیگری به نام لئون بیلی جامائیکایی بوده است.
اما اگر تنها یک چیز از شکوفا شدن یک برمن جلوگیری نکند آن در سایه ماندن است. این مرد جوان از چند ماه قبل بر نیمکت بایرن یا لیورپول اعلام می شد؟ او مجبور به خروج زود هنگام نشد و حتی قراردادش را تا آوریل 2021 نیز تمدید کرد. بیشتر بازیکنان هم سن او در فضای مجازی فعالیت دارند؟ فعالیت او بسیار کم است. حتی اگر بعضی متن ها را از طریق اینستاگرام منتشر کند.

او در بهار 2017 در مصاحبه با بخش ورزشی دویچه وله گفت: " پدرم به من گفت که هرچقد بیشتر خودت را نشان بدهی به مردم این اجازه را خواهی داد تا تو را نقد کنند. بهتر است در زمین بدرخشی و چندان به پروفایلت اهمیتی ندهی چرا که زندگی شخصی تو به سایرین ارتباطی ندارد.  و او از جهاتی درست میگفت. "


اما قطعا این ذهنیت او نبوده که توازن را به نفع خود در ذهن مربی برقرار کرده است. جولیان برانت و بازی ریسک پذیرش ( " من دوست دارم مدافعان را خشمگین کنم و تعادل آنها را بهم بزنم، این بخشی از من است " )، تمرین کردن و گلزنی در تیم، وقتی بقیه از جمله سانه غایب بودند باعث این تصمیم شد.

یواخیم لو در کنفرانسش گفت: " جولیان در جام کنفدراسیون های سال قبل حاضر بود و بازی های خوبی را انجام داد. " رقیب مستقیم او تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته بود و این زمان بدی بود. چرا که سطح ملی همچنان چیز دیگری است و به گفته سرمربی آلمان، سانه هنوز کاملا به این شرایط نرسیده است. این اتفاق در نمایش متوسط او در باخت 2 – 1 برابر اتریش دیده شد و این بازیکن با بازی خود در سطح باشگاهی تفاوت داشت.


برانت در آمار تفاوت چندانی با سانه ندارد ( 15 بازی ملی، 1 گل و 2 پاس گل ) اما پیش از این در بازی های المپیک 2016 و جام کنفدراسیون های 2017 حضور داشته است. بالاتر از همه این ها توازن و انعظاف پذیری بیشتری به یواخیم لو ارائه کرده است که توانایی های دفاع او را بسیار ستایش می کند. یک سال پیش، فرانس فوتبال از گرنوت روا درباره نسل جدید آلمان پرسید.او از جولیان برانت صحبت کرد و گفت: " او بسیار بسیار قوی است. سریع، تکنیکی، تطبیق پذیر، هوشمند و گلزن است... هوش بازی او شگفت انگیز است. او به سرعت اطلاعات را دریافت می کند و در لحظه تصمیم می گیرد... او فوتبال را نفس می کشد. "
در صورت غیبت یکی از بازیکنان آیا نباید از حضور بازیکن دیگر به وجد آمد؟