فروش بیش از 2.4 میلیون بلیت جام جهانی 2018

فروش بیش از 2.4 میلیون بلیت جام جهانی 2018

در فاصله یک هفته تا آغاز بازی های جام جهانی 2018 در روسیه، فیفا تائید کرد که 2.403.116 بلیت برای این رقابت ها از سپتامبر 2017 به فوتبالدوستان در سرتاسر جهان فروخته شده است. بیشتر آنها روسی هستند ( 871.797 ) و پس از آن ها آمریکا ( 88.825 )، آلمان ( 62.541 )، مکزیک ( 60.302 )، آرژانتین ( 54.031 )، پرو ( 43.583 )، چین ( 40.251 )، استرالیا ( 36.359 ) و انگلیس ( 32.362 ) در جمع ده کشور برتر قرار دارند. درخواست بین المللی برای تهیه بلیت حدود 54% بوده است. فروش بلیت ها تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت به همین دلیل این آمار دستخوش تغییراتی نیز خواهد شد.
بنا به اعلام سازمان فروش بلیت و با تلاش فیفا برای در دسترسی مستقیم فوتبالدوستان به خرید بلیت، 100 هزار بلیت دیگر که پیش از این در اختیار بخش های مختلفی از فدراسیون جهانی فوتبال بوده نیز از روز 18 خرداد در سایت رسمی فیفا برای فروش قرار خواهد گرفت. این بلیت ها برای تمامی مسابقات در دسترس است و به 4 دسته تقسیم بندی می شود و تعدادی از آنها پیش از این به مدیران ارشد روسیه تعلق داشته است. علاقمندان به خرید این بلیت ها باید در اولین دقایق آغاز بلیت فروشی به خرید اقدام نمایند چرا که انتظار می رود درخواست ها برای خرید بالا باشد و خیلی زود تمام شوند.
سیستم چراغ راهنما در سایت فیفا به خریداران برای استعلام موجودی بلیت ها کمک می کند. با توجه به حجم درخواست خریداران ممکن است پس از به اتمام رسیدن بلیت ها برای یک بازی خاص، تعداد این بلیت افزایش یافته و مجددا در سایت قرار بگیرند.
با توجه به استقبال بی نظیر از جام جهانی 2018 و با توجه به دوره های قبلی رقابت ها، تعداد بلیت های بیشتری برای اهالی روسیه در سایت فیفا قرار خواهد گرفت. این بلیت ها تنها برای مردم روسیه خواهند بود و شامل 50% تخقیف نیز می شوند.
این صندلی ها که نمای چندان کاملی از زمین مسابقه ندارند نصف قیمت به فروش خواهند رسید. بلیت های این صندلی ها ممکن است در قسمت از ورزشگاه قرار بگیرند و قابل تعویض با سایر بلیت ها نیز نیستند.
پرداخت بهای بلیت ها می تواند به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی باشد. ویزا کارت اعتباری مورد تایید فیفا است.
با توجه به علاقه زیاد هواداران فوتبال از سرتاسر جهان، فیفا علاقمند است تا اعلام کند که سایت فیفا تنها مرجع رسمی و قانونی خرید بلیت رقابت های جام جهانی روسیه است. بلیت هایی که از هر منبع دیگری تهیه شوند در صورت شناسایی به صورت خودکار کنسل شده و به دارنده بلیت اجازه ورود به استادیوم داده نخواهد شد. فیفا از اصلاحات اخیر قانون تخلف اداری روسیه نیز استقبال می کند که به اندازه قابل توجهی جریمه هایی را که ممکن است در رابطه با فروش مجدد و توزیع غیر قانونی بلیت تا 30 برابر ارزش رسمی اعمال شود، افزایش می دهد.
فیفا فروش و توزیع بلیت را به عنوان یک مسئله جدی تلقی می کند و با همکاری مقامات محلی از جمله ادارات حمایت از مصرف کننده در کشورهای مختلف تلاش می کند تا فروش بلیت غیر مجاز را شناسایی و از آن جلوگیری کند. در نتیجه تعدادی از سایت هایی که اقدام به فروش آنلاین بلیت غیرقانونی در کشورهای مختلف کرده بودند، حذف شدند. علاوه بر این در تاریخ 14 خرداد 2018 فیفا شکایت کیفری نیز علیه این افراد ارائه کرد.
فیفا همچنین بلیت هایی برای افراد معلول و افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند با تعدادی صندلی با دسترسی ویژه در 12 استادیوم تخصیص داده است.
بر اساس درخواست مقامات روسیه تمامی هواداران شرکت کننده در مسابقات جام جهانی 2018 نیاز به یک شناسه هوادارای دارند که سند هویت رسمی طرفداران تلقی می شود. از هواداران خواسته می شود تا در اسرع وقت پس از دریافت ایمیل تایید بلیت خود برای این سند رایگان درخواست بفرستند.
برای ورود به ورزشگاه بلیت معتبر و شناسه هواداری نیاز است. از مزایای داشتن شناسه هوادارای دریافت خدماتی مانند ورود به فدراسیون فوتبال روسیه، مسافرت آزاد به سایر شهرها و استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی در روزهای مسابقات است.
فیفا هیچ مسئولیتی در ارتباط با درخواست، شماره و یا استفاده از شناسه های هواداری را نمی پذیرد.